Mattia Binotto skončil k dnešnímu dni v čele Ferrari. Bývalý pilot italské stáje René Arnoux by ho ale podle svých slov vyhodil už dávno.
Arnoux patří k velkým osobnostem Ferrari, v nejslavnějším týmu F1 působil během osmdesátých let a vyhrál s ním tři velké ceny. Dnes čtyřiasedmdesátiletý Francouz si dobře pamatuje dobu Enza Ferrariho, přičemž pro Binotta nikdy nenašel slova pochopení. Vadil mu především styl, jakým uznávaný technik Scuderii vedl.
„Sezona 2022 byla pro Ferrari katastrofou, nechali si ujít titul s velmi konkurenceschopným autem. Je pravda, že měli problémy se spolehlivostí, ale několik závodů ztratili kvůli chybným rozhodnutím týmu. Skoro to vypadalo, že chtěj prohrát schválně. Nikdy jsem nebyl na Binottově straně, vyhodil bych ho už před lety," líčí Arnoux.
Tomu se nelíbí ani spojení pozice šéfa týmu a technického ředitele, jak to ještě nedávno Ferrari praktikovalo. „Byl to nesmysl, v dnešní F1, která je velmi specializovaná a komplexní, musíte mít na každý post plně zodpovědného a zainteresovaného člověka," dodává.
A co René Arnoux radí novému šéfovi Ferrari? „Vasseur musí najít ty správné lidi, dobře je vést a zastřešit jejich práci. Nemusí vědět jak funguje motor nebo převodovka, například Jeana Todta tohle nezajímalo, ale sehnal Rosse Brawna Roryho Byrneho a a další schopné lidi, které potom spojil dohromady v jeden fungující celek."
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.