Williams včera oznámil, že se rozloučí se svým šéfem Jostem Capitem i s Technickým ředitelem Francoisem-Xavierem Demaisonem. Podobné změny očekává McLaren, který má opustit Andreas Seidl.
Williams do nové sezóny vstoupí s novým vedením poté, co jeho Jost Capito po dvou letech odstupuje z pozice šéfa závodního týmu a výkonného ředitele. Totéž se týká také technického ředitele FX Demaisona, jenž do Grove přišel v roce 2021. Stáj nové vedení oznámí "v patřičném čase."
"Byla to ohromná přednost vést Williams v posledních dvou závodních sezónách a položit základy pro obrat tohoto skvělého týmu. Těšíme se na to, že jej budu sledovat v pokračování na jeho cestě k budoucím úspěchům," komentuje Capito.
Matthew Savage, předseda správní rady společnosti Dorilton Capital, jež tým vlastní, k tomu říká: "Chtěli bychom Jostovi poděkovat za jeho tvrdou práci a odhodlání, když zahájili proces velké transformace, abychom zahájili cestu oživení Williamsu."
"Jsme Jostovi vděční za to, že odložil svůj plánovaný odchod do důchodu, aby čelil této výzvě a nyní předá otěže před další částí tohoto procesu. Také bychom chtěli poděkovat FX za jeho příspěvek a popřát mu vše nejlepší do jeho budoucnosti, v níž se bude posouvat dále," dodává Savage.
Seidla zlanařilo Audi k SauberuJiž třetím šéfem týmu, které ve své pozici končí (po Mattiovi Binottovi a Jostovi Capitovi) je Andreas Seidl, který brzy nastoupí k Sauberu. Ten zřejmě nakonec přijde o Frederica Vasseura, o jehož služby má obrovský zájem Ferrari. Ten se zpočátku nabídku z Maranella zdráhal přijmout, nyní na ni však kývl.
Seidl již dříve vedl sportovní program u Volkswagenu, jakožto týmový šéf Porsche vyhrál tři tituly v Le Mans v letech 2015 - 2017, vedení Audi, které převezme Sauber, jej tedy velmi dobře zná.
Zatím není jasné, kdo by jej ve Wokingu mohl nahradit, o návratu Capita se však dle zákulisních informací nejedná. Jost u McLarenu v roce 2016 působil jako výkonný ředitel, po 4 měsících jej tam ale nahradil Zak Brown.
Aktualizace: McLaren v průběhu dopoledne potvrdil odchod Seidla, na jeho místo jmenuje dosavadního výkonného ředitele Andrea Stellu, jenž v roce 2015 posílil tým společně s Fernandem Alonsem po 15leté kariéře u Ferrari..
We can confirm the appointment of Andrea Stella as our new F1 Team Principal with immediate effect, with Andreas Seidl leaving the team for a new challenge.Read more. 👇
— McLaren (@McLarenF1) December 13, 2022Andreas Seidl joins the Sauber Group as Chief Executive Officer, starting in Jan 2023. He will be tasked with continuing the growth of the group as Sauber keeps establishing itself as one of the brightest sporting, industrial entities around. Story: https://t.co/5MSBzDYCR4 pic.twitter.com/Lm0RTaGWYW
— Alfa Romeo F1 Team ORLEN (@alfaromeoorlen) December 13, 2022Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.
Lando Norris přiznal, že během posledního kola kvalifikace na Velkou cenu Španělska udělal chyby, které ho stály pole position. Díky tomu mohl jeho týmový kolega Oscar Piastri získat první místo na startovním roštu.
Lewis Hamilton zkritizoval zpřísnění testů ohebnosti křídel, které podle něj stálo týmy spoustu peněz bez skutečného efektu.
Max Verstappen se zastal Yukiho Tsunody a zdůraznil, že potíže nejsou vinou jezdce, ale náročného vozu. „Yuki rozhodně není žádné ořezávátko,“ uvedl a dodal: „Myslím, že to víc vypovídá o tom, jak těžké je auto, než o Yukim samotném.“
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.
Oscar Piastri v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska s kolem 1:11.546 porazil svého týmového kolegu Landa Norrise a získal pole position. McLareny dominovaly za horkých podmínek, Verstappen skončil třetí, přičemž Piastri takticky znemožnil Norrisovi využít vzduchový stín a potvrdil svou skvělou formu.
Nico Rosberg během tréninku v Barceloně vyzdvihl Verstappenovu výjimečnou schopnost zvládat dynamiku zatáček a kontrolovat auto tam, kde ostatní stále bojují s přilnavostí. Podle něj právě tato plynulost a rychlá adaptace na chování vozu dává Verstappenovi zásadní náskok před soupeři.
Lewis Hamilton odhalil, že páteční nezdar ve volném tréninku na Velkou cenu Španělska způsobil technický problém jeho monopostu SF-25, kvůli němuž přišel o přítlak. I přes frustraci z výkonu věří, že se Ferrari podaří vůz včas opravit a zbytek víkendu zvládne lépe.
Nico Rosberg podpořil kritická slova Lewise Hamiltona na adresu Ferrari SF-25 a potvrdil, že vůz je skutečně obtížně ovladatelný. Podle bývalého mistra světa tento problém výrazně limituje výkonnost týmu a je nezbytné jej co nejdříve vyřešit.