Ferrari mění šéfa. Dá se říct znovu. Zatímco Red Bull a Mercedes vsází v tomto ohledu na stabilitu, pro stáj z Maranella půjde po konci Jeana Todta o pátého bosse.
Binotto byl dlouhodobým zaměstnancem Ferrari. V Maranellu začínal během devadesátých let coby motorový inženýr, postupně se vypracoval jakožto šéf motorového oddělení, technický ředitel a nakonec šéf celého týmu. Do této pozice nastoupil v roce 2019. Ani on ale kýžené tituly do Maranella získat nedokázal. Letos to sice na začátku sezony vypadalo slibně, ale série zbytečných chyb a slabý vývoj naděje Italů pohřbily.
Mistr světa z roku 2016 Nico Rosberg si ale myslí, že odvolání Binotta nemusí být dobrým krokem. „Jsem zvědavý, jakým způsobem tohle Ferrari vyřeší. Šéfovat týmu Formule 1 je jedna z nejtěžších prací na světě. Na každého šéfa je vyvíjen extrémní tlak. Navíc na trhu potenciálních nástupců Binotta moc jmen není," hlásí Rosberg.
A dodává: „Kontinuita je velmi důležitá. Nemusí se to tak zdát, ale ve Formuli 1 jde o klíčový prvek. Nebo minimálně jeden z klíčových... V Red Bullu a Mercedesu pracují už spoustu let ti samí lidé. Tohle Ferrari nemá a možná právě to je jejich problém," zamýšlí se Rosberg.
Kdo Binotta nahradí? Asi nejvážnějším adeptem je Frederic Vasseur - šéf Alfy Romeo. Ten má dobré vztahy s Leclercem, což může být vítané plus. Spekuluje se totiž, že Monačan poptává závodní sedačku u Mercedesu a Red Bullu. Ferrari prý nabízelo pozici šéfa týmu také Christianu Hornerovi a Andreasi Seidlovi. Ti ale měli odmítnout.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.