Ferrari mění šéfa. Dá se říct znovu. Zatímco Red Bull a Mercedes vsází v tomto ohledu na stabilitu, pro stáj z Maranella půjde po konci Jeana Todta o pátého bosse.
Binotto byl dlouhodobým zaměstnancem Ferrari. V Maranellu začínal během devadesátých let coby motorový inženýr, postupně se vypracoval jakožto šéf motorového oddělení, technický ředitel a nakonec šéf celého týmu. Do této pozice nastoupil v roce 2019. Ani on ale kýžené tituly do Maranella získat nedokázal. Letos to sice na začátku sezony vypadalo slibně, ale série zbytečných chyb a slabý vývoj naděje Italů pohřbily.
Mistr světa z roku 2016 Nico Rosberg si ale myslí, že odvolání Binotta nemusí být dobrým krokem. „Jsem zvědavý, jakým způsobem tohle Ferrari vyřeší. Šéfovat týmu Formule 1 je jedna z nejtěžších prací na světě. Na každého šéfa je vyvíjen extrémní tlak. Navíc na trhu potenciálních nástupců Binotta moc jmen není," hlásí Rosberg.
A dodává: „Kontinuita je velmi důležitá. Nemusí se to tak zdát, ale ve Formuli 1 jde o klíčový prvek. Nebo minimálně jeden z klíčových... V Red Bullu a Mercedesu pracují už spoustu let ti samí lidé. Tohle Ferrari nemá a možná právě to je jejich problém," zamýšlí se Rosberg.
Kdo Binotta nahradí? Asi nejvážnějším adeptem je Frederic Vasseur - šéf Alfy Romeo. Ten má dobré vztahy s Leclercem, což může být vítané plus. Spekuluje se totiž, že Monačan poptává závodní sedačku u Mercedesu a Red Bullu. Ferrari prý nabízelo pozici šéfa týmu také Christianu Hornerovi a Andreasi Seidlovi. Ti ale měli odmítnout.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.