Ferrari mění šéfa. Dá se říct znovu. Zatímco Red Bull a Mercedes vsází v tomto ohledu na stabilitu, pro stáj z Maranella půjde po konci Jeana Todta o pátého bosse.
Binotto byl dlouhodobým zaměstnancem Ferrari. V Maranellu začínal během devadesátých let coby motorový inženýr, postupně se vypracoval jakožto šéf motorového oddělení, technický ředitel a nakonec šéf celého týmu. Do této pozice nastoupil v roce 2019. Ani on ale kýžené tituly do Maranella získat nedokázal. Letos to sice na začátku sezony vypadalo slibně, ale série zbytečných chyb a slabý vývoj naděje Italů pohřbily.
Mistr světa z roku 2016 Nico Rosberg si ale myslí, že odvolání Binotta nemusí být dobrým krokem. „Jsem zvědavý, jakým způsobem tohle Ferrari vyřeší. Šéfovat týmu Formule 1 je jedna z nejtěžších prací na světě. Na každého šéfa je vyvíjen extrémní tlak. Navíc na trhu potenciálních nástupců Binotta moc jmen není," hlásí Rosberg.
A dodává: „Kontinuita je velmi důležitá. Nemusí se to tak zdát, ale ve Formuli 1 jde o klíčový prvek. Nebo minimálně jeden z klíčových... V Red Bullu a Mercedesu pracují už spoustu let ti samí lidé. Tohle Ferrari nemá a možná právě to je jejich problém," zamýšlí se Rosberg.
Kdo Binotta nahradí? Asi nejvážnějším adeptem je Frederic Vasseur - šéf Alfy Romeo. Ten má dobré vztahy s Leclercem, což může být vítané plus. Spekuluje se totiž, že Monačan poptává závodní sedačku u Mercedesu a Red Bullu. Ferrari prý nabízelo pozici šéfa týmu také Christianu Hornerovi a Andreasi Seidlovi. Ti ale měli odmítnout.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce