Vítěz americké série IndyCar Alex Palou se stává rezervním pilotem McLarenu pro rok 2023 poté, co letos v trénincích a v testech předvedl velmi dobré výkony.
Španěl bude připraven zaskočit za závodní jezdce Landa Norrise či Oscara Piastriho, pokud se u nich v příštím ročníku objeví nějaký problém, a "bude poskytovat týmu podporu krom svých jezdeckých povinností v IndyCar během všech podniků, které nejsou v konfliktu s jeho tamějšími závazky."
McLaren si Paloua letos vyzkoušel ve volném tréninku před Velkou cenou spojených států v Austinu i v soukromém testu v Barceloně či ve Spielbergu v rámci svého vývojového programu jezdců s loňským vozem MCL35.
Pětadvacetiletý pilot vyhrál s týmem Chip Ganassi Racing v IndyCar čtyři závody a 15krát se dostal na pódium a vloni se stal prvním Španělem, který ovládl americkou sérii. V roce 2019 se prosadil také v japonské Super Formuli, kde skončil třetí.
A dream come true. 💭🧡 @AlexPalou pic.twitter.com/yArJADu9Vf
— McLaren (@McLarenF1) December 1, 2022"Jsem nadšený z toho, že se stává součástí týmu McLaren jako jeden z jejich rezervních pilotů pro rok 2023. Usedl jsem za volant MCL35M i MCL36 a byla to skvělá zkušenost, proto se už nemůžu dočkat dalšího zapojení s příštím vozem," uvádí Palou.
"Těším se na pokračování svého vývoje jakožto jezdce a oceňuji důvěru, kterou ve mně McLaren v této nové roli pro příští rok vkládá," pokračuje rodák ze španělského Saint Antoni de Vilamajor.
Šéf McLarenu Andreas Seidl k tomu dodává: "Tým těší, že získal Alexe jako jednoho ze svých rezervních pilotů pro příští sezónu. Zapůsobil na nás během 1. tréninku v Austinu a jeho jezdeckých vývojových testů letos. V motorsportu už dosáhl mnoha významných úspěch, zejména mistrovský titul z IndyCar 2021, proto je skvělé, že může rozšířit svou roli v týmu a my se těšíme na užší spolupráci s ním."
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.