Vítěz americké série IndyCar Alex Palou se stává rezervním pilotem McLarenu pro rok 2023 poté, co letos v trénincích a v testech předvedl velmi dobré výkony.
Španěl bude připraven zaskočit za závodní jezdce Landa Norrise či Oscara Piastriho, pokud se u nich v příštím ročníku objeví nějaký problém, a "bude poskytovat týmu podporu krom svých jezdeckých povinností v IndyCar během všech podniků, které nejsou v konfliktu s jeho tamějšími závazky."
McLaren si Paloua letos vyzkoušel ve volném tréninku před Velkou cenou spojených států v Austinu i v soukromém testu v Barceloně či ve Spielbergu v rámci svého vývojového programu jezdců s loňským vozem MCL35.
Pětadvacetiletý pilot vyhrál s týmem Chip Ganassi Racing v IndyCar čtyři závody a 15krát se dostal na pódium a vloni se stal prvním Španělem, který ovládl americkou sérii. V roce 2019 se prosadil také v japonské Super Formuli, kde skončil třetí.
A dream come true. 💭🧡 @AlexPalou pic.twitter.com/yArJADu9Vf
— McLaren (@McLarenF1) December 1, 2022"Jsem nadšený z toho, že se stává součástí týmu McLaren jako jeden z jejich rezervních pilotů pro rok 2023. Usedl jsem za volant MCL35M i MCL36 a byla to skvělá zkušenost, proto se už nemůžu dočkat dalšího zapojení s příštím vozem," uvádí Palou.
"Těším se na pokračování svého vývoje jakožto jezdce a oceňuji důvěru, kterou ve mně McLaren v této nové roli pro příští rok vkládá," pokračuje rodák ze španělského Saint Antoni de Vilamajor.
Šéf McLarenu Andreas Seidl k tomu dodává: "Tým těší, že získal Alexe jako jednoho ze svých rezervních pilotů pro příští sezónu. Zapůsobil na nás během 1. tréninku v Austinu a jeho jezdeckých vývojových testů letos. V motorsportu už dosáhl mnoha významných úspěch, zejména mistrovský titul z IndyCar 2021, proto je skvělé, že může rozšířit svou roli v týmu a my se těšíme na užší spolupráci s ním."
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.