Ferrari oznámilo, že Mattia Binotto na konci roku opustí pozici šéfa závodního týmu, který po slibně rozjeté sezóně na titul opět nedosáhl.
Zprávy o jeho konci Ferrari v posledních týdnech důsledně popíralo, dnes však vydalo prohlášení, v němž potvrzuje jeho konec. Nyní podstupuje "proces hledání nového šéfa závodního týmu Ferrari, finalizován by měl být v novém roce."
"S lítostí vzhledem k tomu, co to znamená, jsem se rozhodl ukončit mou spolupráci s Ferrari. Opouštím společnost, kterou miluji, jejíž součástí jsem byl 28 let, a to s klidem, který je dán přesvědčením, je jsem udělal vše pro dosahování cílů," uvádí Binotto.
"Opouštím sjednocený a rostoucí tým. Jsem si jistý, že jde o silný tým připravený dosáhnout těch nejvyšších cílů. Přeji mu v budoucnosti to nejlepší. Myslím si, že ačkoliv jde pro mě náročné rozhodnutí, tak je to správné učinit v tuto chvíli tento krok," vysvětluje dosluhující šéf Scuderie.
"Chtěl bych poděkovat všem lidem ve sportovním oddělení, kteří se mnou sdíleli tuto cestu skládající se z obtíží ale také z velkého uspokojení," loučí se Binotto.
Současný výkonný ředitel Ferrari Benedetto Vigna k tomu říká: "Chtěl bych Mattiovi poděkovat za spoustu jeho příspěvků během 28 let u Ferrari a obzvlášť za vedení týmu zpět do konkurenceschopné pozice během tohoto uplynulého roku."
"Díky tomu jsme v dobré pozici pro opětovné podstoupení naší výzvy vyhrát tu největší cenu v motorsportu, zejména kvůli našim úžasným fanouškům po celém světa. Všichni zde ve Scuderii a v širší komunitě Ferrari přejí Mattiovi, aby se mu v budoucnosti dařilo," dodává.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.