Šéf Alpine Otmar Szafnauer nelituje odchodu mladíka Oscara Piastriho k McLarenu. Nově příchozí Pierre Gasly je podle něj stejně rychlejší a s Estebanem Oconem vytvoří ještě silnější jezdeckou dvojici.
Stáj podle něj měla záměr poskytnout Piastrimu místo, které uvolnil Fernando Alonso, jenže Australanovi opomněla říct, že s nim počítá. Ten neváhal a svou budoucnost si zajistil smlouvou s McLarenem, kde nahradí Daniela Ricciarda.
Naštvané vedení Alpine si nechtělo talentovaného mladého jezdce nechat uniknout, proto hnalo případ k soudu FIA, ten však prohlásil, že z pohledu práva je vše v pořádku. Piastri se nyní těší na svůj s McLarenem příští rok po boku Landa Norrise.
Gasly má více zkušeností a je rychlejší než PiastriNyní se Szafnauer vrací k divokému létu a chybě, kterou udělali: "Mysleli jsme si, že Oscar má s námi platnou smlouvu a Komise pro uznávání kontraktů řekla něco jiného. Byl to proces, kterým jsme museli projít. Museli jsme s tím jít k té komisi a získat rozhodnutí. Víte, to je život, proto máte orgány, které to posuzují, pokud to obě strany vnímají odlišně."
Poté otáčí a uvádí, že je vlastně rád za to, jak soud dopadl poté, co získali posilu z AlphaTauri: "Podívejte, uvidíme, jak si povedeme příští rok. Mám radost z toho, že naše jezdecké složení Esteban [Ocon] a Pierre [Gasly] je lepší, než by bylo, kdybychom případ vyhráli. [Gasly] má více zkušeností a je stále mladý. A čas ukáže, ale podle mě je rychlejší" než Piastri.
Lepší než s Alonsem?Na otázku, zda Ocon s Gaslym vytvoří ještě lepší jezdecký pár než letos s Alonsem, se kterým získali čtvrtou příčku mezi konstruktéry, šéf Alpine odpovídá: "To je dobrá otázka. S Fernandem jsme měli skvělé jezdecké složení, odvedl báječnou práci a je stále super rychlý."
"Nevím, kdy Fernando zvedne svou ruku a řekne, že je čas odejít. Nevím, kdy to nastane, to je pro mě těžké říct. S naším jezdeckým složením jsem spokojený, ale zeptejte se mě příští rok touto dobou a odpovím vám," vysvětluje Szafnauer.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.