Kvalifikační příprava v Abú Zabí patřila Red Bullu. Mercedes ale není daleko. To Ferrari závěr sezony nevychází.
Závěrečný trénink sezony 2022 přinesl poklidný průběh. Piloti kroužili na různých pneumatikách a soustředili se zejména na delší stinty. Problémy mělo Ferrari. Červené vozy se potýkají s nedostatečnou mírou přilnavosti v pomalých zatáčkách, vypadá to, že v Abú Zabí jsou až třetí silou.
Po 15 minutách patřila první příčka Hamiltonovi. Brit měl na svém kontě čas 1:26,040. Následoval Russell a jezdci Ferrari. Ti ovšem svá kola jezdili na tvrdších pneumatikách. Verstappen s Pérezem během úvodní části třetího tréninku pauzírovali. Tak či tak je Red Bull vnímán jako největší favorit posledního závodu sezony. Například Lewis Hamilton řekl, že rudí býci mají navrch, zároveň však dodal, že stříbrné šípy jsou ve hře.
Puncture for Gasly 😣The front right tyre winglet flies off his car with his tyre deflating#AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/t8f346P3HQ
— Formula 1 (@F1) November 19, 2022Technické problémy s pneumatikou potkaly Gaslyho. Francouz byl okamžitě po jejich odhalení povolán do boxů. Hned poté došlo k vyvěšení červené vlajky, traťoví maršálové totiž museli odklidit úlomky z Francouzova vozu. Do problémů se dostal i Hamilton. Pilot Mercedesu byl pod žlutou vlajkou příliš rychlý a hrozí mu trest. Komisaři jeho prohřešek vyřeší po konci třetího tréninku.
Vítězem třetího tréninku se stal Pérez před Verstappenem, Hamiltonem a Russellem. Následují Norris, oba piloti Ferrari a Ricciardo.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.