V dnešních odpoledních hodinách bylo oznámeno, co se stane s Danielem Ricciardem, který po této sezóně končí u McLarenu. Jeho novým působištěm bude tým, který Australan opustil v roce 2018.
Jezdec McLarenu, kterého pro příští sezónu nahradí jeho krajan Oscar Piastri, byl dnes odpoledne potvrzen Red Bullem jakožto třetí jezdec.
„Ricciardo se stane naším třetím jezdcem,“ oznámil v dnešních odpoledních hodinách Helmut Marko.
Zatímco Liam Lawson je oficiálním rezervním jezdcem Red Bullu a sesterského týmu AlphaTauri, bylo navrženo, že bude Ricciardo využíván k marketingovým účelům.
Marko byl také dotázán, zda se nejedná o tah, který by měl vyřadit Sergia Péreze z týmu – pro upřesnění má s RB smlouvu do roku 2024. Toto tvrzení Helmut Marko ihned vyvrátil.
Ricciardo se vrátí do týmu, ke kterému se po odchodu Marka Webbera v roce 2014 připojil. Jeho týmovým kolegou byl dnes čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel. Australan se po sezóně 2018 rozhodl odejít od rudých býků a podepsal u Renaultu, od kterého odešel v roce 2021 k McLarenu. Ovšem poté, co Ricciardo nedokázal navázat na Landa Norrise, bylo jasné, že bude jeho smlouva předčasně ukončena. Od té doby se okolo jeho budoucnosti šíří jen samé zvěsti.
Ricciardo již dříve popřel podepsání smlouvy s mistry světa mezi konstruktéry roku 2022 u příležitosti VC Brazílie kvůli jednáním s Mercedesem o pozici rezervního jezdce.
Vzhledem k posledním nepokojům mezi Maxem Verstappenem a Sergiem Pérezem v São Paulu se bude 33letý Australan snažit najít si místo pro sezónu 2024.
Vzhledem k tomu, že Ricciardo převzal roli rezervního jezdce Red Bullu, tak se pomalu potvrzuje spekulace o tom, že se Mick Schumacher ujme záložní role u Mercedesu poté, co byl vyřazen z týmu Haas za německého kolegu Nica Hülkenberga.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.