Začátek sezony vyšel Ferrari skvěle a zdálo se, že Scuderia by konečně mohla zaútočit na tituly. Nestalo se. Jak postupně forma rudých vozů mizí, tím hlasitěji se začínají hlásit o slovo zvěsti, které prorokují konec Matii Binotta v roli šéfa týmu.
Ten příběh vlastně ani není třeba opakovat. Dvě vítězství z prvních tří závodů namlsalo nejen fanoušky Ferrari, ale také nejvyšší představitele slavné automobilky. Elkann a spol. věřili sladké tečce za letošní sezonou, jenže ta se jim rozplynula v nenávratnu jak pára nad hrncem. Ti samí lidé teď mají diskutovat o Binottově sesazení.
Tvrdí to alespoň insider Ferrari Leo Turini, který má v Maranellu tradičně dobře informované zdroje. Podle Turiniho Binottovi nepomáhá hned několik faktorů. Jednak jde o nespolehlivost a strategické chyby, zároveň se italský novinář zmiňuje o chřadnoucím vztahu mezi Binottem a Leclercem.
Monačan je hlavní hvězdou Ferrari, jezdcem, do kterého Italové investovali nemalé zdroje. Je to právě Leclerc, kdo má Scuderii přivést první jezdecký titul od roku 2007, jenže zatím to spíš vypadá, že Charles z Ferrari brzy zmizí...
Takovému scénáři by podle Turiniho mohlo zabránit angažování Frederica Vasseura - nynějšího šéfa Alfy Romeo. Vasseur Leclerca dobře zná ze společného působení právě u Alfy, kde si oba sedli do noty. Spekuluje se, že by Vasseur mohl Ferrari převzít už 1. ledna ledna 2023.
Samotné Ferrari ale takové zvěsti (logicky) dementuje. Turini se zároveň zmiňuje o jednom návratu do Maranella. Měl by se o něj postarat konstruktér Simone Resta, který nyní působí u Haasu, kde je na jakémsi "hostování" právě z Ferrari. Teď by mu měla být svěřena pozice technického ředitele nejstarší stáje F1.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.