Začátek sezony vyšel Ferrari skvěle a zdálo se, že Scuderia by konečně mohla zaútočit na tituly. Nestalo se. Jak postupně forma rudých vozů mizí, tím hlasitěji se začínají hlásit o slovo zvěsti, které prorokují konec Matii Binotta v roli šéfa týmu.
Ten příběh vlastně ani není třeba opakovat. Dvě vítězství z prvních tří závodů namlsalo nejen fanoušky Ferrari, ale také nejvyšší představitele slavné automobilky. Elkann a spol. věřili sladké tečce za letošní sezonou, jenže ta se jim rozplynula v nenávratnu jak pára nad hrncem. Ti samí lidé teď mají diskutovat o Binottově sesazení.
Tvrdí to alespoň insider Ferrari Leo Turini, který má v Maranellu tradičně dobře informované zdroje. Podle Turiniho Binottovi nepomáhá hned několik faktorů. Jednak jde o nespolehlivost a strategické chyby, zároveň se italský novinář zmiňuje o chřadnoucím vztahu mezi Binottem a Leclercem.
Monačan je hlavní hvězdou Ferrari, jezdcem, do kterého Italové investovali nemalé zdroje. Je to právě Leclerc, kdo má Scuderii přivést první jezdecký titul od roku 2007, jenže zatím to spíš vypadá, že Charles z Ferrari brzy zmizí...
Takovému scénáři by podle Turiniho mohlo zabránit angažování Frederica Vasseura - nynějšího šéfa Alfy Romeo. Vasseur Leclerca dobře zná ze společného působení právě u Alfy, kde si oba sedli do noty. Spekuluje se, že by Vasseur mohl Ferrari převzít už 1. ledna ledna 2023.
Samotné Ferrari ale takové zvěsti (logicky) dementuje. Turini se zároveň zmiňuje o jednom návratu do Maranella. Měl by se o něj postarat konstruktér Simone Resta, který nyní působí u Haasu, kde je na jakémsi "hostování" právě z Ferrari. Teď by mu měla být svěřena pozice technického ředitele nejstarší stáje F1.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.