Začátek sezony vyšel Ferrari skvěle a zdálo se, že Scuderia by konečně mohla zaútočit na tituly. Nestalo se. Jak postupně forma rudých vozů mizí, tím hlasitěji se začínají hlásit o slovo zvěsti, které prorokují konec Matii Binotta v roli šéfa týmu.
Ten příběh vlastně ani není třeba opakovat. Dvě vítězství z prvních tří závodů namlsalo nejen fanoušky Ferrari, ale také nejvyšší představitele slavné automobilky. Elkann a spol. věřili sladké tečce za letošní sezonou, jenže ta se jim rozplynula v nenávratnu jak pára nad hrncem. Ti samí lidé teď mají diskutovat o Binottově sesazení.
Tvrdí to alespoň insider Ferrari Leo Turini, který má v Maranellu tradičně dobře informované zdroje. Podle Turiniho Binottovi nepomáhá hned několik faktorů. Jednak jde o nespolehlivost a strategické chyby, zároveň se italský novinář zmiňuje o chřadnoucím vztahu mezi Binottem a Leclercem.
Monačan je hlavní hvězdou Ferrari, jezdcem, do kterého Italové investovali nemalé zdroje. Je to právě Leclerc, kdo má Scuderii přivést první jezdecký titul od roku 2007, jenže zatím to spíš vypadá, že Charles z Ferrari brzy zmizí...
Takovému scénáři by podle Turiniho mohlo zabránit angažování Frederica Vasseura - nynějšího šéfa Alfy Romeo. Vasseur Leclerca dobře zná ze společného působení právě u Alfy, kde si oba sedli do noty. Spekuluje se, že by Vasseur mohl Ferrari převzít už 1. ledna ledna 2023.
Samotné Ferrari ale takové zvěsti (logicky) dementuje. Turini se zároveň zmiňuje o jednom návratu do Maranella. Měl by se o něj postarat konstruktér Simone Resta, který nyní působí u Haasu, kde je na jakémsi "hostování" právě z Ferrari. Teď by mu měla být svěřena pozice technického ředitele nejstarší stáje F1.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.