Začátek sezony vyšel Ferrari skvěle a zdálo se, že Scuderia by konečně mohla zaútočit na tituly. Nestalo se. Jak postupně forma rudých vozů mizí, tím hlasitěji se začínají hlásit o slovo zvěsti, které prorokují konec Matii Binotta v roli šéfa týmu.
Ten příběh vlastně ani není třeba opakovat. Dvě vítězství z prvních tří závodů namlsalo nejen fanoušky Ferrari, ale také nejvyšší představitele slavné automobilky. Elkann a spol. věřili sladké tečce za letošní sezonou, jenže ta se jim rozplynula v nenávratnu jak pára nad hrncem. Ti samí lidé teď mají diskutovat o Binottově sesazení.
Tvrdí to alespoň insider Ferrari Leo Turini, který má v Maranellu tradičně dobře informované zdroje. Podle Turiniho Binottovi nepomáhá hned několik faktorů. Jednak jde o nespolehlivost a strategické chyby, zároveň se italský novinář zmiňuje o chřadnoucím vztahu mezi Binottem a Leclercem.
Monačan je hlavní hvězdou Ferrari, jezdcem, do kterého Italové investovali nemalé zdroje. Je to právě Leclerc, kdo má Scuderii přivést první jezdecký titul od roku 2007, jenže zatím to spíš vypadá, že Charles z Ferrari brzy zmizí...
Takovému scénáři by podle Turiniho mohlo zabránit angažování Frederica Vasseura - nynějšího šéfa Alfy Romeo. Vasseur Leclerca dobře zná ze společného působení právě u Alfy, kde si oba sedli do noty. Spekuluje se, že by Vasseur mohl Ferrari převzít už 1. ledna ledna 2023.
Samotné Ferrari ale takové zvěsti (logicky) dementuje. Turini se zároveň zmiňuje o jednom návratu do Maranella. Měl by se o něj postarat konstruktér Simone Resta, který nyní působí u Haasu, kde je na jakémsi "hostování" právě z Ferrari. Teď by mu měla být svěřena pozice technického ředitele nejstarší stáje F1.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.