Ve Velké ceně Brazílie jsme si v rádiích vyslechli několik vypjatých konverzací, které se týkaly soubojů týmových kolegů. Mezi ně patřil i rozhovor Estebana Ocona, po němž Alpine chtělo, aby před sebe pustil Fernanda Alonsa.
Ocon byl při jízdě za safety-carem před Alonsem na osmé pozici za Sebastianem Vettelem. Před restartem jej z boxové zídky požádali, aby před sebe zkušeného Španěla pustil a nedělal mu žádné problémy. Po předchozím dni byla v týmu vypjatá atmosféra, protože mezi nimi došlo k několika kontaktům, které je poslaly na chvost startovního pole.
Radiokomunikace AlpineInženýr: "Fernando má proti nám v pneumatikách výhodu. Nesoustřeď se na něj. Soustřeďme se na to, abychom případně porazili Vettela. Pusť jej před sebe hezky a čistě, prosím. Pokud můžeš, prosím, potvrď."
Ocon: "Nechte mě závodit. Až se situace trochu uklidní, tak to udělám. Při restartu bychom teď mohli také vše ztratit."
Inženýr: "Estebane, nechci, abys bojoval s Fernandem. Chápeš to?"
Ocon: "Musím teď předjet Vettela. S Fernandem bojovat nebudu."
Inženýr: "To je v pohodě, Vettela předjet můžeš, ale nechci, abys bojoval s Fernandem. Pokud ti to je jasné!"
After a tough time in Saturday's #F1Sprint, a majestic turnaround for the @AlpineF1Team duo on Sunday!Double points for @OconEsteban and @alo_oficial 💪#BrazilGP #F1 pic.twitter.com/ZEVXLX7zOs
— Formula 1 (@F1) November 13, 2022Vím, co mám dělatRestart Oconovi vyšel tak, jak si přál: v první zatáčce předjel Vettela a později v tom kole se nechal předjet Alonsem. Ten projel cílem jako pátý, Francouz osmý. Pro svůj tým vybojovali cenných 14 bodů, které Alpine zajišťují před posledním podnikem mezi konstruktéry solidní náskok na pátý McLaren.
Po závodu rozladěný Ocon řekl, že celá komunikace podle něj byla zbytečná: "Myslím, že to nebylo moc dobře předkládáno. Protože lidé si mysleli, že jsem před sebe Fernanda nechtěl pustit. Řekl jsem ne, že jej nepustím před sebe při restartu. Předjedu Seba a jakmile se situace uklidní, dojde i na to."
"Nebudu bojovat. Nechám jej předjet. A to jsem také udělal. Nemohl jsem ho držet za sebou. Byl velmi rychlý na měkkých pneumatikách. A samozřejmě k dispozici byly body pro celý tým. Věděl jsem tedy, jaká je situace, a tým mi nemusel říkat, co mám dělat," 26letý pilot.
Na otázku, zda si vyjasnili s Alonsem záležitost z předchozího sprintu, odpověděl: "Ne, nemluvili jsme spolu." Popřel však, že by mezi nimi bylo nějaké napětí: "Ne. Ale nebylo to hezké, co řekl do médií. Vždy vůči němu chovám úctu. Je legendou a budu vůči němu chovat respekt. A nezáleží na tom, co vám řekl - dávám přednost vzájemnému rozhovoru."
Odchod Alonsa, který letos nasbíral o pět bodů méně na jeho cílech nic nemění: "Motivuje mě to ještě více k tomu, abych jej příští rok porazil." Bude to mít snazší, až bude jeho současný týmový kolega jezdit s Aston Martinem?
What it means. 💙Teamwork. 👊 pic.twitter.com/BK1rGl1Qnd
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) November 13, 2022Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.