Ve Velké ceně Brazílie jsme si v rádiích vyslechli několik vypjatých konverzací, které se týkaly soubojů týmových kolegů. Mezi ně patřil i rozhovor Estebana Ocona, po němž Alpine chtělo, aby před sebe pustil Fernanda Alonsa.
Ocon byl při jízdě za safety-carem před Alonsem na osmé pozici za Sebastianem Vettelem. Před restartem jej z boxové zídky požádali, aby před sebe zkušeného Španěla pustil a nedělal mu žádné problémy. Po předchozím dni byla v týmu vypjatá atmosféra, protože mezi nimi došlo k několika kontaktům, které je poslaly na chvost startovního pole.
Radiokomunikace AlpineInženýr: "Fernando má proti nám v pneumatikách výhodu. Nesoustřeď se na něj. Soustřeďme se na to, abychom případně porazili Vettela. Pusť jej před sebe hezky a čistě, prosím. Pokud můžeš, prosím, potvrď."
Ocon: "Nechte mě závodit. Až se situace trochu uklidní, tak to udělám. Při restartu bychom teď mohli také vše ztratit."
Inženýr: "Estebane, nechci, abys bojoval s Fernandem. Chápeš to?"
Ocon: "Musím teď předjet Vettela. S Fernandem bojovat nebudu."
Inženýr: "To je v pohodě, Vettela předjet můžeš, ale nechci, abys bojoval s Fernandem. Pokud ti to je jasné!"
After a tough time in Saturday's #F1Sprint, a majestic turnaround for the @AlpineF1Team duo on Sunday!Double points for @OconEsteban and @alo_oficial 💪#BrazilGP #F1 pic.twitter.com/ZEVXLX7zOs
— Formula 1 (@F1) November 13, 2022Vím, co mám dělatRestart Oconovi vyšel tak, jak si přál: v první zatáčce předjel Vettela a později v tom kole se nechal předjet Alonsem. Ten projel cílem jako pátý, Francouz osmý. Pro svůj tým vybojovali cenných 14 bodů, které Alpine zajišťují před posledním podnikem mezi konstruktéry solidní náskok na pátý McLaren.
Po závodu rozladěný Ocon řekl, že celá komunikace podle něj byla zbytečná: "Myslím, že to nebylo moc dobře předkládáno. Protože lidé si mysleli, že jsem před sebe Fernanda nechtěl pustit. Řekl jsem ne, že jej nepustím před sebe při restartu. Předjedu Seba a jakmile se situace uklidní, dojde i na to."
"Nebudu bojovat. Nechám jej předjet. A to jsem také udělal. Nemohl jsem ho držet za sebou. Byl velmi rychlý na měkkých pneumatikách. A samozřejmě k dispozici byly body pro celý tým. Věděl jsem tedy, jaká je situace, a tým mi nemusel říkat, co mám dělat," 26letý pilot.
Na otázku, zda si vyjasnili s Alonsem záležitost z předchozího sprintu, odpověděl: "Ne, nemluvili jsme spolu." Popřel však, že by mezi nimi bylo nějaké napětí: "Ne. Ale nebylo to hezké, co řekl do médií. Vždy vůči němu chovám úctu. Je legendou a budu vůči němu chovat respekt. A nezáleží na tom, co vám řekl - dávám přednost vzájemnému rozhovoru."
Odchod Alonsa, který letos nasbíral o pět bodů méně na jeho cílech nic nemění: "Motivuje mě to ještě více k tomu, abych jej příští rok porazil." Bude to mít snazší, až bude jeho současný týmový kolega jezdit s Aston Martinem?
What it means. 💙Teamwork. 👊 pic.twitter.com/BK1rGl1Qnd
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) November 13, 2022James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.