Ve Velké ceně Brazílie jsme si v rádiích vyslechli několik vypjatých konverzací, které se týkaly soubojů týmových kolegů. Mezi ně patřil i rozhovor Estebana Ocona, po němž Alpine chtělo, aby před sebe pustil Fernanda Alonsa.
Ocon byl při jízdě za safety-carem před Alonsem na osmé pozici za Sebastianem Vettelem. Před restartem jej z boxové zídky požádali, aby před sebe zkušeného Španěla pustil a nedělal mu žádné problémy. Po předchozím dni byla v týmu vypjatá atmosféra, protože mezi nimi došlo k několika kontaktům, které je poslaly na chvost startovního pole.
Radiokomunikace AlpineInženýr: "Fernando má proti nám v pneumatikách výhodu. Nesoustřeď se na něj. Soustřeďme se na to, abychom případně porazili Vettela. Pusť jej před sebe hezky a čistě, prosím. Pokud můžeš, prosím, potvrď."
Ocon: "Nechte mě závodit. Až se situace trochu uklidní, tak to udělám. Při restartu bychom teď mohli také vše ztratit."
Inženýr: "Estebane, nechci, abys bojoval s Fernandem. Chápeš to?"
Ocon: "Musím teď předjet Vettela. S Fernandem bojovat nebudu."
Inženýr: "To je v pohodě, Vettela předjet můžeš, ale nechci, abys bojoval s Fernandem. Pokud ti to je jasné!"
After a tough time in Saturday's #F1Sprint, a majestic turnaround for the @AlpineF1Team duo on Sunday!Double points for @OconEsteban and @alo_oficial 💪#BrazilGP #F1 pic.twitter.com/ZEVXLX7zOs
— Formula 1 (@F1) November 13, 2022Vím, co mám dělatRestart Oconovi vyšel tak, jak si přál: v první zatáčce předjel Vettela a později v tom kole se nechal předjet Alonsem. Ten projel cílem jako pátý, Francouz osmý. Pro svůj tým vybojovali cenných 14 bodů, které Alpine zajišťují před posledním podnikem mezi konstruktéry solidní náskok na pátý McLaren.
Po závodu rozladěný Ocon řekl, že celá komunikace podle něj byla zbytečná: "Myslím, že to nebylo moc dobře předkládáno. Protože lidé si mysleli, že jsem před sebe Fernanda nechtěl pustit. Řekl jsem ne, že jej nepustím před sebe při restartu. Předjedu Seba a jakmile se situace uklidní, dojde i na to."
"Nebudu bojovat. Nechám jej předjet. A to jsem také udělal. Nemohl jsem ho držet za sebou. Byl velmi rychlý na měkkých pneumatikách. A samozřejmě k dispozici byly body pro celý tým. Věděl jsem tedy, jaká je situace, a tým mi nemusel říkat, co mám dělat," 26letý pilot.
Na otázku, zda si vyjasnili s Alonsem záležitost z předchozího sprintu, odpověděl: "Ne, nemluvili jsme spolu." Popřel však, že by mezi nimi bylo nějaké napětí: "Ne. Ale nebylo to hezké, co řekl do médií. Vždy vůči němu chovám úctu. Je legendou a budu vůči němu chovat respekt. A nezáleží na tom, co vám řekl - dávám přednost vzájemnému rozhovoru."
Odchod Alonsa, který letos nasbíral o pět bodů méně na jeho cílech nic nemění: "Motivuje mě to ještě více k tomu, abych jej příští rok porazil." Bude to mít snazší, až bude jeho současný týmový kolega jezdit s Aston Martinem?
What it means. 💙Teamwork. 👊 pic.twitter.com/BK1rGl1Qnd
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) November 13, 2022McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.