Poslední sprint tohoto roku byl naplánován na VC Brazílie. Ze začátku se povedlo první místo držet Magnussenovi, ovšem po nějaké chvíli začal ztrácet a dostal se před něj Max Verstappen. Ale ani Holanďan první místo neudržel až do konce, neboť ho o něj připravil George Russell.
Do posledního sprintu sezóny odstartovali jezdci vesměs na nejměkčí směsi, výjimkou byl jen Verstappen a Latifi, kteří věřili žlutě označeným pneumatikám. Před jezdci stálo 24 závodních kol na okruhu v Brazílii a všem vévodil Kevin Magnussen, který získal ve včerejší kvalifikaci svou premiérovou pole position.
Magnussenovi se start povedl a dokázal své první místo udržet. Verstappenův start byl díky tvrdší směsi pneumatik horší a v prvních zatáčkách okruhu bojoval s Russellem. Boje pokračovaly i nadále - hlavně mezi týmovými kolegy Alpine.
Začátkem třetího kola se začaly dít věci - před nájezdem do 1. zatáčky se dostal do čela Max Verstappen, před Magnussena se v DRS zóně dostal i Russell. Do potíží se ale dostal Fernando Alonso, jenž musel navštívit své mechaniky kvůli výměně předního křídla.
LAP 4/24ALO 📻: "Just lost the front wing. Thanks to our friend"Fernando Alonso makes contact with Esteban Ocon again! The Spaniard is furious #BrazilGP #F1Sprint pic.twitter.com/EtVuHarpD4
— Formula 1 (@F1) November 12, 2022Magnussen se v 6. kole začal opět propadat - tentokrát na 5. místo za Lewise Hamiltona. Zaseklý byl ale na 8. pozici Charles Leclerc, který bojoval nějakou chvíli s Estebanem Oconem.
V boji mezi týmovými kolegy pokračovali jezdci Astonu. Vettel se snažil dostat před Strolla, ovšem Kanaďan bránil příliš agresivně a vytlačil Vettela na travnatou plochu.
LAP 9/24 VET 📻: "OK" Seb's not happy with Stroll after a close call between the two team mates 😳#F1Sprint #BrazilGP pic.twitter.com/ySKlBXUOid
— Formula 1 (@F1) November 12, 2022O něco hezčí souboje jsme mohli vidět od 12. kola na čele závodu - George Russell chytil druhý dech a začal bojovat s Verstappenem. Rovinky nahrávaly Red Bullům, ovšem Russell těžil z měkčí směsi pneumatik a dokázal být o něco rychlejší v zatáčkách.
Během těchto soubojů se na tuto dvojici dotáhl i Sainz s Hamiltonem - Brit si četl Sainze a vyzýval ho k obdobným soubojům jako jeho týmový kolega Maxe Verstappena. Ovšem v 15. kole nahrálo vše do karet Russelovi a dokázal se dostat před Holanďana, kterému dokázal poodjet na náskok přesahující jednu vteřinu.
LAP 15/24 GEORGE RUSSELL TAKES THE LEAD!!!!#F1Sprint #BrazilGP pic.twitter.com/58Ci089v92
— Formula 1 (@F1) November 12, 2022V 19. kole to zkusil na Verstappena i Sainz, kterého manévr se povedl. Ovšem mezi těmito dvěma jezdci došlo ke kontaktu, což uškodilo Verstappenovi a jeho přednímu křídlu. Ihned poté se dostal před Verstappena i Hamilton a začal mu ujíždět.
LAP 18/24SAINZ AND VERSTAPPEN MAKE CONTACT!!! The Ferrari driver passes Verstappen#F1Sprint #BrazilGP pic.twitter.com/aUIEflo5fz
— Formula 1 (@F1) November 12, 2022Tři kola před koncem si začal Sainz stěžovat na boxovou zídku ohledně svých pneumatik, přičemž šanci vycítil Hamilton a začal tlačit. Ovšem to mu nevyšlo a skončil těsně třetí za Sainzem.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.