Poslední sprint tohoto roku byl naplánován na VC Brazílie. Ze začátku se povedlo první místo držet Magnussenovi, ovšem po nějaké chvíli začal ztrácet a dostal se před něj Max Verstappen. Ale ani Holanďan první místo neudržel až do konce, neboť ho o něj připravil George Russell.
Do posledního sprintu sezóny odstartovali jezdci vesměs na nejměkčí směsi, výjimkou byl jen Verstappen a Latifi, kteří věřili žlutě označeným pneumatikám. Před jezdci stálo 24 závodních kol na okruhu v Brazílii a všem vévodil Kevin Magnussen, který získal ve včerejší kvalifikaci svou premiérovou pole position.
Magnussenovi se start povedl a dokázal své první místo udržet. Verstappenův start byl díky tvrdší směsi pneumatik horší a v prvních zatáčkách okruhu bojoval s Russellem. Boje pokračovaly i nadále - hlavně mezi týmovými kolegy Alpine.
Začátkem třetího kola se začaly dít věci - před nájezdem do 1. zatáčky se dostal do čela Max Verstappen, před Magnussena se v DRS zóně dostal i Russell. Do potíží se ale dostal Fernando Alonso, jenž musel navštívit své mechaniky kvůli výměně předního křídla.
LAP 4/24ALO 📻: "Just lost the front wing. Thanks to our friend"Fernando Alonso makes contact with Esteban Ocon again! The Spaniard is furious #BrazilGP #F1Sprint pic.twitter.com/EtVuHarpD4
— Formula 1 (@F1) November 12, 2022Magnussen se v 6. kole začal opět propadat - tentokrát na 5. místo za Lewise Hamiltona. Zaseklý byl ale na 8. pozici Charles Leclerc, který bojoval nějakou chvíli s Estebanem Oconem.
V boji mezi týmovými kolegy pokračovali jezdci Astonu. Vettel se snažil dostat před Strolla, ovšem Kanaďan bránil příliš agresivně a vytlačil Vettela na travnatou plochu.
LAP 9/24 VET 📻: "OK" Seb's not happy with Stroll after a close call between the two team mates 😳#F1Sprint #BrazilGP pic.twitter.com/ySKlBXUOid
— Formula 1 (@F1) November 12, 2022O něco hezčí souboje jsme mohli vidět od 12. kola na čele závodu - George Russell chytil druhý dech a začal bojovat s Verstappenem. Rovinky nahrávaly Red Bullům, ovšem Russell těžil z měkčí směsi pneumatik a dokázal být o něco rychlejší v zatáčkách.
Během těchto soubojů se na tuto dvojici dotáhl i Sainz s Hamiltonem - Brit si četl Sainze a vyzýval ho k obdobným soubojům jako jeho týmový kolega Maxe Verstappena. Ovšem v 15. kole nahrálo vše do karet Russelovi a dokázal se dostat před Holanďana, kterému dokázal poodjet na náskok přesahující jednu vteřinu.
LAP 15/24 GEORGE RUSSELL TAKES THE LEAD!!!!#F1Sprint #BrazilGP pic.twitter.com/58Ci089v92
— Formula 1 (@F1) November 12, 2022V 19. kole to zkusil na Verstappena i Sainz, kterého manévr se povedl. Ovšem mezi těmito dvěma jezdci došlo ke kontaktu, což uškodilo Verstappenovi a jeho přednímu křídlu. Ihned poté se dostal před Verstappena i Hamilton a začal mu ujíždět.
LAP 18/24SAINZ AND VERSTAPPEN MAKE CONTACT!!! The Ferrari driver passes Verstappen#F1Sprint #BrazilGP pic.twitter.com/aUIEflo5fz
— Formula 1 (@F1) November 12, 2022Tři kola před koncem si začal Sainz stěžovat na boxovou zídku ohledně svých pneumatik, přičemž šanci vycítil Hamilton a začal tlačit. Ovšem to mu nevyšlo a skončil těsně třetí za Sainzem.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.