Poslední sprint tohoto roku byl naplánován na VC Brazílie. Ze začátku se povedlo první místo držet Magnussenovi, ovšem po nějaké chvíli začal ztrácet a dostal se před něj Max Verstappen. Ale ani Holanďan první místo neudržel až do konce, neboť ho o něj připravil George Russell.
Do posledního sprintu sezóny odstartovali jezdci vesměs na nejměkčí směsi, výjimkou byl jen Verstappen a Latifi, kteří věřili žlutě označeným pneumatikám. Před jezdci stálo 24 závodních kol na okruhu v Brazílii a všem vévodil Kevin Magnussen, který získal ve včerejší kvalifikaci svou premiérovou pole position.
Magnussenovi se start povedl a dokázal své první místo udržet. Verstappenův start byl díky tvrdší směsi pneumatik horší a v prvních zatáčkách okruhu bojoval s Russellem. Boje pokračovaly i nadále - hlavně mezi týmovými kolegy Alpine.
Začátkem třetího kola se začaly dít věci - před nájezdem do 1. zatáčky se dostal do čela Max Verstappen, před Magnussena se v DRS zóně dostal i Russell. Do potíží se ale dostal Fernando Alonso, jenž musel navštívit své mechaniky kvůli výměně předního křídla.
LAP 4/24ALO 📻: "Just lost the front wing. Thanks to our friend"Fernando Alonso makes contact with Esteban Ocon again! The Spaniard is furious #BrazilGP #F1Sprint pic.twitter.com/EtVuHarpD4
— Formula 1 (@F1) November 12, 2022Magnussen se v 6. kole začal opět propadat - tentokrát na 5. místo za Lewise Hamiltona. Zaseklý byl ale na 8. pozici Charles Leclerc, který bojoval nějakou chvíli s Estebanem Oconem.
V boji mezi týmovými kolegy pokračovali jezdci Astonu. Vettel se snažil dostat před Strolla, ovšem Kanaďan bránil příliš agresivně a vytlačil Vettela na travnatou plochu.
LAP 9/24 VET 📻: "OK" Seb's not happy with Stroll after a close call between the two team mates 😳#F1Sprint #BrazilGP pic.twitter.com/ySKlBXUOid
— Formula 1 (@F1) November 12, 2022O něco hezčí souboje jsme mohli vidět od 12. kola na čele závodu - George Russell chytil druhý dech a začal bojovat s Verstappenem. Rovinky nahrávaly Red Bullům, ovšem Russell těžil z měkčí směsi pneumatik a dokázal být o něco rychlejší v zatáčkách.
Během těchto soubojů se na tuto dvojici dotáhl i Sainz s Hamiltonem - Brit si četl Sainze a vyzýval ho k obdobným soubojům jako jeho týmový kolega Maxe Verstappena. Ovšem v 15. kole nahrálo vše do karet Russelovi a dokázal se dostat před Holanďana, kterému dokázal poodjet na náskok přesahující jednu vteřinu.
LAP 15/24 GEORGE RUSSELL TAKES THE LEAD!!!!#F1Sprint #BrazilGP pic.twitter.com/58Ci089v92
— Formula 1 (@F1) November 12, 2022V 19. kole to zkusil na Verstappena i Sainz, kterého manévr se povedl. Ovšem mezi těmito dvěma jezdci došlo ke kontaktu, což uškodilo Verstappenovi a jeho přednímu křídlu. Ihned poté se dostal před Verstappena i Hamilton a začal mu ujíždět.
LAP 18/24SAINZ AND VERSTAPPEN MAKE CONTACT!!! The Ferrari driver passes Verstappen#F1Sprint #BrazilGP pic.twitter.com/aUIEflo5fz
— Formula 1 (@F1) November 12, 2022Tři kola před koncem si začal Sainz stěžovat na boxovou zídku ohledně svých pneumatik, přičemž šanci vycítil Hamilton a začal tlačit. Ovšem to mu nevyšlo a skončil těsně třetí za Sainzem.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.