Lewis Hamilton nedávno změnil názor a oznámil, že se z Formule 1 jen tak brzy nestáhne. Závodění ho baví, i když s Mercedesem letos po dlouhých letech na vítězství nedosáhl. Co na to je velký soupeř Max Verstappen?
Podle úřadujícího šampiona to bude zajímavé pozorovat, zda se Hamilton v příštích letech dokáže znovu propracovat na špici. Brit vyjádřil zájem pomoci svému Mercedesu dostat se zpět na vítěznou vlnu po letošním trápení.
"Jo, musí dělat to, co je podle něj správné. A pokud chce závodit, měl by to dělat. Myslím, že jsme spolu svedli už skvělé bitvy a jsem si jistý tím, že v nadcházejících letech se všechny týmy výkonnostně trochu sblíží. Takže to bude zajímavé pozorovat, kdo všechno bude mít na boj o špici," uvádí Verstappen.
Letos jeho duely s Hamiltonem nebyly tak časté ani napínavé, protože Mercedesu se nepodařilo postavit dostatečně konkurenceschopné auto. Z počátku sezóny se mu nedařilo krotit poskakování a než přišli na to, jak potíže vyřešit, bylo již pozdě.
Verstappenovi nicméně nikterak nescházely: "No, stejně jsem sváděl jiné souboje, a všichni piloti jsou v nich také jiní. Když musíte jít na hranu a opravdu bojovat o pozici, pak je to vždy hezké," popisuje jezdec Red Bullu, který v Mexiku vytvořil nový rekord, když v jedné sezóně vyhrál 14 závodů.
Tím to končit nemusí, další šanci bude mít ještě tento týden v Brazílii a poté v Abú Zabí. Tam by chtěl ale uspět i Mercedes, který na své první vítězství letos stále čeká. Jaké jsou jeho šance po dalším zlepšení a velmi dobrých výkonech v Austinu a v Mexiku?
"Cítím, že jsme v Mexiku měli zřejmě to nejrychlejší auto a pokud bychom jeli stejnou strategii jako Red Bull, pak bychom s nimi zřejmě mohli bojovat. Brazílie bude asi něco napůl mezi naši výkonností v posledních dvou závodech. Bude to realisticky zřejmě docela těžké dojet před Red Bullem v kterémkoliv ze zbývajících závodů. Ale myslím, že Ferrari bychom rozhodně mohli porazit," hodnotí Hamiltonův týmový kolega George Russell.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.