Lewis Hamilton nedávno změnil názor a oznámil, že se z Formule 1 jen tak brzy nestáhne. Závodění ho baví, i když s Mercedesem letos po dlouhých letech na vítězství nedosáhl. Co na to je velký soupeř Max Verstappen?
Podle úřadujícího šampiona to bude zajímavé pozorovat, zda se Hamilton v příštích letech dokáže znovu propracovat na špici. Brit vyjádřil zájem pomoci svému Mercedesu dostat se zpět na vítěznou vlnu po letošním trápení.
"Jo, musí dělat to, co je podle něj správné. A pokud chce závodit, měl by to dělat. Myslím, že jsme spolu svedli už skvělé bitvy a jsem si jistý tím, že v nadcházejících letech se všechny týmy výkonnostně trochu sblíží. Takže to bude zajímavé pozorovat, kdo všechno bude mít na boj o špici," uvádí Verstappen.
Letos jeho duely s Hamiltonem nebyly tak časté ani napínavé, protože Mercedesu se nepodařilo postavit dostatečně konkurenceschopné auto. Z počátku sezóny se mu nedařilo krotit poskakování a než přišli na to, jak potíže vyřešit, bylo již pozdě.
Verstappenovi nicméně nikterak nescházely: "No, stejně jsem sváděl jiné souboje, a všichni piloti jsou v nich také jiní. Když musíte jít na hranu a opravdu bojovat o pozici, pak je to vždy hezké," popisuje jezdec Red Bullu, který v Mexiku vytvořil nový rekord, když v jedné sezóně vyhrál 14 závodů.
Tím to končit nemusí, další šanci bude mít ještě tento týden v Brazílii a poté v Abú Zabí. Tam by chtěl ale uspět i Mercedes, který na své první vítězství letos stále čeká. Jaké jsou jeho šance po dalším zlepšení a velmi dobrých výkonech v Austinu a v Mexiku?
"Cítím, že jsme v Mexiku měli zřejmě to nejrychlejší auto a pokud bychom jeli stejnou strategii jako Red Bull, pak bychom s nimi zřejmě mohli bojovat. Brazílie bude asi něco napůl mezi naši výkonností v posledních dvou závodech. Bude to realisticky zřejmě docela těžké dojet před Red Bullem v kterémkoliv ze zbývajících závodů. Ale myslím, že Ferrari bychom rozhodně mohli porazit," hodnotí Hamiltonův týmový kolega George Russell.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.