Lewis Hamilton nedávno změnil názor a oznámil, že se z Formule 1 jen tak brzy nestáhne. Závodění ho baví, i když s Mercedesem letos po dlouhých letech na vítězství nedosáhl. Co na to je velký soupeř Max Verstappen?
Podle úřadujícího šampiona to bude zajímavé pozorovat, zda se Hamilton v příštích letech dokáže znovu propracovat na špici. Brit vyjádřil zájem pomoci svému Mercedesu dostat se zpět na vítěznou vlnu po letošním trápení.
"Jo, musí dělat to, co je podle něj správné. A pokud chce závodit, měl by to dělat. Myslím, že jsme spolu svedli už skvělé bitvy a jsem si jistý tím, že v nadcházejících letech se všechny týmy výkonnostně trochu sblíží. Takže to bude zajímavé pozorovat, kdo všechno bude mít na boj o špici," uvádí Verstappen.
Letos jeho duely s Hamiltonem nebyly tak časté ani napínavé, protože Mercedesu se nepodařilo postavit dostatečně konkurenceschopné auto. Z počátku sezóny se mu nedařilo krotit poskakování a než přišli na to, jak potíže vyřešit, bylo již pozdě.
Verstappenovi nicméně nikterak nescházely: "No, stejně jsem sváděl jiné souboje, a všichni piloti jsou v nich také jiní. Když musíte jít na hranu a opravdu bojovat o pozici, pak je to vždy hezké," popisuje jezdec Red Bullu, který v Mexiku vytvořil nový rekord, když v jedné sezóně vyhrál 14 závodů.
Tím to končit nemusí, další šanci bude mít ještě tento týden v Brazílii a poté v Abú Zabí. Tam by chtěl ale uspět i Mercedes, který na své první vítězství letos stále čeká. Jaké jsou jeho šance po dalším zlepšení a velmi dobrých výkonech v Austinu a v Mexiku?
"Cítím, že jsme v Mexiku měli zřejmě to nejrychlejší auto a pokud bychom jeli stejnou strategii jako Red Bull, pak bychom s nimi zřejmě mohli bojovat. Brazílie bude asi něco napůl mezi naši výkonností v posledních dvou závodech. Bude to realisticky zřejmě docela těžké dojet před Red Bullem v kterémkoliv ze zbývajících závodů. Ale myslím, že Ferrari bychom rozhodně mohli porazit," hodnotí Hamiltonův týmový kolega George Russell.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.