Lewis Hamilton nedávno změnil názor a oznámil, že se z Formule 1 jen tak brzy nestáhne. Závodění ho baví, i když s Mercedesem letos po dlouhých letech na vítězství nedosáhl. Co na to je velký soupeř Max Verstappen?
Podle úřadujícího šampiona to bude zajímavé pozorovat, zda se Hamilton v příštích letech dokáže znovu propracovat na špici. Brit vyjádřil zájem pomoci svému Mercedesu dostat se zpět na vítěznou vlnu po letošním trápení.
"Jo, musí dělat to, co je podle něj správné. A pokud chce závodit, měl by to dělat. Myslím, že jsme spolu svedli už skvělé bitvy a jsem si jistý tím, že v nadcházejících letech se všechny týmy výkonnostně trochu sblíží. Takže to bude zajímavé pozorovat, kdo všechno bude mít na boj o špici," uvádí Verstappen.
Letos jeho duely s Hamiltonem nebyly tak časté ani napínavé, protože Mercedesu se nepodařilo postavit dostatečně konkurenceschopné auto. Z počátku sezóny se mu nedařilo krotit poskakování a než přišli na to, jak potíže vyřešit, bylo již pozdě.
Verstappenovi nicméně nikterak nescházely: "No, stejně jsem sváděl jiné souboje, a všichni piloti jsou v nich také jiní. Když musíte jít na hranu a opravdu bojovat o pozici, pak je to vždy hezké," popisuje jezdec Red Bullu, který v Mexiku vytvořil nový rekord, když v jedné sezóně vyhrál 14 závodů.
Tím to končit nemusí, další šanci bude mít ještě tento týden v Brazílii a poté v Abú Zabí. Tam by chtěl ale uspět i Mercedes, který na své první vítězství letos stále čeká. Jaké jsou jeho šance po dalším zlepšení a velmi dobrých výkonech v Austinu a v Mexiku?
"Cítím, že jsme v Mexiku měli zřejmě to nejrychlejší auto a pokud bychom jeli stejnou strategii jako Red Bull, pak bychom s nimi zřejmě mohli bojovat. Brazílie bude asi něco napůl mezi naši výkonností v posledních dvou závodech. Bude to realisticky zřejmě docela těžké dojet před Red Bullem v kterémkoliv ze zbývajících závodů. Ale myslím, že Ferrari bychom rozhodně mohli porazit," hodnotí Hamiltonův týmový kolega George Russell.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.