Alpine je přímým soupeřem McLarenu v boji o čtvrtou příčku mezi konstruktéry. V Mexiku mělo podle Landa Norrise rychlejší auto, ale jeho tým zvládl celý víkend lépe. Lituje pouze chyby ve strategie, kdy měl stejně jako jeho kolega Daniel Ricciardo v závěru přejít na měkké místo na tvrdé pneumatiky.
Lando do závodu startoval z osmého místa, ale brzy jej předjeli oba modré vozy Fernanda Alonsa i Estebana Ocona. Poté si držel svou pozici až do první zastávky v boxech, kam zajel k výměně středně-tvrdých za tvrdé pneumatiky o něco dříve, aby jej nepodsekl Juki Cunoda z AlphaTauri. Ke konci dokázal předjet ještě Bottase a po Alonsově odstoupení projel cílem jako devátý, když se kolem něj prohnal Daniel Ricciardo na měkkých pneumatikách.
Trochu chybná strategie"Přišel jsem o dvě místa na začátku, ve prospěch obou aut Alpine, což je to hlavní. Jedno mě předjelo na startu a druhé v několika prvních zatáčkách, což je zkrátka někdy trochu smolné. Ne úplně špatné, ale tak už to dopadlo. Zbytek podle mě byla celkem dobrá práce, říká Norris po Velké ceně Mexika.
"Velmi brzy jsme pokryli Jukiho, což znamenalo, že jsem musel přejít na tvrdé pneumatiky. Nebylo to tedy úplně to, co jsem chtěl. Možná to byla trochu chyba. Ale Daniel udělal to, co jsem chtěl i já, tedy zůstal dlouho na trati a pak nasadil měkké pneumatik, což v závodním čase dělalo nějakých 30 - 40 sekund," lituje pilot McLarenu své kompromisní strategie.
Alpine rychlejší než McLaren"Přesto jsme se dokázali před koncem dostat před Bottase, bod navíc tedy vždy pomůže... odvedli jsme dobrou práci. Nemyslím si, že jsme měli rychlejší auta než Alpine, ale opět jsme jako tým odvedli lepší práci. Daniel byl ve šťastné pozici, kdy mohl zkrátka zůstat na dráze a dělat si, co chce, což jsem mohl i já v jiných závodech, jako v Monze atd.," pokračuje Norris.
"A dnes z toho těžil. Samozřejmě to dobře zafungovalo. Měli jsme ten plán od počátku, pokud bude někdo v takové pozici, a Daniel v ní byl, takže z toho co nejvíce vytěžil. Odvedl dobrou práci," chválí svého týmového kolegu, který po sezóně u McLarenu skončí a zřejmě přejde na pozici rezervního jezdce Mercedesu.
Alpine v šampionátu vede o sedm bodů, do konce sezóny zbývají dvě velké ceny. Jak vidí Norris šance McLarenu uspět v boji o čtvrtou příčku? "Mám radost z toho, že ztrátu doháníme. Pracujeme velmi tvrdě. Ale stále je před námi spousta extrémně tvrdé práce, abychom je v příštích dvou závodech porazili."
"Mám-li být upřímný, tak nevím, jak nám to pojede. Neřekl bych, že nám Brazílie bude moc vyhovovat vzhledem k vyvážení našeho auta a našemu trápení. Ale v posledních závodech jsme neměli nejrychlejší auto nebo dostatečně rychlé auto, ale odvedli jsme lepší práci ve strategii a ve spolehlivosti. Dotáhněme to tedy do cíle," vyzývá britský pilot.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.