Alpine je přímým soupeřem McLarenu v boji o čtvrtou příčku mezi konstruktéry. V Mexiku mělo podle Landa Norrise rychlejší auto, ale jeho tým zvládl celý víkend lépe. Lituje pouze chyby ve strategie, kdy měl stejně jako jeho kolega Daniel Ricciardo v závěru přejít na měkké místo na tvrdé pneumatiky.
Lando do závodu startoval z osmého místa, ale brzy jej předjeli oba modré vozy Fernanda Alonsa i Estebana Ocona. Poté si držel svou pozici až do první zastávky v boxech, kam zajel k výměně středně-tvrdých za tvrdé pneumatiky o něco dříve, aby jej nepodsekl Juki Cunoda z AlphaTauri. Ke konci dokázal předjet ještě Bottase a po Alonsově odstoupení projel cílem jako devátý, když se kolem něj prohnal Daniel Ricciardo na měkkých pneumatikách.
Trochu chybná strategie"Přišel jsem o dvě místa na začátku, ve prospěch obou aut Alpine, což je to hlavní. Jedno mě předjelo na startu a druhé v několika prvních zatáčkách, což je zkrátka někdy trochu smolné. Ne úplně špatné, ale tak už to dopadlo. Zbytek podle mě byla celkem dobrá práce, říká Norris po Velké ceně Mexika.
"Velmi brzy jsme pokryli Jukiho, což znamenalo, že jsem musel přejít na tvrdé pneumatiky. Nebylo to tedy úplně to, co jsem chtěl. Možná to byla trochu chyba. Ale Daniel udělal to, co jsem chtěl i já, tedy zůstal dlouho na trati a pak nasadil měkké pneumatik, což v závodním čase dělalo nějakých 30 - 40 sekund," lituje pilot McLarenu své kompromisní strategie.
Alpine rychlejší než McLaren"Přesto jsme se dokázali před koncem dostat před Bottase, bod navíc tedy vždy pomůže... odvedli jsme dobrou práci. Nemyslím si, že jsme měli rychlejší auta než Alpine, ale opět jsme jako tým odvedli lepší práci. Daniel byl ve šťastné pozici, kdy mohl zkrátka zůstat na dráze a dělat si, co chce, což jsem mohl i já v jiných závodech, jako v Monze atd.," pokračuje Norris.
"A dnes z toho těžil. Samozřejmě to dobře zafungovalo. Měli jsme ten plán od počátku, pokud bude někdo v takové pozici, a Daniel v ní byl, takže z toho co nejvíce vytěžil. Odvedl dobrou práci," chválí svého týmového kolegu, který po sezóně u McLarenu skončí a zřejmě přejde na pozici rezervního jezdce Mercedesu.
Alpine v šampionátu vede o sedm bodů, do konce sezóny zbývají dvě velké ceny. Jak vidí Norris šance McLarenu uspět v boji o čtvrtou příčku? "Mám radost z toho, že ztrátu doháníme. Pracujeme velmi tvrdě. Ale stále je před námi spousta extrémně tvrdé práce, abychom je v příštích dvou závodech porazili."
"Mám-li být upřímný, tak nevím, jak nám to pojede. Neřekl bych, že nám Brazílie bude moc vyhovovat vzhledem k vyvážení našeho auta a našemu trápení. Ale v posledních závodech jsme neměli nejrychlejší auto nebo dostatečně rychlé auto, ale odvedli jsme lepší práci ve strategii a ve spolehlivosti. Dotáhněme to tedy do cíle," vyzývá britský pilot.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.