Alpine je přímým soupeřem McLarenu v boji o čtvrtou příčku mezi konstruktéry. V Mexiku mělo podle Landa Norrise rychlejší auto, ale jeho tým zvládl celý víkend lépe. Lituje pouze chyby ve strategie, kdy měl stejně jako jeho kolega Daniel Ricciardo v závěru přejít na měkké místo na tvrdé pneumatiky.
Lando do závodu startoval z osmého místa, ale brzy jej předjeli oba modré vozy Fernanda Alonsa i Estebana Ocona. Poté si držel svou pozici až do první zastávky v boxech, kam zajel k výměně středně-tvrdých za tvrdé pneumatiky o něco dříve, aby jej nepodsekl Juki Cunoda z AlphaTauri. Ke konci dokázal předjet ještě Bottase a po Alonsově odstoupení projel cílem jako devátý, když se kolem něj prohnal Daniel Ricciardo na měkkých pneumatikách.
Trochu chybná strategie"Přišel jsem o dvě místa na začátku, ve prospěch obou aut Alpine, což je to hlavní. Jedno mě předjelo na startu a druhé v několika prvních zatáčkách, což je zkrátka někdy trochu smolné. Ne úplně špatné, ale tak už to dopadlo. Zbytek podle mě byla celkem dobrá práce, říká Norris po Velké ceně Mexika.
"Velmi brzy jsme pokryli Jukiho, což znamenalo, že jsem musel přejít na tvrdé pneumatiky. Nebylo to tedy úplně to, co jsem chtěl. Možná to byla trochu chyba. Ale Daniel udělal to, co jsem chtěl i já, tedy zůstal dlouho na trati a pak nasadil měkké pneumatik, což v závodním čase dělalo nějakých 30 - 40 sekund," lituje pilot McLarenu své kompromisní strategie.
Alpine rychlejší než McLaren"Přesto jsme se dokázali před koncem dostat před Bottase, bod navíc tedy vždy pomůže... odvedli jsme dobrou práci. Nemyslím si, že jsme měli rychlejší auta než Alpine, ale opět jsme jako tým odvedli lepší práci. Daniel byl ve šťastné pozici, kdy mohl zkrátka zůstat na dráze a dělat si, co chce, což jsem mohl i já v jiných závodech, jako v Monze atd.," pokračuje Norris.
"A dnes z toho těžil. Samozřejmě to dobře zafungovalo. Měli jsme ten plán od počátku, pokud bude někdo v takové pozici, a Daniel v ní byl, takže z toho co nejvíce vytěžil. Odvedl dobrou práci," chválí svého týmového kolegu, který po sezóně u McLarenu skončí a zřejmě přejde na pozici rezervního jezdce Mercedesu.
Alpine v šampionátu vede o sedm bodů, do konce sezóny zbývají dvě velké ceny. Jak vidí Norris šance McLarenu uspět v boji o čtvrtou příčku? "Mám radost z toho, že ztrátu doháníme. Pracujeme velmi tvrdě. Ale stále je před námi spousta extrémně tvrdé práce, abychom je v příštích dvou závodech porazili."
"Mám-li být upřímný, tak nevím, jak nám to pojede. Neřekl bych, že nám Brazílie bude moc vyhovovat vzhledem k vyvážení našeho auta a našemu trápení. Ale v posledních závodech jsme neměli nejrychlejší auto nebo dostatečně rychlé auto, ale odvedli jsme lepší práci ve strategii a ve spolehlivosti. Dotáhněme to tedy do cíle," vyzývá britský pilot.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.