Kvalifikaci v Mexiku nakonec dokázal ovládnout Max Verstappen, ale zrovna jednoduché to neměl. Prvním dvěma částem dominoval sice Hamilton, který měl našlápnuto k nejrychlejšímu kolu i ve třetí části, ale stejně jako Russelovi se mu nepovedla pasáž na stadionu.
Benchmark na mexické trati stanovil Mick Schumacher (1:32,819), další čas byl Kevina Magnussena a jezdců Williamsu, ale o konkurenceschopných časech jsme se bavit nemohli. Po druhých pokusech této skupinky jezdců byl nejrychlejší Albon, ale toho začali jezdci s lepšími vozy odsouvat. Na chvíli se na první pozici objevil Pérez, ale dlouho mu tato pozice nevydržela. Mexičan ztrácel po prvních pokusech přes vteřinu na svého týmového kolegu Maxe Verstappena (1:19,222), který se ovšem také potýkal s problémy. Příjemným překvapením byla průběžně třetí pozice Valtteriho Bottase, který najel na čtvrtého Hamiltona pouhé 4 tisíciny. S druhými pokusy nezahálel domácí Pérez, který se zlepšil o 6 desetin, ale stále ztrácel necelou půl vteřinu. I to mu stačilo na postup do Q2 ze 7. pozice. Krásný čas vyšvihl Hamilton (1:19,169) - přičemž se toto kolo stalo nejrychlejším v první části. Zrychlit se ale nepodařilo Schumacherovi, Vettelovi, Strollovi, Albonovi a Latifimu.
Q2Druhou část rozjely Mercedesy velmi pěkně - oba jezdci se dokázali znatelně zlepšit a jejich časy dosahovaly hodnoty 1:18,550. Stříbrné šípy v prvních pokusech nemohl nikdo přemoci - třetí Bottas ztratil 2 desetiny a čtvrtý Verstappen skoro desetiny čtyři.
The first runs are in in Q2, and no one can match HamiltonHe's P1 with a 1:18.552 - and team mate Russell is just 0.013s behind#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/p0ODSBH7qJ
— Formula 1 (@F1) October 29, 2022Jezdci Ferrari zkoušeli dvě zahřívací kola, ale tahle strategie jim nevyšla podle jejich představ. Zabrat musel Pérez, neboť se nacházel až na 12. pozici, tudíž by nepostoupil. Na trať vyjel opět dříve než ostatní a dokázal vykouzlit téměř totožné kolo jako oba stříbrné šípy. Těmto časům se na poslední chvíli dokázal vyrovnat i Verstappen se Sainzem. Mohl se přidat i Leclerc, ale své rychlé kolo nedokončil. Do závěrečné části poté nepostoupil Ricciardo, Zhou, Cunoda, Gasly a Magnussen.
Q3Hnán domácími fanoušky vpřed zajel první kolo závěrečné části Pérez, na kterého ani jeden z monopostů Ferrari nedokázal dosáhnout. Ovšem před Mexičana se povedlo dostat stříbrným šípům - ale Hamiltonovi byl nakonec čas za zkracování tratě škrtnut. Ten si navíc stěžoval na ztrátu výkonu u svého monopostu. Ale všechny zmiňované dokázal famózním časem přeskočit Verstappen (1:17,947). Zrychlení bylo již velmi složité - větší bylo u Verstappena (o 2 desetiny), přičemž toto kolo bylo již velmi obtížné pokořit. Pořadím mohly zamíchat stříbrné šípy s nejrychlejšími druhými sektory, ale ani jeden nedokázal poskládat famózní třetí sektor jako Verstappen a tudíž další pole position putuje k holandskému jezdci ve službách Red Bullu.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.