Kvalifikaci v Mexiku nakonec dokázal ovládnout Max Verstappen, ale zrovna jednoduché to neměl. Prvním dvěma částem dominoval sice Hamilton, který měl našlápnuto k nejrychlejšímu kolu i ve třetí části, ale stejně jako Russelovi se mu nepovedla pasáž na stadionu.
Benchmark na mexické trati stanovil Mick Schumacher (1:32,819), další čas byl Kevina Magnussena a jezdců Williamsu, ale o konkurenceschopných časech jsme se bavit nemohli. Po druhých pokusech této skupinky jezdců byl nejrychlejší Albon, ale toho začali jezdci s lepšími vozy odsouvat. Na chvíli se na první pozici objevil Pérez, ale dlouho mu tato pozice nevydržela. Mexičan ztrácel po prvních pokusech přes vteřinu na svého týmového kolegu Maxe Verstappena (1:19,222), který se ovšem také potýkal s problémy. Příjemným překvapením byla průběžně třetí pozice Valtteriho Bottase, který najel na čtvrtého Hamiltona pouhé 4 tisíciny. S druhými pokusy nezahálel domácí Pérez, který se zlepšil o 6 desetin, ale stále ztrácel necelou půl vteřinu. I to mu stačilo na postup do Q2 ze 7. pozice. Krásný čas vyšvihl Hamilton (1:19,169) - přičemž se toto kolo stalo nejrychlejším v první části. Zrychlit se ale nepodařilo Schumacherovi, Vettelovi, Strollovi, Albonovi a Latifimu.
Q2Druhou část rozjely Mercedesy velmi pěkně - oba jezdci se dokázali znatelně zlepšit a jejich časy dosahovaly hodnoty 1:18,550. Stříbrné šípy v prvních pokusech nemohl nikdo přemoci - třetí Bottas ztratil 2 desetiny a čtvrtý Verstappen skoro desetiny čtyři.
The first runs are in in Q2, and no one can match HamiltonHe's P1 with a 1:18.552 - and team mate Russell is just 0.013s behind#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/p0ODSBH7qJ
— Formula 1 (@F1) October 29, 2022Jezdci Ferrari zkoušeli dvě zahřívací kola, ale tahle strategie jim nevyšla podle jejich představ. Zabrat musel Pérez, neboť se nacházel až na 12. pozici, tudíž by nepostoupil. Na trať vyjel opět dříve než ostatní a dokázal vykouzlit téměř totožné kolo jako oba stříbrné šípy. Těmto časům se na poslední chvíli dokázal vyrovnat i Verstappen se Sainzem. Mohl se přidat i Leclerc, ale své rychlé kolo nedokončil. Do závěrečné části poté nepostoupil Ricciardo, Zhou, Cunoda, Gasly a Magnussen.
Q3Hnán domácími fanoušky vpřed zajel první kolo závěrečné části Pérez, na kterého ani jeden z monopostů Ferrari nedokázal dosáhnout. Ovšem před Mexičana se povedlo dostat stříbrným šípům - ale Hamiltonovi byl nakonec čas za zkracování tratě škrtnut. Ten si navíc stěžoval na ztrátu výkonu u svého monopostu. Ale všechny zmiňované dokázal famózním časem přeskočit Verstappen (1:17,947). Zrychlení bylo již velmi složité - větší bylo u Verstappena (o 2 desetiny), přičemž toto kolo bylo již velmi obtížné pokořit. Pořadím mohly zamíchat stříbrné šípy s nejrychlejšími druhými sektory, ale ani jeden nedokázal poskládat famózní třetí sektor jako Verstappen a tudíž další pole position putuje k holandskému jezdci ve službách Red Bullu.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.