Kvalifikaci v Mexiku nakonec dokázal ovládnout Max Verstappen, ale zrovna jednoduché to neměl. Prvním dvěma částem dominoval sice Hamilton, který měl našlápnuto k nejrychlejšímu kolu i ve třetí části, ale stejně jako Russelovi se mu nepovedla pasáž na stadionu.
Benchmark na mexické trati stanovil Mick Schumacher (1:32,819), další čas byl Kevina Magnussena a jezdců Williamsu, ale o konkurenceschopných časech jsme se bavit nemohli. Po druhých pokusech této skupinky jezdců byl nejrychlejší Albon, ale toho začali jezdci s lepšími vozy odsouvat. Na chvíli se na první pozici objevil Pérez, ale dlouho mu tato pozice nevydržela. Mexičan ztrácel po prvních pokusech přes vteřinu na svého týmového kolegu Maxe Verstappena (1:19,222), který se ovšem také potýkal s problémy. Příjemným překvapením byla průběžně třetí pozice Valtteriho Bottase, který najel na čtvrtého Hamiltona pouhé 4 tisíciny. S druhými pokusy nezahálel domácí Pérez, který se zlepšil o 6 desetin, ale stále ztrácel necelou půl vteřinu. I to mu stačilo na postup do Q2 ze 7. pozice. Krásný čas vyšvihl Hamilton (1:19,169) - přičemž se toto kolo stalo nejrychlejším v první části. Zrychlit se ale nepodařilo Schumacherovi, Vettelovi, Strollovi, Albonovi a Latifimu.
Q2Druhou část rozjely Mercedesy velmi pěkně - oba jezdci se dokázali znatelně zlepšit a jejich časy dosahovaly hodnoty 1:18,550. Stříbrné šípy v prvních pokusech nemohl nikdo přemoci - třetí Bottas ztratil 2 desetiny a čtvrtý Verstappen skoro desetiny čtyři.
The first runs are in in Q2, and no one can match HamiltonHe's P1 with a 1:18.552 - and team mate Russell is just 0.013s behind#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/p0ODSBH7qJ
— Formula 1 (@F1) October 29, 2022Jezdci Ferrari zkoušeli dvě zahřívací kola, ale tahle strategie jim nevyšla podle jejich představ. Zabrat musel Pérez, neboť se nacházel až na 12. pozici, tudíž by nepostoupil. Na trať vyjel opět dříve než ostatní a dokázal vykouzlit téměř totožné kolo jako oba stříbrné šípy. Těmto časům se na poslední chvíli dokázal vyrovnat i Verstappen se Sainzem. Mohl se přidat i Leclerc, ale své rychlé kolo nedokončil. Do závěrečné části poté nepostoupil Ricciardo, Zhou, Cunoda, Gasly a Magnussen.
Q3Hnán domácími fanoušky vpřed zajel první kolo závěrečné části Pérez, na kterého ani jeden z monopostů Ferrari nedokázal dosáhnout. Ovšem před Mexičana se povedlo dostat stříbrným šípům - ale Hamiltonovi byl nakonec čas za zkracování tratě škrtnut. Ten si navíc stěžoval na ztrátu výkonu u svého monopostu. Ale všechny zmiňované dokázal famózním časem přeskočit Verstappen (1:17,947). Zrychlení bylo již velmi složité - větší bylo u Verstappena (o 2 desetiny), přičemž toto kolo bylo již velmi obtížné pokořit. Pořadím mohly zamíchat stříbrné šípy s nejrychlejšími druhými sektory, ale ani jeden nedokázal poskládat famózní třetí sektor jako Verstappen a tudíž další pole position putuje k holandskému jezdci ve službách Red Bullu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.