Kvalifikaci v Mexiku nakonec dokázal ovládnout Max Verstappen, ale zrovna jednoduché to neměl. Prvním dvěma částem dominoval sice Hamilton, který měl našlápnuto k nejrychlejšímu kolu i ve třetí části, ale stejně jako Russelovi se mu nepovedla pasáž na stadionu.
Benchmark na mexické trati stanovil Mick Schumacher (1:32,819), další čas byl Kevina Magnussena a jezdců Williamsu, ale o konkurenceschopných časech jsme se bavit nemohli. Po druhých pokusech této skupinky jezdců byl nejrychlejší Albon, ale toho začali jezdci s lepšími vozy odsouvat. Na chvíli se na první pozici objevil Pérez, ale dlouho mu tato pozice nevydržela. Mexičan ztrácel po prvních pokusech přes vteřinu na svého týmového kolegu Maxe Verstappena (1:19,222), který se ovšem také potýkal s problémy. Příjemným překvapením byla průběžně třetí pozice Valtteriho Bottase, který najel na čtvrtého Hamiltona pouhé 4 tisíciny. S druhými pokusy nezahálel domácí Pérez, který se zlepšil o 6 desetin, ale stále ztrácel necelou půl vteřinu. I to mu stačilo na postup do Q2 ze 7. pozice. Krásný čas vyšvihl Hamilton (1:19,169) - přičemž se toto kolo stalo nejrychlejším v první části. Zrychlit se ale nepodařilo Schumacherovi, Vettelovi, Strollovi, Albonovi a Latifimu.
Q2Druhou část rozjely Mercedesy velmi pěkně - oba jezdci se dokázali znatelně zlepšit a jejich časy dosahovaly hodnoty 1:18,550. Stříbrné šípy v prvních pokusech nemohl nikdo přemoci - třetí Bottas ztratil 2 desetiny a čtvrtý Verstappen skoro desetiny čtyři.
The first runs are in in Q2, and no one can match HamiltonHe's P1 with a 1:18.552 - and team mate Russell is just 0.013s behind#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/p0ODSBH7qJ
— Formula 1 (@F1) October 29, 2022Jezdci Ferrari zkoušeli dvě zahřívací kola, ale tahle strategie jim nevyšla podle jejich představ. Zabrat musel Pérez, neboť se nacházel až na 12. pozici, tudíž by nepostoupil. Na trať vyjel opět dříve než ostatní a dokázal vykouzlit téměř totožné kolo jako oba stříbrné šípy. Těmto časům se na poslední chvíli dokázal vyrovnat i Verstappen se Sainzem. Mohl se přidat i Leclerc, ale své rychlé kolo nedokončil. Do závěrečné části poté nepostoupil Ricciardo, Zhou, Cunoda, Gasly a Magnussen.
Q3Hnán domácími fanoušky vpřed zajel první kolo závěrečné části Pérez, na kterého ani jeden z monopostů Ferrari nedokázal dosáhnout. Ovšem před Mexičana se povedlo dostat stříbrným šípům - ale Hamiltonovi byl nakonec čas za zkracování tratě škrtnut. Ten si navíc stěžoval na ztrátu výkonu u svého monopostu. Ale všechny zmiňované dokázal famózním časem přeskočit Verstappen (1:17,947). Zrychlení bylo již velmi složité - větší bylo u Verstappena (o 2 desetiny), přičemž toto kolo bylo již velmi obtížné pokořit. Pořadím mohly zamíchat stříbrné šípy s nejrychlejšími druhými sektory, ale ani jeden nedokázal poskládat famózní třetí sektor jako Verstappen a tudíž další pole position putuje k holandskému jezdci ve službách Red Bullu.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.