Alpine má po většinu letošní sezony čtvrtý nejrychlejší vůz ve startovním poli. Francouzi však chtějí víc a tvrdí, že jsou na správné cestě za ještě světlejšími zítřky.
Pravda je taková, že Alpine letos bojuje zejména s McLarenem. Čas od času má ale ještě výraznější záblesky. Třeba jako v Austrálii, kde Fernando Alonso atakoval první řadu na stratu. Než ho zradila spolehlivost... Závodní ředitel týmu Alan Permane si je jistý, že francouzská stáj dělá pokroky. Příští rok bychom v jejím podání měli být svědky ještě mnohem lepšího představení. Data z aerodynamického tunelu tomu prý nasvědčují.
„V aerodynamickém tunelu to jde velmi dobře. Je to vzrušující, už teď jsme na tom výrazně lépe než letos. Věříme, že vše jde správným směrem. V Singapuru jsme představili čtvrtou verzi letošní podlahy, V Austinu přijde na řadu verze podlahy s označením 4B. Budeme mít i další věci, byť balík nebude tak velký, jaký jsme měli třeba právě v Singapuru. Celkově náš aerodynamický tunel finguje dobře. Pořád v něm nacházíme nové věci a singapurský balík byl dvakrát tak dobrý, než jsme čekali," popisuje Alan Permane.
Zároveň však Alpine musí zapracovat na spolehlivosti. Ta modré vozy letos nejednou potrápila. Především pak pohonné jednotky, které v několika případech vypověděly službu. Alan Permane však tvrdí, že s takovým scénářem letos tým počítal. Má to být daň za rozsáhlé změny v oblasti motoru i převodovky.
„Měli jsme letos určité problémy se spolehlivostí, ale počítali jsme s nimi. Věděli jsme, že to z tohoto pohledu bude těžká sezona a šli jsme do toho s takovým vědomím. Změny, které jsme udělali na motoru i převodovce, byly opravdu extrémní. Odemkly nám směrem do budoucna výrazně vyšší výkonnostní potenciál. Navíc spolehlivost budeme moci postupně vylepšovat, ale dramatický narůst výkonu pohonné jednotky FIA v příštích letech nedovolí," vysvětluje sportovní ředitel Alpine.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.