Alpine má po většinu letošní sezony čtvrtý nejrychlejší vůz ve startovním poli. Francouzi však chtějí víc a tvrdí, že jsou na správné cestě za ještě světlejšími zítřky.
Pravda je taková, že Alpine letos bojuje zejména s McLarenem. Čas od času má ale ještě výraznější záblesky. Třeba jako v Austrálii, kde Fernando Alonso atakoval první řadu na stratu. Než ho zradila spolehlivost... Závodní ředitel týmu Alan Permane si je jistý, že francouzská stáj dělá pokroky. Příští rok bychom v jejím podání měli být svědky ještě mnohem lepšího představení. Data z aerodynamického tunelu tomu prý nasvědčují.
„V aerodynamickém tunelu to jde velmi dobře. Je to vzrušující, už teď jsme na tom výrazně lépe než letos. Věříme, že vše jde správným směrem. V Singapuru jsme představili čtvrtou verzi letošní podlahy, V Austinu přijde na řadu verze podlahy s označením 4B. Budeme mít i další věci, byť balík nebude tak velký, jaký jsme měli třeba právě v Singapuru. Celkově náš aerodynamický tunel finguje dobře. Pořád v něm nacházíme nové věci a singapurský balík byl dvakrát tak dobrý, než jsme čekali," popisuje Alan Permane.
Zároveň však Alpine musí zapracovat na spolehlivosti. Ta modré vozy letos nejednou potrápila. Především pak pohonné jednotky, které v několika případech vypověděly službu. Alan Permane však tvrdí, že s takovým scénářem letos tým počítal. Má to být daň za rozsáhlé změny v oblasti motoru i převodovky.
„Měli jsme letos určité problémy se spolehlivostí, ale počítali jsme s nimi. Věděli jsme, že to z tohoto pohledu bude těžká sezona a šli jsme do toho s takovým vědomím. Změny, které jsme udělali na motoru i převodovce, byly opravdu extrémní. Odemkly nám směrem do budoucna výrazně vyšší výkonnostní potenciál. Navíc spolehlivost budeme moci postupně vylepšovat, ale dramatický narůst výkonu pohonné jednotky FIA v příštích letech nedovolí," vysvětluje sportovní ředitel Alpine.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.