Úvodní trénink na GP Holandska zvládl nejlépe George Russell, kterého těsně následuje Lewis Hamilton. Nedařilo se Maxi Verstappenovi, jemuž vypověděla službu převodovka.
První trénink na GP Holandska přinesl slunečné počasí. Hned v prvních minutách se do vedení dostal Max Verstappen. Jenže radost mu tentokrát dlouho nevydržela. Po chvíli totiž mistr světa zastavil na trati. Problémem byla podle všeho převodovka. Alespoň v tom smyslu se Verstappen vyjadřoval do týmového rádia.
Problémy měli i ostatní. Mick Schumacher, Kevin Magnussen nebo Daniel Ricciardo provětrali kačírky. V jejich případě však k poškození vozů nedošlo. Průběžná první příčka patřila čtvrt hodiny před koncem prvního tréninku Russellovi. Brit měl náskok čtyř desetin na druhého Sainze. O další desetinu pozadu byl třetí Norris,
Fastest in Sector 1 🟣Fastest in Sector 3 🟣Fastest overall 🟣@GeorgeRussell63 moves four tenths of a second clear with 10 minutes to go in FP1 #DutchGP #F1 pic.twitter.com/EQ5MwqcOZB
— Formula 1 (@F1) September 2, 2022V matných výkonech pokračoval šestý Pérez. Mexičan tratil na vedoucího Russella prakticky vteřinu. To není dobrá vizitka, když si uvědomíme, že Red Bull je momentálně jasně nejrychlejším vozem na startovním roštu. Dobrou firmu Mercedesu v prvním tréninku potvrdil Hamilton, který se řadil na druhé místo za Russella se ztrátou dvou desetin.
Pěkně zajel také McLaren. Jeho jezdcům patřila čtvrtá a pátá příčka. Vteřinový rozdíl ukazovala časomíra mezi jezdci Williamsu. Albon byl desátý, Latifi poslední. Příliš dobře na tom nebyl ani Aston Martin a AlphaTauri. U těchto stájí nicméně už asi nikoho špatná forma v letošní sezoně nepřekvapí. Odpoledne přijde na řadu druhý trénink, který karty poodkryje o něco více.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.