Úvodní trénink na GP Holandska zvládl nejlépe George Russell, kterého těsně následuje Lewis Hamilton. Nedařilo se Maxi Verstappenovi, jemuž vypověděla službu převodovka.
První trénink na GP Holandska přinesl slunečné počasí. Hned v prvních minutách se do vedení dostal Max Verstappen. Jenže radost mu tentokrát dlouho nevydržela. Po chvíli totiž mistr světa zastavil na trati. Problémem byla podle všeho převodovka. Alespoň v tom smyslu se Verstappen vyjadřoval do týmového rádia.
Problémy měli i ostatní. Mick Schumacher, Kevin Magnussen nebo Daniel Ricciardo provětrali kačírky. V jejich případě však k poškození vozů nedošlo. Průběžná první příčka patřila čtvrt hodiny před koncem prvního tréninku Russellovi. Brit měl náskok čtyř desetin na druhého Sainze. O další desetinu pozadu byl třetí Norris,
Fastest in Sector 1 🟣Fastest in Sector 3 🟣Fastest overall 🟣@GeorgeRussell63 moves four tenths of a second clear with 10 minutes to go in FP1 #DutchGP #F1 pic.twitter.com/EQ5MwqcOZB
— Formula 1 (@F1) September 2, 2022V matných výkonech pokračoval šestý Pérez. Mexičan tratil na vedoucího Russella prakticky vteřinu. To není dobrá vizitka, když si uvědomíme, že Red Bull je momentálně jasně nejrychlejším vozem na startovním roštu. Dobrou firmu Mercedesu v prvním tréninku potvrdil Hamilton, který se řadil na druhé místo za Russella se ztrátou dvou desetin.
Pěkně zajel také McLaren. Jeho jezdcům patřila čtvrtá a pátá příčka. Vteřinový rozdíl ukazovala časomíra mezi jezdci Williamsu. Albon byl desátý, Latifi poslední. Příliš dobře na tom nebyl ani Aston Martin a AlphaTauri. U těchto stájí nicméně už asi nikoho špatná forma v letošní sezoně nepřekvapí. Odpoledne přijde na řadu druhý trénink, který karty poodkryje o něco více.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.