Fernando Alonso přestoupí po letošní sezoně z Alpine do Aston Martinu. Jeho cílem je i nadále zisk třetího mistrovského titulu a Emerson Fittipaldi je přesvědčen, že Španěl může téhle mety dosáhnout.
Druhý a doposud poslední Alonsův titul se datuje do roku 2006. Tehdy Španěl v epické bitvě zdolal Michaela Schumachera a bylo mu prorokováno, že to bude právě on, kdo jednoho dne překoná rekordy sedminásobného šampiona. Nestalo se. Alonso měl v dalších fázích své kariéry i pořádnou porci smůly. Kromě toho prakticky vždy bojoval proti soupeřům, kteří měli k dispozici lepší vozy. Právě proto čeká Španěl na další primát už šestnáct let.
Dnes je Alonso nejstarším jezdcem ve startovním poli. Rychlost mu ale nechybí, což dokazuje během každého závodníku víkendu. Brazilec Emerson Fittipaldi věří, že Fernando pořád může bojovat na špici a získávat tituly. „Pořád má velkou šanci vítězit. Je nejzkušenější jezdec a pořád má motivaci. Letos pravidelně ukazuje, jak dobrý je."
Alonsův přestup do Aston Martinu každopádně řada lidí příliš nechápe. Vždyť tmavě zelená stáj nemá výkonnost a nedá se čekat, že za rok bude situace diametrálně odlišná. Takhle to ve Formuli 1 nefunguje. Většinou... Fittipaldi však stojí na Alonsově straně.
„Je to komplexní záležitost. Jezdec v tomhle ohledu vždycky ví, co dělá a jak se rozhoduje. Roli hrají i záležitosti, do kterých my nevidíme. Proto by lidé měli být při posuzování jeho přestupu obezřetní. Nevím, jak na tom za rok bude Aston Martin. Před Alonsem každopádně stojí velká výzva, přičemž on má na to, aby ji zvládnul," dodává Fittipaldi.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.