Fernando Alonso přestoupí po letošní sezoně z Alpine do Aston Martinu. Jeho cílem je i nadále zisk třetího mistrovského titulu a Emerson Fittipaldi je přesvědčen, že Španěl může téhle mety dosáhnout.
Druhý a doposud poslední Alonsův titul se datuje do roku 2006. Tehdy Španěl v epické bitvě zdolal Michaela Schumachera a bylo mu prorokováno, že to bude právě on, kdo jednoho dne překoná rekordy sedminásobného šampiona. Nestalo se. Alonso měl v dalších fázích své kariéry i pořádnou porci smůly. Kromě toho prakticky vždy bojoval proti soupeřům, kteří měli k dispozici lepší vozy. Právě proto čeká Španěl na další primát už šestnáct let.
Dnes je Alonso nejstarším jezdcem ve startovním poli. Rychlost mu ale nechybí, což dokazuje během každého závodníku víkendu. Brazilec Emerson Fittipaldi věří, že Fernando pořád může bojovat na špici a získávat tituly. „Pořád má velkou šanci vítězit. Je nejzkušenější jezdec a pořád má motivaci. Letos pravidelně ukazuje, jak dobrý je."
Alonsův přestup do Aston Martinu každopádně řada lidí příliš nechápe. Vždyť tmavě zelená stáj nemá výkonnost a nedá se čekat, že za rok bude situace diametrálně odlišná. Takhle to ve Formuli 1 nefunguje. Většinou... Fittipaldi však stojí na Alonsově straně.
„Je to komplexní záležitost. Jezdec v tomhle ohledu vždycky ví, co dělá a jak se rozhoduje. Roli hrají i záležitosti, do kterých my nevidíme. Proto by lidé měli být při posuzování jeho přestupu obezřetní. Nevím, jak na tom za rok bude Aston Martin. Před Alonsem každopádně stojí velká výzva, přičemž on má na to, aby ji zvládnul," dodává Fittipaldi.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.