Týmy mají letos povinnost nasadit alespoň ve dvou pátečních trénincích do jednoho z obou vozů mladé jezdce. Ferrari oznámilo, že tuto příležitost dostane v rudém monopostu Robert Švarcman.
„Velmi se těším, že budu moci řídit Ferrari během závodního víkendu. Je to splněný sen. Také mě zajímá ověření naší korelační práce na simulátoru. V této oblasti jsme s inženýry odvedli spoustu práce, aby se virtuální vůz co nejvíc přiblížil realitě. Jsem vzrušený, že výsledky naší práce uvidím a ucítím přímo na závodní dráze," říká Švarcman, který nyní pracuje na simulátoru Ferrari.
To je jeho hlavní pracovní náplň, neboť Scuderia spustila zbrusu nový simulátor. Z tohoto pohledu se Švarcman rozhodně nenudí. Ještě loni závodil ve Formuli 2, kde v bitvě o titul prohrál s Oscarem Piastrim. O rok dříve byl nad jeho síly Mick Schumacher.
Není bez zajímavosti, že Švarcman závodí s izraelskou licencí. „Vždy jsem měl izraelský pas. Když se napětí mezi Ruskem a Ukrajinou zvýšilo, požádal jsem o izraelskou závodní licenci," popisuje. Ještě však není jasné, do kterých pátečních tréninků talentovaný mladík nastoupí.
„Robert u nás absolvuje páteční tréninky. Ještě jsme se nerozhodli, kde k tomu dojde, ale patrně se tak nestane na tratích po vzoru Singapuru, kde jezdci potřebují co nejvíce odjetých kilometrů," líčí sportovní ředitel Ferrari Laurent Mekies. Na závěr dodejme, že některé týmy už letos příležitost svým mladíkům nabídly. Za Red Bull jezdil v Barceloně Juri Vips, Mercedes ukázal na Nycka de Vriese.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.