Týmy mají letos povinnost nasadit alespoň ve dvou pátečních trénincích do jednoho z obou vozů mladé jezdce. Ferrari oznámilo, že tuto příležitost dostane v rudém monopostu Robert Švarcman.
„Velmi se těším, že budu moci řídit Ferrari během závodního víkendu. Je to splněný sen. Také mě zajímá ověření naší korelační práce na simulátoru. V této oblasti jsme s inženýry odvedli spoustu práce, aby se virtuální vůz co nejvíc přiblížil realitě. Jsem vzrušený, že výsledky naší práce uvidím a ucítím přímo na závodní dráze," říká Švarcman, který nyní pracuje na simulátoru Ferrari.
To je jeho hlavní pracovní náplň, neboť Scuderia spustila zbrusu nový simulátor. Z tohoto pohledu se Švarcman rozhodně nenudí. Ještě loni závodil ve Formuli 2, kde v bitvě o titul prohrál s Oscarem Piastrim. O rok dříve byl nad jeho síly Mick Schumacher.
Není bez zajímavosti, že Švarcman závodí s izraelskou licencí. „Vždy jsem měl izraelský pas. Když se napětí mezi Ruskem a Ukrajinou zvýšilo, požádal jsem o izraelskou závodní licenci," popisuje. Ještě však není jasné, do kterých pátečních tréninků talentovaný mladík nastoupí.
„Robert u nás absolvuje páteční tréninky. Ještě jsme se nerozhodli, kde k tomu dojde, ale patrně se tak nestane na tratích po vzoru Singapuru, kde jezdci potřebují co nejvíce odjetých kilometrů," líčí sportovní ředitel Ferrari Laurent Mekies. Na závěr dodejme, že některé týmy už letos příležitost svým mladíkům nabídly. Za Red Bull jezdil v Barceloně Juri Vips, Mercedes ukázal na Nycka de Vriese.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.