Týmy mají letos povinnost nasadit alespoň ve dvou pátečních trénincích do jednoho z obou vozů mladé jezdce. Ferrari oznámilo, že tuto příležitost dostane v rudém monopostu Robert Švarcman.
„Velmi se těším, že budu moci řídit Ferrari během závodního víkendu. Je to splněný sen. Také mě zajímá ověření naší korelační práce na simulátoru. V této oblasti jsme s inženýry odvedli spoustu práce, aby se virtuální vůz co nejvíc přiblížil realitě. Jsem vzrušený, že výsledky naší práce uvidím a ucítím přímo na závodní dráze," říká Švarcman, který nyní pracuje na simulátoru Ferrari.
To je jeho hlavní pracovní náplň, neboť Scuderia spustila zbrusu nový simulátor. Z tohoto pohledu se Švarcman rozhodně nenudí. Ještě loni závodil ve Formuli 2, kde v bitvě o titul prohrál s Oscarem Piastrim. O rok dříve byl nad jeho síly Mick Schumacher.
Není bez zajímavosti, že Švarcman závodí s izraelskou licencí. „Vždy jsem měl izraelský pas. Když se napětí mezi Ruskem a Ukrajinou zvýšilo, požádal jsem o izraelskou závodní licenci," popisuje. Ještě však není jasné, do kterých pátečních tréninků talentovaný mladík nastoupí.
„Robert u nás absolvuje páteční tréninky. Ještě jsme se nerozhodli, kde k tomu dojde, ale patrně se tak nestane na tratích po vzoru Singapuru, kde jezdci potřebují co nejvíce odjetých kilometrů," líčí sportovní ředitel Ferrari Laurent Mekies. Na závěr dodejme, že některé týmy už letos příležitost svým mladíkům nabídly. Za Red Bull jezdil v Barceloně Juri Vips, Mercedes ukázal na Nycka de Vriese.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.