I když se Honda oficiálně loni stáhla z Formule 1, přesto poskytuje technickou podporu motorovému oddělení Red Bullu. Ten nyní potvrzuje prodloužení spolupráce, navíc přetahuje dalšího zkušeného inženýra z konkurenčního Mercedesu.
Dohoda o prodloužení technické podpory ze strany Hondy byla nyní prodloužena až do roku 2025 - smlouva měla původně vypršet na sklonku příštího roku. Od roku 2026 si Red Bull bude muset vyrábět své vlastní motory dle nových pravidel: duševní vlastnictví totiž stále patří a bude patřit Hondě.
Japonská automobilka v současnosti stále pomáhá motorovému oddělení Red Bullu s úpravami a vývojem svých pohonných jednotek, které letos nesou označení RBPT001 a které využívá také dceřiná stáj AlphaTauri. Letos musely být například přepracovány kvůli odlišnému palivu s vyšším podílem biosložky.
Šéfem motorového oddělení v Milton Keynes byl ustanoven Ben Hodgkinson, jenž přišel loni z Mercedesu, kde pracoval 20 let. Red Bull poté oznámil přetáhl dalších pět zkušených vedoucích pracovníků z Brixworthu: Steva Blewetta, Omida Mostaghimiho, Pipa Clodea, Antona Maya a Steva Brodieho.
Nyní Red Bull potvrdil, že přijde další známá osobnost: respektovaný inženýr Phil Phrew, jenž patřil ke klíčovým lidem v motorové divizi Mercedesu.
Prew kdysi spolupracoval s Adrianem Neweym u McLarenu. Od roku 1997 do roku 2016 plnil roli závodního inženýra Davida Coultharda, Lewise Hamiltona či Sergia Péreze. Poté se přesunul do motorového oddělení Stříbrných šípů, kde posledních sedm let slouží jako hlavní inženýr.
Red Bull tedy zdárně pokračuje v posilování své nové divize pohonných jednotek, pro níž postavil také novou továrnu v Milton Keynes, které od Brixworthu dělí jen 45 minut jízdy. Jeho šéf Christian Horner je spokojený s tím, jak se věci vyvíjejí.
"Všichni klíčoví hráči jsou nyní na svém místě. Máme vytvořenou strukturu vedení a všichni očividně tvrdě pracuje na tom, co snad bude brzy potvrzeno: na pravidlech pro rok 2026," shrnuje šéf Red Bullu, který letos vede s velkým náskokem šampionát.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.