I když se Honda oficiálně loni stáhla z Formule 1, přesto poskytuje technickou podporu motorovému oddělení Red Bullu. Ten nyní potvrzuje prodloužení spolupráce, navíc přetahuje dalšího zkušeného inženýra z konkurenčního Mercedesu.
Dohoda o prodloužení technické podpory ze strany Hondy byla nyní prodloužena až do roku 2025 - smlouva měla původně vypršet na sklonku příštího roku. Od roku 2026 si Red Bull bude muset vyrábět své vlastní motory dle nových pravidel: duševní vlastnictví totiž stále patří a bude patřit Hondě.
Japonská automobilka v současnosti stále pomáhá motorovému oddělení Red Bullu s úpravami a vývojem svých pohonných jednotek, které letos nesou označení RBPT001 a které využívá také dceřiná stáj AlphaTauri. Letos musely být například přepracovány kvůli odlišnému palivu s vyšším podílem biosložky.
Šéfem motorového oddělení v Milton Keynes byl ustanoven Ben Hodgkinson, jenž přišel loni z Mercedesu, kde pracoval 20 let. Red Bull poté oznámil přetáhl dalších pět zkušených vedoucích pracovníků z Brixworthu: Steva Blewetta, Omida Mostaghimiho, Pipa Clodea, Antona Maya a Steva Brodieho.
Nyní Red Bull potvrdil, že přijde další známá osobnost: respektovaný inženýr Phil Phrew, jenž patřil ke klíčovým lidem v motorové divizi Mercedesu.
Prew kdysi spolupracoval s Adrianem Neweym u McLarenu. Od roku 1997 do roku 2016 plnil roli závodního inženýra Davida Coultharda, Lewise Hamiltona či Sergia Péreze. Poté se přesunul do motorového oddělení Stříbrných šípů, kde posledních sedm let slouží jako hlavní inženýr.
Red Bull tedy zdárně pokračuje v posilování své nové divize pohonných jednotek, pro níž postavil také novou továrnu v Milton Keynes, které od Brixworthu dělí jen 45 minut jízdy. Jeho šéf Christian Horner je spokojený s tím, jak se věci vyvíjejí.
"Všichni klíčoví hráči jsou nyní na svém místě. Máme vytvořenou strukturu vedení a všichni očividně tvrdě pracuje na tom, co snad bude brzy potvrzeno: na pravidlech pro rok 2026," shrnuje šéf Red Bullu, který letos vede s velkým náskokem šampionát.
Charles Leclerc prožívá s Ferrari další náročnou sezonu a kolem jeho budoucnosti v týmu začaly narůstat spekulace. Před víkendem ve Spojených státech podal vyjádření.
Zak Brown ostře reagoval na spekulace a označil je za „naprosto směšné“, když někdo naznačil, že by nechtěl Oscara Piastriho v McLarenu v roce 2023.
Oscar Piastri se vyjádřil k reakci médií a fanoušků po incidentu s Landem Norrisem v Singapuru a komentoval spekulace o preferencích McLarenu.
Mercedes potvrdil, že i pro sezónu 2026 zůstanou v týmu George Russell a Kimi Antonelli, přičemž Russell zároveň poskytl bližší informace o podmínkách své nové smlouvy.
Max Verstappen se vyjádřil k aktuální debatě kolem interního přístupu McLarenu a naznačil, že tým si současnou situaci do jisté míry způsobil sám.
Většina týmů Formule 1 představila pro Grand Prix USA speciální lakování, která slibují vizuálně atraktivní podívanou.
Ve středu se v Londýně nečekaně setkali tři nejvlivnější osobnosti F1, což vzbudilo pozornost a překvapení mezi fanoušky i odborníky motorsportu.
Mercedes po několika měsících spekulací konečně oznámil, kdo bude tvořit jejich jezdeckou dvojici v revolučním roce 2026.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.