I když se Honda oficiálně loni stáhla z Formule 1, přesto poskytuje technickou podporu motorovému oddělení Red Bullu. Ten nyní potvrzuje prodloužení spolupráce, navíc přetahuje dalšího zkušeného inženýra z konkurenčního Mercedesu.
Dohoda o prodloužení technické podpory ze strany Hondy byla nyní prodloužena až do roku 2025 - smlouva měla původně vypršet na sklonku příštího roku. Od roku 2026 si Red Bull bude muset vyrábět své vlastní motory dle nových pravidel: duševní vlastnictví totiž stále patří a bude patřit Hondě.
Japonská automobilka v současnosti stále pomáhá motorovému oddělení Red Bullu s úpravami a vývojem svých pohonných jednotek, které letos nesou označení RBPT001 a které využívá také dceřiná stáj AlphaTauri. Letos musely být například přepracovány kvůli odlišnému palivu s vyšším podílem biosložky.
Šéfem motorového oddělení v Milton Keynes byl ustanoven Ben Hodgkinson, jenž přišel loni z Mercedesu, kde pracoval 20 let. Red Bull poté oznámil přetáhl dalších pět zkušených vedoucích pracovníků z Brixworthu: Steva Blewetta, Omida Mostaghimiho, Pipa Clodea, Antona Maya a Steva Brodieho.
Nyní Red Bull potvrdil, že přijde další známá osobnost: respektovaný inženýr Phil Phrew, jenž patřil ke klíčovým lidem v motorové divizi Mercedesu.
Prew kdysi spolupracoval s Adrianem Neweym u McLarenu. Od roku 1997 do roku 2016 plnil roli závodního inženýra Davida Coultharda, Lewise Hamiltona či Sergia Péreze. Poté se přesunul do motorového oddělení Stříbrných šípů, kde posledních sedm let slouží jako hlavní inženýr.
Red Bull tedy zdárně pokračuje v posilování své nové divize pohonných jednotek, pro níž postavil také novou továrnu v Milton Keynes, které od Brixworthu dělí jen 45 minut jízdy. Jeho šéf Christian Horner je spokojený s tím, jak se věci vyvíjejí.
"Všichni klíčoví hráči jsou nyní na svém místě. Máme vytvořenou strukturu vedení a všichni očividně tvrdě pracuje na tom, co snad bude brzy potvrzeno: na pravidlech pro rok 2026," shrnuje šéf Red Bullu, který letos vede s velkým náskokem šampionát.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.