I když se Honda oficiálně loni stáhla z Formule 1, přesto poskytuje technickou podporu motorovému oddělení Red Bullu. Ten nyní potvrzuje prodloužení spolupráce, navíc přetahuje dalšího zkušeného inženýra z konkurenčního Mercedesu.
Dohoda o prodloužení technické podpory ze strany Hondy byla nyní prodloužena až do roku 2025 - smlouva měla původně vypršet na sklonku příštího roku. Od roku 2026 si Red Bull bude muset vyrábět své vlastní motory dle nových pravidel: duševní vlastnictví totiž stále patří a bude patřit Hondě.
Japonská automobilka v současnosti stále pomáhá motorovému oddělení Red Bullu s úpravami a vývojem svých pohonných jednotek, které letos nesou označení RBPT001 a které využívá také dceřiná stáj AlphaTauri. Letos musely být například přepracovány kvůli odlišnému palivu s vyšším podílem biosložky.
Šéfem motorového oddělení v Milton Keynes byl ustanoven Ben Hodgkinson, jenž přišel loni z Mercedesu, kde pracoval 20 let. Red Bull poté oznámil přetáhl dalších pět zkušených vedoucích pracovníků z Brixworthu: Steva Blewetta, Omida Mostaghimiho, Pipa Clodea, Antona Maya a Steva Brodieho.
Nyní Red Bull potvrdil, že přijde další známá osobnost: respektovaný inženýr Phil Phrew, jenž patřil ke klíčovým lidem v motorové divizi Mercedesu.
Prew kdysi spolupracoval s Adrianem Neweym u McLarenu. Od roku 1997 do roku 2016 plnil roli závodního inženýra Davida Coultharda, Lewise Hamiltona či Sergia Péreze. Poté se přesunul do motorového oddělení Stříbrných šípů, kde posledních sedm let slouží jako hlavní inženýr.
Red Bull tedy zdárně pokračuje v posilování své nové divize pohonných jednotek, pro níž postavil také novou továrnu v Milton Keynes, které od Brixworthu dělí jen 45 minut jízdy. Jeho šéf Christian Horner je spokojený s tím, jak se věci vyvíjejí.
"Všichni klíčoví hráči jsou nyní na svém místě. Máme vytvořenou strukturu vedení a všichni očividně tvrdě pracuje na tom, co snad bude brzy potvrzeno: na pravidlech pro rok 2026," shrnuje šéf Red Bullu, který letos vede s velkým náskokem šampionát.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.