Lewis Hamilton bude mít podle svého šéfa Tota Wolffa reálnou šanci na vítězství ve Velké ceně Británie, i když jejich monopost momentálně nepatří k nejrychlejším.
I když současný vicemistr světa nevyhrál už 10 závodů v řadě za sebou, čímž vyrovnal svou nejdelší šňůru v F1, tak Mercedes do Silverstone veze spoustu novinek, které by mu o víkendu mohly výrazně pomoci. Vozu W13 navíc vyhovují tratě s dlouhými zatáčkami a bez hrbolů. proto pomýšlí na výborný výsledek.
"Víme, že dva špičkové týmy mají nezanedbatelný náskok. Naší výzvou je ho stáhnout. Silverstone byl vůči nám v minulosti přívětivý. Máme připravená nějaká vylepšení a jde o hladkou trať. Chceme udělat další krok kupředu," popisuje šéf Stříbrných šípů.
"Myslím, že když Lewisovi poskytneme auto, které je jen o pár desetin pomalejší než auto lídrů, tak závod vyhraje. Je tím nejvšestrannějším jezdcem v historii," chválí svého svěřence, který před 2 týdny v Kanadě skončil na pódiu.
"Tak, jako každý má svůj oblíbený okruh, u Lewise to byly vždy Silverstone, Montreal a také Maďarsko. Myslím, že když vám fandí 150 tisíc lidí na tribunách, tak vám to v domácím zápase dává výhodu," pokračuje Wolff.
Je mu schopen poskytnout dostatečně rychlé auto, aby mohl soupeřit s Red Bully a Ferrari? "Doufám, že máme něco, co je lídrům blíže než dříve," poukazuje Rakušan na řadu novinek, jež hodlají o víkendu nasadit.
"Lewis si zaslouží skvělý výsledek a vítězství, protože letos měl obzvlášť velkou smůlu a George zkrátka jezdil spektakulárně. Když vyhraje Velkou cenu Británie, tak to bude, jako by ji vyhrál Lewis - obojí by bylo velmi vzrušující," říká Wolff.
A Hamilton, jenž letos dosáhl maximálně na bronz, k tomu dodává: "Pracujeme na našem prvním vítězství roku. Byl by to neuvěřitelný výsledek, kdyby se nám to podařilo tento víkend." Dosáhne tedy Mercedes většího pokroku a dočkáme se o víkendu vyrovnaného souboje tří týmů o vítězství?
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.