Lewis Hamilton bude mít podle svého šéfa Tota Wolffa reálnou šanci na vítězství ve Velké ceně Británie, i když jejich monopost momentálně nepatří k nejrychlejším.
I když současný vicemistr světa nevyhrál už 10 závodů v řadě za sebou, čímž vyrovnal svou nejdelší šňůru v F1, tak Mercedes do Silverstone veze spoustu novinek, které by mu o víkendu mohly výrazně pomoci. Vozu W13 navíc vyhovují tratě s dlouhými zatáčkami a bez hrbolů. proto pomýšlí na výborný výsledek.
"Víme, že dva špičkové týmy mají nezanedbatelný náskok. Naší výzvou je ho stáhnout. Silverstone byl vůči nám v minulosti přívětivý. Máme připravená nějaká vylepšení a jde o hladkou trať. Chceme udělat další krok kupředu," popisuje šéf Stříbrných šípů.
"Myslím, že když Lewisovi poskytneme auto, které je jen o pár desetin pomalejší než auto lídrů, tak závod vyhraje. Je tím nejvšestrannějším jezdcem v historii," chválí svého svěřence, který před 2 týdny v Kanadě skončil na pódiu.
"Tak, jako každý má svůj oblíbený okruh, u Lewise to byly vždy Silverstone, Montreal a také Maďarsko. Myslím, že když vám fandí 150 tisíc lidí na tribunách, tak vám to v domácím zápase dává výhodu," pokračuje Wolff.
Je mu schopen poskytnout dostatečně rychlé auto, aby mohl soupeřit s Red Bully a Ferrari? "Doufám, že máme něco, co je lídrům blíže než dříve," poukazuje Rakušan na řadu novinek, jež hodlají o víkendu nasadit.
"Lewis si zaslouží skvělý výsledek a vítězství, protože letos měl obzvlášť velkou smůlu a George zkrátka jezdil spektakulárně. Když vyhraje Velkou cenu Británie, tak to bude, jako by ji vyhrál Lewis - obojí by bylo velmi vzrušující," říká Wolff.
A Hamilton, jenž letos dosáhl maximálně na bronz, k tomu dodává: "Pracujeme na našem prvním vítězství roku. Byl by to neuvěřitelný výsledek, kdyby se nám to podařilo tento víkend." Dosáhne tedy Mercedes většího pokroku a dočkáme se o víkendu vyrovnaného souboje tří týmů o vítězství?
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.