Lewis Hamilton bude mít podle svého šéfa Tota Wolffa reálnou šanci na vítězství ve Velké ceně Británie, i když jejich monopost momentálně nepatří k nejrychlejším.
I když současný vicemistr světa nevyhrál už 10 závodů v řadě za sebou, čímž vyrovnal svou nejdelší šňůru v F1, tak Mercedes do Silverstone veze spoustu novinek, které by mu o víkendu mohly výrazně pomoci. Vozu W13 navíc vyhovují tratě s dlouhými zatáčkami a bez hrbolů. proto pomýšlí na výborný výsledek.
"Víme, že dva špičkové týmy mají nezanedbatelný náskok. Naší výzvou je ho stáhnout. Silverstone byl vůči nám v minulosti přívětivý. Máme připravená nějaká vylepšení a jde o hladkou trať. Chceme udělat další krok kupředu," popisuje šéf Stříbrných šípů.
"Myslím, že když Lewisovi poskytneme auto, které je jen o pár desetin pomalejší než auto lídrů, tak závod vyhraje. Je tím nejvšestrannějším jezdcem v historii," chválí svého svěřence, který před 2 týdny v Kanadě skončil na pódiu.
"Tak, jako každý má svůj oblíbený okruh, u Lewise to byly vždy Silverstone, Montreal a také Maďarsko. Myslím, že když vám fandí 150 tisíc lidí na tribunách, tak vám to v domácím zápase dává výhodu," pokračuje Wolff.
Je mu schopen poskytnout dostatečně rychlé auto, aby mohl soupeřit s Red Bully a Ferrari? "Doufám, že máme něco, co je lídrům blíže než dříve," poukazuje Rakušan na řadu novinek, jež hodlají o víkendu nasadit.
"Lewis si zaslouží skvělý výsledek a vítězství, protože letos měl obzvlášť velkou smůlu a George zkrátka jezdil spektakulárně. Když vyhraje Velkou cenu Británie, tak to bude, jako by ji vyhrál Lewis - obojí by bylo velmi vzrušující," říká Wolff.
A Hamilton, jenž letos dosáhl maximálně na bronz, k tomu dodává: "Pracujeme na našem prvním vítězství roku. Byl by to neuvěřitelný výsledek, kdyby se nám to podařilo tento víkend." Dosáhne tedy Mercedes většího pokroku a dočkáme se o víkendu vyrovnaného souboje tří týmů o vítězství?
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.