Lewis Hamilton bude mít podle svého šéfa Tota Wolffa reálnou šanci na vítězství ve Velké ceně Británie, i když jejich monopost momentálně nepatří k nejrychlejším.
I když současný vicemistr světa nevyhrál už 10 závodů v řadě za sebou, čímž vyrovnal svou nejdelší šňůru v F1, tak Mercedes do Silverstone veze spoustu novinek, které by mu o víkendu mohly výrazně pomoci. Vozu W13 navíc vyhovují tratě s dlouhými zatáčkami a bez hrbolů. proto pomýšlí na výborný výsledek.
"Víme, že dva špičkové týmy mají nezanedbatelný náskok. Naší výzvou je ho stáhnout. Silverstone byl vůči nám v minulosti přívětivý. Máme připravená nějaká vylepšení a jde o hladkou trať. Chceme udělat další krok kupředu," popisuje šéf Stříbrných šípů.
"Myslím, že když Lewisovi poskytneme auto, které je jen o pár desetin pomalejší než auto lídrů, tak závod vyhraje. Je tím nejvšestrannějším jezdcem v historii," chválí svého svěřence, který před 2 týdny v Kanadě skončil na pódiu.
"Tak, jako každý má svůj oblíbený okruh, u Lewise to byly vždy Silverstone, Montreal a také Maďarsko. Myslím, že když vám fandí 150 tisíc lidí na tribunách, tak vám to v domácím zápase dává výhodu," pokračuje Wolff.
Je mu schopen poskytnout dostatečně rychlé auto, aby mohl soupeřit s Red Bully a Ferrari? "Doufám, že máme něco, co je lídrům blíže než dříve," poukazuje Rakušan na řadu novinek, jež hodlají o víkendu nasadit.
"Lewis si zaslouží skvělý výsledek a vítězství, protože letos měl obzvlášť velkou smůlu a George zkrátka jezdil spektakulárně. Když vyhraje Velkou cenu Británie, tak to bude, jako by ji vyhrál Lewis - obojí by bylo velmi vzrušující," říká Wolff.
A Hamilton, jenž letos dosáhl maximálně na bronz, k tomu dodává: "Pracujeme na našem prvním vítězství roku. Byl by to neuvěřitelný výsledek, kdyby se nám to podařilo tento víkend." Dosáhne tedy Mercedes většího pokroku a dočkáme se o víkendu vyrovnaného souboje tří týmů o vítězství?
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.