Ve třetím tréninku pršelo, o nejrychlejší čas se chvíli přetahovali Alonso s Vettelem. Charlese Leclerca čeká penalizace kvůli výměně motoru.
Po dvou zrušených závodech v letech 2020 a 2021 je kolotoč Formule 1 opět v Kanadě. V Montrealu je dnes chladno, jezdce přivítala zamračená obloha, déšť a trošku vítr. Teplota vzduchu je 11 °C a trať má 16,5 °C. Jezdci v tomto počasí dostali na trénink sadu přechodných pneumatik navíc. Před chvílí bylo také oznámeno, že Gasly prodloužil smlouvu s AlphouTauri pro rok 2023.
A na konci boxové uličky se objevuje zelená. Jako první vyráží na trať Magnussen a Bottas. Následuje je Zhou. A co se počasí týče, na zlepšení to nevypadá a kvalifikace bude pravděpodobně za podobných podmínek.
Při svém nájezdovém kole málem skončil Leclerc, kterému to pěkně uklouzlo. Po pár minutách tu máme i první měřený čas, který si připsal Mangussen a má hodnotu 1:43,014 min, v následujících kolech to vylepšil na 1:39,148 min. Na trať vyrazil Stroll, Vettel, Cunoda a také Sainz. Většina jezdců už si udělala i menší výlet mimo trať.
Box box! P1 for @ValtteriBottas and P5 for @ZhouGuanyu24 as we head back after our first runs!#CanadianGP pic.twitter.com/Imcf52zP1J
— Alfa Romeo F1 Team ORLEN (@alfaromeoorlen) June 18, 2022
Po patnácti minutách na čele stále Haas, druhý Cunoda ztrácí tři desetiny. Na trati také oba McLareny či Alfy Romeo. Do čela jde Vettel, zlepšuje se také Cunoda a po dalších pár minutách zajíždí nejrychlejší čas 1:37,909 min Bottas.
Na trať vyráží Leclerc, kterého čeká penalizace startu kvůli výměně pohonné jednotky a odstartuje tak z chvostu startovního pole. Do čela jde Sainz s časem 1:36,831 min. A v dalším kole na to ještě šlápl a zajel 1:35,858 min. Na trati jsme zatím neviděli pouze Russela a Verstappena ale měřené časy nezajela ještě další čtveřice pilotů (Leclerc, Hamilton, Perez, Latifi).
Průběžné pořadí v polovině tréninku: Sainz, Bottas, Stroll, Cunoda, Vettel, Alonso, Zhou, Magnussen, Gasly, Ricciardo, Ocon, Albon, Norris, Schumacher.
Verstappen už se chystá do auta a brzy tedy zřejmě vyrazí. Na druhé místo se řadí Alonso. V čele tedy dva Španělé. Verstappen ujel dvě kola a vrátil se zpět do boxů.
Back to work. 💪#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/wXeXUJWEDH
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) June 18, 2022
Nejvíce kol zatím ujel Cunoda, má jich na svém kontě 15. Na třetí místo se posouvá Russell.
Do čela jde Vettel s časem 1:35,821 a má tak náskok 0,037 sek na Sainze. Za nimi potom Alonso, Cunoda, Russell, Stroll, Gasly, Hamilton.
Alonso i Vettel přezuli na přechodné pneumatiky. A je z toho nejrychlejší čas! Alonso zajel čas 1:34,836 min. Někteří zůstávají na pneumatikách do deště, Sainz je dalším, kdo přezouvá. Zbývá něco přes deset minut. Alonso se zlepšuje a stahuje čas na 1:34,229 min. A není jediný, kdo zlepšuje svůj čas. Na druhé místo jde Stroll. Ale většina pilotů byla v garáži a postupně vyrážejí ještě na trať, mezi nimi například i Verstappen.
Svůj čas zlepšuje i Vettel a jde o opět do čela. Aston Martiny se ale v popředí neohřáli dlouho, Alonso se opět vyšvihl na první místo s časem 1:33,836 min.
A máme tu žlutou vlajku! Magnussenův Haas stojí v zatáčce číslo dva. "Co to bylo," zeptal se svého inženýra. Ale vycouval bez poškození vozu a brzy se tak může pokračovat. Zbývá posledních pár minut. Leclerc nezajel žádný čas a nejpomalejší čas má na svém kontě Pérez, který ztrácí přes 5 sekund. A jeho týmový kolega Verstappen si udělal podobný menší výlet mimo trať jako před chvílí Magnussen. Zlepšuje se ještě Ocon či Ricciardo a také na to šláply oba Red Bully. Nejvíce kol (23) zajel Stroll, naopak nějméně (4) Leclerc.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.