Ve třetím tréninku pršelo, o nejrychlejší čas se chvíli přetahovali Alonso s Vettelem. Charlese Leclerca čeká penalizace kvůli výměně motoru.
Po dvou zrušených závodech v letech 2020 a 2021 je kolotoč Formule 1 opět v Kanadě. V Montrealu je dnes chladno, jezdce přivítala zamračená obloha, déšť a trošku vítr. Teplota vzduchu je 11 °C a trať má 16,5 °C. Jezdci v tomto počasí dostali na trénink sadu přechodných pneumatik navíc. Před chvílí bylo také oznámeno, že Gasly prodloužil smlouvu s AlphouTauri pro rok 2023.
A na konci boxové uličky se objevuje zelená. Jako první vyráží na trať Magnussen a Bottas. Následuje je Zhou. A co se počasí týče, na zlepšení to nevypadá a kvalifikace bude pravděpodobně za podobných podmínek.
Při svém nájezdovém kole málem skončil Leclerc, kterému to pěkně uklouzlo. Po pár minutách tu máme i první měřený čas, který si připsal Mangussen a má hodnotu 1:43,014 min, v následujících kolech to vylepšil na 1:39,148 min. Na trať vyrazil Stroll, Vettel, Cunoda a také Sainz. Většina jezdců už si udělala i menší výlet mimo trať.
Box box! P1 for @ValtteriBottas and P5 for @ZhouGuanyu24 as we head back after our first runs!#CanadianGP pic.twitter.com/Imcf52zP1J
— Alfa Romeo F1 Team ORLEN (@alfaromeoorlen) June 18, 2022
Po patnácti minutách na čele stále Haas, druhý Cunoda ztrácí tři desetiny. Na trati také oba McLareny či Alfy Romeo. Do čela jde Vettel, zlepšuje se také Cunoda a po dalších pár minutách zajíždí nejrychlejší čas 1:37,909 min Bottas.
Na trať vyráží Leclerc, kterého čeká penalizace startu kvůli výměně pohonné jednotky a odstartuje tak z chvostu startovního pole. Do čela jde Sainz s časem 1:36,831 min. A v dalším kole na to ještě šlápl a zajel 1:35,858 min. Na trati jsme zatím neviděli pouze Russela a Verstappena ale měřené časy nezajela ještě další čtveřice pilotů (Leclerc, Hamilton, Perez, Latifi).
Průběžné pořadí v polovině tréninku: Sainz, Bottas, Stroll, Cunoda, Vettel, Alonso, Zhou, Magnussen, Gasly, Ricciardo, Ocon, Albon, Norris, Schumacher.
Verstappen už se chystá do auta a brzy tedy zřejmě vyrazí. Na druhé místo se řadí Alonso. V čele tedy dva Španělé. Verstappen ujel dvě kola a vrátil se zpět do boxů.
Back to work. 💪#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/wXeXUJWEDH
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) June 18, 2022
Nejvíce kol zatím ujel Cunoda, má jich na svém kontě 15. Na třetí místo se posouvá Russell.
Do čela jde Vettel s časem 1:35,821 a má tak náskok 0,037 sek na Sainze. Za nimi potom Alonso, Cunoda, Russell, Stroll, Gasly, Hamilton.
Alonso i Vettel přezuli na přechodné pneumatiky. A je z toho nejrychlejší čas! Alonso zajel čas 1:34,836 min. Někteří zůstávají na pneumatikách do deště, Sainz je dalším, kdo přezouvá. Zbývá něco přes deset minut. Alonso se zlepšuje a stahuje čas na 1:34,229 min. A není jediný, kdo zlepšuje svůj čas. Na druhé místo jde Stroll. Ale většina pilotů byla v garáži a postupně vyrážejí ještě na trať, mezi nimi například i Verstappen.
Svůj čas zlepšuje i Vettel a jde o opět do čela. Aston Martiny se ale v popředí neohřáli dlouho, Alonso se opět vyšvihl na první místo s časem 1:33,836 min.
A máme tu žlutou vlajku! Magnussenův Haas stojí v zatáčce číslo dva. "Co to bylo," zeptal se svého inženýra. Ale vycouval bez poškození vozu a brzy se tak může pokračovat. Zbývá posledních pár minut. Leclerc nezajel žádný čas a nejpomalejší čas má na svém kontě Pérez, který ztrácí přes 5 sekund. A jeho týmový kolega Verstappen si udělal podobný menší výlet mimo trať jako před chvílí Magnussen. Zlepšuje se ještě Ocon či Ricciardo a také na to šláply oba Red Bully. Nejvíce kol (23) zajel Stroll, naopak nějméně (4) Leclerc.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.