Ve třetím tréninku pršelo, o nejrychlejší čas se chvíli přetahovali Alonso s Vettelem. Charlese Leclerca čeká penalizace kvůli výměně motoru.
Po dvou zrušených závodech v letech 2020 a 2021 je kolotoč Formule 1 opět v Kanadě. V Montrealu je dnes chladno, jezdce přivítala zamračená obloha, déšť a trošku vítr. Teplota vzduchu je 11 °C a trať má 16,5 °C. Jezdci v tomto počasí dostali na trénink sadu přechodných pneumatik navíc. Před chvílí bylo také oznámeno, že Gasly prodloužil smlouvu s AlphouTauri pro rok 2023.
A na konci boxové uličky se objevuje zelená. Jako první vyráží na trať Magnussen a Bottas. Následuje je Zhou. A co se počasí týče, na zlepšení to nevypadá a kvalifikace bude pravděpodobně za podobných podmínek.
Při svém nájezdovém kole málem skončil Leclerc, kterému to pěkně uklouzlo. Po pár minutách tu máme i první měřený čas, který si připsal Mangussen a má hodnotu 1:43,014 min, v následujících kolech to vylepšil na 1:39,148 min. Na trať vyrazil Stroll, Vettel, Cunoda a také Sainz. Většina jezdců už si udělala i menší výlet mimo trať.
Box box! P1 for @ValtteriBottas and P5 for @ZhouGuanyu24 as we head back after our first runs!#CanadianGP pic.twitter.com/Imcf52zP1J
— Alfa Romeo F1 Team ORLEN (@alfaromeoorlen) June 18, 2022
Po patnácti minutách na čele stále Haas, druhý Cunoda ztrácí tři desetiny. Na trati také oba McLareny či Alfy Romeo. Do čela jde Vettel, zlepšuje se také Cunoda a po dalších pár minutách zajíždí nejrychlejší čas 1:37,909 min Bottas.
Na trať vyráží Leclerc, kterého čeká penalizace startu kvůli výměně pohonné jednotky a odstartuje tak z chvostu startovního pole. Do čela jde Sainz s časem 1:36,831 min. A v dalším kole na to ještě šlápl a zajel 1:35,858 min. Na trati jsme zatím neviděli pouze Russela a Verstappena ale měřené časy nezajela ještě další čtveřice pilotů (Leclerc, Hamilton, Perez, Latifi).
Průběžné pořadí v polovině tréninku: Sainz, Bottas, Stroll, Cunoda, Vettel, Alonso, Zhou, Magnussen, Gasly, Ricciardo, Ocon, Albon, Norris, Schumacher.
Verstappen už se chystá do auta a brzy tedy zřejmě vyrazí. Na druhé místo se řadí Alonso. V čele tedy dva Španělé. Verstappen ujel dvě kola a vrátil se zpět do boxů.
Back to work. 💪#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/wXeXUJWEDH
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) June 18, 2022
Nejvíce kol zatím ujel Cunoda, má jich na svém kontě 15. Na třetí místo se posouvá Russell.
Do čela jde Vettel s časem 1:35,821 a má tak náskok 0,037 sek na Sainze. Za nimi potom Alonso, Cunoda, Russell, Stroll, Gasly, Hamilton.
Alonso i Vettel přezuli na přechodné pneumatiky. A je z toho nejrychlejší čas! Alonso zajel čas 1:34,836 min. Někteří zůstávají na pneumatikách do deště, Sainz je dalším, kdo přezouvá. Zbývá něco přes deset minut. Alonso se zlepšuje a stahuje čas na 1:34,229 min. A není jediný, kdo zlepšuje svůj čas. Na druhé místo jde Stroll. Ale většina pilotů byla v garáži a postupně vyrážejí ještě na trať, mezi nimi například i Verstappen.
Svůj čas zlepšuje i Vettel a jde o opět do čela. Aston Martiny se ale v popředí neohřáli dlouho, Alonso se opět vyšvihl na první místo s časem 1:33,836 min.
A máme tu žlutou vlajku! Magnussenův Haas stojí v zatáčce číslo dva. "Co to bylo," zeptal se svého inženýra. Ale vycouval bez poškození vozu a brzy se tak může pokračovat. Zbývá posledních pár minut. Leclerc nezajel žádný čas a nejpomalejší čas má na svém kontě Pérez, který ztrácí přes 5 sekund. A jeho týmový kolega Verstappen si udělal podobný menší výlet mimo trať jako před chvílí Magnussen. Zlepšuje se ještě Ocon či Ricciardo a také na to šláply oba Red Bully. Nejvíce kol (23) zajel Stroll, naopak nějméně (4) Leclerc.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.