Jak naložit s DRS? To je otázka, která se v posledních týdnech a měsících ve Formuli 1 hodně probírá. Názor Maxe Verstappena je jasný.
Ale pěkně popořádku. Počínaje sezonou 2022 vstoupily v platnost nové technické regule, které měly za cíl zjednodušit následování vozů a zlepšit předjíždění. To první vyšlo. To druhé už méně. Přesně v tom smyslu se vyjádřil například Sebastian Vettel, který pronesl, že by Formule 1 měla zavrhnout systém DRS, jenže současné vozy to neumožňují.
Stejný názor má rovněž úřadující šampion Max Verstappen. Ten svůj postoj opírá o závod ve Španělsku, kde holandské hvězdě Red Bullu „vynechávalo" DRS. Verstappen tak byl i s lepším vozem zaseknutý za stříbrným Mercedesem George Russella. Toho nakonec zdolal až díky šikovně zvolené strategii.
„Kdybychom se zbavili DRS, jezdíme jen ve vláčku za sebou. Myslím, že moje zkušenost ze závodu v Barceloně to jasně potvrdila. Všichni viděli, jak frustrující taková situace je. Na současné generaci vozů DRS potřebujeme. Následování ostatních vozů je sice o něco snazší, ale zároveň se snížil odpor vzduchu, takže nemáme tak účinný aerodynamický vak, abychom mohli útočit," dodává Verstappen.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.