Prodloužení smlouvy Red Bullu se Sergiem Pérezem zavřelo možnost postupu výše Pierrovi Gaslymu, který v současné době závodí za dceřinou stáj AlphaTauri. Ten v ní v ní však vzhledem ke svým ambicím na titul nechce dlouho zůstat. Podle Helmuta Marka nicméně bude muset, jelikož se pro něj lepší možnost nerýsuje.
Gaslyho cíleFrancouzský pilot, jehož vedení Red Bullu v sezóně 2019 odsunulo do svého B-týmu kvůli tomu, kolik ztrácel na Maxe Verstappena, se nedávno nechal slyšet, že by rád přestoupil jinam, protože by rád bojoval o vítězství v šampionátu Formule 1.
"Rozhodně to je cílem. Nejsem v F1 proto, abych se spokojil s umístěním v první desítce či pětce. Vítězství a tituly jsou jediným důvodem, proč v F1 tak tvrdě pracuji. A k tomu potřebuji patřičné auto," popisoval nedávno Gasly. Auto na titul u stáje AlphaTauri nemá a vzhledem k politice majitelů ani mít nebude.
"Nejprve o tom budu jednat s Red Bullem a pak uvidíme, kam nás to zavede, zda budeme sdílet touhu společně. Pokud ne, budeme se muset v budoucnu porozhlédnout po příležitostech kolem," nevylučoval Gasly možnost svého odchodu jinam.
Marko: Nikde jinde nebude mít lepší autoJe jasné, že po prodloužení smlouvy s Pérezem se zpět do A-týmu k Maxovi Verstappenovi jen tak nevrátí. Jaké má podle odborného poradce týmu Helmuta Marka 26letý pilot možnosti?
"Samozřejmě, že jsem před podpisem kontraktu s Pérezem s Gaslym mluvil. Uvidíme, co se přihodí po roce 2023. Jaké má alternativy? Momentálně si nemyslím, že by měl nějakou lepší možnost než AlphuTauri," odpovídá přímočaře.
Junioři Red Bullu mají smůluDveře ke kariérnímu postupu jsou tedy zavřené. O své budoucnosti nyní musí více přemýšlet ale nejen on a jeho týmový kolega Juki Cunoda, ale další mladíci Red Bullu, kteří doufali, že se brzy podívají do F1 v touze zazářit ve světě motorsportu - to se týká například hvězd Formule 2 Jehana Daruvala, Liama Lawsona či Jüriho Vipse.
Podle Helmuta Marka je nepravděpodobné, že by někdo z nich dostal příští rok v F1 šanci, jelikož AlphaTauri si hodlá ponechat svou současnou dvojici.
"Zřejmě můžeme předpokládat, že současní piloti zůstanou na svých místech. Koronavirus je však stále přítomný, mohlo by se tedy stát, že by mladíci museli nastoupit. Doufám samozřejmě, že se nikdo nezraní, budou si však muset [minimálně] další rok počkat," mrazí Marko šance talentovaných mladých jezdců.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.