Prodloužení smlouvy Red Bullu se Sergiem Pérezem zavřelo možnost postupu výše Pierrovi Gaslymu, který v současné době závodí za dceřinou stáj AlphaTauri. Ten v ní v ní však vzhledem ke svým ambicím na titul nechce dlouho zůstat. Podle Helmuta Marka nicméně bude muset, jelikož se pro něj lepší možnost nerýsuje.
Gaslyho cíleFrancouzský pilot, jehož vedení Red Bullu v sezóně 2019 odsunulo do svého B-týmu kvůli tomu, kolik ztrácel na Maxe Verstappena, se nedávno nechal slyšet, že by rád přestoupil jinam, protože by rád bojoval o vítězství v šampionátu Formule 1.
"Rozhodně to je cílem. Nejsem v F1 proto, abych se spokojil s umístěním v první desítce či pětce. Vítězství a tituly jsou jediným důvodem, proč v F1 tak tvrdě pracuji. A k tomu potřebuji patřičné auto," popisoval nedávno Gasly. Auto na titul u stáje AlphaTauri nemá a vzhledem k politice majitelů ani mít nebude.
"Nejprve o tom budu jednat s Red Bullem a pak uvidíme, kam nás to zavede, zda budeme sdílet touhu společně. Pokud ne, budeme se muset v budoucnu porozhlédnout po příležitostech kolem," nevylučoval Gasly možnost svého odchodu jinam.
Marko: Nikde jinde nebude mít lepší autoJe jasné, že po prodloužení smlouvy s Pérezem se zpět do A-týmu k Maxovi Verstappenovi jen tak nevrátí. Jaké má podle odborného poradce týmu Helmuta Marka 26letý pilot možnosti?
"Samozřejmě, že jsem před podpisem kontraktu s Pérezem s Gaslym mluvil. Uvidíme, co se přihodí po roce 2023. Jaké má alternativy? Momentálně si nemyslím, že by měl nějakou lepší možnost než AlphuTauri," odpovídá přímočaře.
Junioři Red Bullu mají smůluDveře ke kariérnímu postupu jsou tedy zavřené. O své budoucnosti nyní musí více přemýšlet ale nejen on a jeho týmový kolega Juki Cunoda, ale další mladíci Red Bullu, kteří doufali, že se brzy podívají do F1 v touze zazářit ve světě motorsportu - to se týká například hvězd Formule 2 Jehana Daruvala, Liama Lawsona či Jüriho Vipse.
Podle Helmuta Marka je nepravděpodobné, že by někdo z nich dostal příští rok v F1 šanci, jelikož AlphaTauri si hodlá ponechat svou současnou dvojici.
"Zřejmě můžeme předpokládat, že současní piloti zůstanou na svých místech. Koronavirus je však stále přítomný, mohlo by se tedy stát, že by mladíci museli nastoupit. Doufám samozřejmě, že se nikdo nezraní, budou si však muset [minimálně] další rok počkat," mrazí Marko šance talentovaných mladých jezdců.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.