Blíží se léto a s ním každoroční start přestupových spekulací. Zajímavé to letos bude u Aston Martinu, kde by mohli být v ohrožení oba piloti.
Zejména pak Sebastian Vettel. Němec přišel do Aston Martinu s velkými ambicemi a očekáváními. V tmavě zelených barvách chtěl oprášit svou slávu, která během posledních let přeci jen trochu utrpěla. Jak by taky ne, vždyť Lawrence Stroll pumpuje do stáje velké nejen finanční, ale i materiální prostředky. Jeho cílem jsou vítězství a tituly. Přesně na to Vettel slyšel.
Jenže chyba lávky. Aston Martinu se nedaří a čtyřnásobný mistr světa je daleko od příček, na kterých by se chtěl pohybovat. Mnozí už dokonce spekulují o tom, že Vettel na konci letošní sezony kariéru ukončí. Pokud by se tak opravdu stalo, je otázkou, kdo by nastoupil na jeho místo. V kuloárech se skloňuje několik jmen. Kupříkladu Fernando Alonso, který to má nahnuté u Alpine nebo Mick Schumacher.
Šéf Aston Martinu Mike Krack ale zdůrazňuje, že jeho tým chce Vettela ve svých službách udržet. „Když máte jezdce, jakým je Seb, jde o velký benefit. Pilot jako on představuje vítanou kombinaci enormní kvality a zkušeností. Navíc jde o pozitivně naladěného člověka, který pomáhá posunout tým dopředu," nešetří chválou.
A pokračuje: „Chceme s ním prodloužit smlouvu. Myslím, že je pořád velmi motivovaný. O všechno se zajímá, do všeho se chce zapojit. Takhle se nechová někdo, kdo už nechce závodit," má jasno Krack. Konečné slovo bude mít každopádně Vettel sám. Prodlouží si kariéru, nebo skončí a půjde domů sekat trávník, jak s oblibou říká?
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.