Blíží se léto a s ním každoroční start přestupových spekulací. Zajímavé to letos bude u Aston Martinu, kde by mohli být v ohrožení oba piloti.
Zejména pak Sebastian Vettel. Němec přišel do Aston Martinu s velkými ambicemi a očekáváními. V tmavě zelených barvách chtěl oprášit svou slávu, která během posledních let přeci jen trochu utrpěla. Jak by taky ne, vždyť Lawrence Stroll pumpuje do stáje velké nejen finanční, ale i materiální prostředky. Jeho cílem jsou vítězství a tituly. Přesně na to Vettel slyšel.
Jenže chyba lávky. Aston Martinu se nedaří a čtyřnásobný mistr světa je daleko od příček, na kterých by se chtěl pohybovat. Mnozí už dokonce spekulují o tom, že Vettel na konci letošní sezony kariéru ukončí. Pokud by se tak opravdu stalo, je otázkou, kdo by nastoupil na jeho místo. V kuloárech se skloňuje několik jmen. Kupříkladu Fernando Alonso, který to má nahnuté u Alpine nebo Mick Schumacher.
Šéf Aston Martinu Mike Krack ale zdůrazňuje, že jeho tým chce Vettela ve svých službách udržet. „Když máte jezdce, jakým je Seb, jde o velký benefit. Pilot jako on představuje vítanou kombinaci enormní kvality a zkušeností. Navíc jde o pozitivně naladěného člověka, který pomáhá posunout tým dopředu," nešetří chválou.
A pokračuje: „Chceme s ním prodloužit smlouvu. Myslím, že je pořád velmi motivovaný. O všechno se zajímá, do všeho se chce zapojit. Takhle se nechová někdo, kdo už nechce závodit," má jasno Krack. Konečné slovo bude mít každopádně Vettel sám. Prodlouží si kariéru, nebo skončí a půjde domů sekat trávník, jak s oblibou říká?
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.