Ferrari sice ovládlo kvalifikaci, jenže Velkou cenu Monaka na druhý den nezvládlo a jeho jezdci se propadli za piloty Red Bullu. Vedení stáje neskrývá frustrace, v Maranellu zahájili detailní vyšetřování, aby plně pochopili, co vedlo k špatným strategickým rozhodnutím.
Scuderia po sobotě byla v euforii, když Charles Leclerc na své domácí trati vybojoval pole-position a do první řady se postavil jeho týmový kolega Carlos Sainz. Skvělá výchozí pozice pro závod v úzkých uličkách Monaka, kde je předjíždění při tak malých rozdílech téměř nemožné.
Jenže v neděli zapršelo a stratégové rudé stáje se dopustili několika chyb. Red Bull zvolil agresivní taktiku, když Sergio Pérez jako první přešel z pneumatik do deště na přechodné. Místo aby Ferrari zareagovalo hned v dalším kole, nechalo Leclerca kroužit po osychající dráze.
Do boxů jej ve zmatcích povolalo ve stejném kole jako Carlose Sainze, jenž už přecházel rovnou na hladké pneumatiky. Leclerc nakonec dostal pokyn zůstat na trati, jenže zrovna zabočil k mechanikům. Chvíli musel čekat na odbavení Španěla a na dráhu se vrátil nejen za Pérezem, ale i za Verstappenem.
Mladý pilot po průjezdu cílem na čtvrtém místě jen těžko hledal slova. Veřejně prohlásil, že se dopustili příliš mnoha chyb, které si nemůžou dovolit, pokud chtějí bojovat o titul.
Dojet v Monaku čtvrtý po startu z prvního místa? Něco je špatně"Podle mě musíme uznat, že když vedete závod a jste na první pozici, tak jsme museli udělat něco špatně. Rozhodně jsme se dopustili chyb v našem úsudku a při činění rozhodnutí," uznává šéf Mattia Binotto, jenž chce ostudu řádně prošetřit.
"Nyní, který proces nás přiměl k chybám? První chybou bylo podle mě to, že jsme podcenili rychlost na přechodných pneumatikách a a náskok, který jsme měli na ostatní vozy, pokud jde o pozici na trati," vysvětluje Binotto počínání svého týmu v Monte Carlu.
"Myslím, že jsme udělali také chybu, protože jsme ho měli povolat dříve, alespoň o kolo dříve. A pokud ne, měli jsme zůstat na dráze a jednoduše pokračovat na pneumatikách do deště, chránit si pozici a pak zřejmě přejít rovnou na suché," přemýšlí šéf Ferrari po prohrané bitvě.
"Teď, poté, co jsme udělali chyby, to je podle mě jednoduché. Který proces nás k tomu dovedl? Bude to ještě chvíli trvat se na to podívat a získat jasné vysvětlení," požaduje Binotto po svém týmu.
Ferrari chyby se na smůlu nevymlouváNevymlouvá se ani na provoz (Sainze chvíli zdržel Latifi): "Ne, nemyslím si, že bychom měli smůlu. Není to záležitost štěstí nebo smůly. Podle mě jsme se dopustili chyb v našem úsudku. Když v Monaku vedete závod, pak byste měli dojet první nebo alespoň druzí. To, že jsme skončili čtvrtí, ukazuje, že jsme udělali něco špatně. Nemyslím si, že by šlo o štěstí nebo smůlu."
"Myslím, že se o něco později dočkáme odpovědí. Očividně šlo o složitou situaci. Budeme mít v příštích dnech několik schůzek, abychom to jako tým pochopili. Teď to potřebujeme trochu více a detailněji prodiskutovat," uzavírá Binotto.
It's becoming a #MonacoGP tradition 😉💦 pic.twitter.com/1NcvRbbUo6
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) May 30, 2022Pružnost Red Bullu a síla výjezdových kol, která Ferrari podceniloJeho protějšek u Red Bullu naopak pěl ódy na svůj tým: "Vždy jsme se soustředili na to, abychom zvládli dobře základy, ať jde o strategii, zastávky, přizpůsobivé myšlení - o tom to bylo. A o reakci na to, co se děje kolem vás. Myslím, že celý tým na to skvěle odpověděl, a piloti samozřejmě zvládli svou část."
"Boxová zídka, stratégové, odvedli skvělou práci, obzvlášť kluci v boxové uličce, kde museli zvládnout dvojzastávky. A samozřejmě Checo [Pérez], jeho výkonnost, nájezd a výjezd z boxů, obzvlášť na přechodných pneumatikách, to bylo ohromné," popisuje Horner.
"Těžili jsme z chyb, které udělali. Podmínky byly stejné pro všechny a dnes to mezi dvěma týmy bylo velmi těsné. Zdálo se, že to má Charles v úvodních kolech s přehledem pod kontrolou, vyjel si náskok i na svého týmového kolegu. V tu chvíli to vypadalo, že má Ferrari závod v hrsti, podle mě jsme však velmi dobře zareagovali na podmínky a správně jsme načasovali přechody, dvojité zastávky atd. Vyšlo nám to. Síle výjezdových kol byla enormní. Checo je zajel zcela perfektně," dodává Horner.
Přehled všech kol GP Monaka 2022: zde.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.