Ferrari sice ovládlo kvalifikaci, jenže Velkou cenu Monaka na druhý den nezvládlo a jeho jezdci se propadli za piloty Red Bullu. Vedení stáje neskrývá frustrace, v Maranellu zahájili detailní vyšetřování, aby plně pochopili, co vedlo k špatným strategickým rozhodnutím.
Scuderia po sobotě byla v euforii, když Charles Leclerc na své domácí trati vybojoval pole-position a do první řady se postavil jeho týmový kolega Carlos Sainz. Skvělá výchozí pozice pro závod v úzkých uličkách Monaka, kde je předjíždění při tak malých rozdílech téměř nemožné.
Jenže v neděli zapršelo a stratégové rudé stáje se dopustili několika chyb. Red Bull zvolil agresivní taktiku, když Sergio Pérez jako první přešel z pneumatik do deště na přechodné. Místo aby Ferrari zareagovalo hned v dalším kole, nechalo Leclerca kroužit po osychající dráze.
Do boxů jej ve zmatcích povolalo ve stejném kole jako Carlose Sainze, jenž už přecházel rovnou na hladké pneumatiky. Leclerc nakonec dostal pokyn zůstat na trati, jenže zrovna zabočil k mechanikům. Chvíli musel čekat na odbavení Španěla a na dráhu se vrátil nejen za Pérezem, ale i za Verstappenem.
Mladý pilot po průjezdu cílem na čtvrtém místě jen těžko hledal slova. Veřejně prohlásil, že se dopustili příliš mnoha chyb, které si nemůžou dovolit, pokud chtějí bojovat o titul.
Dojet v Monaku čtvrtý po startu z prvního místa? Něco je špatně"Podle mě musíme uznat, že když vedete závod a jste na první pozici, tak jsme museli udělat něco špatně. Rozhodně jsme se dopustili chyb v našem úsudku a při činění rozhodnutí," uznává šéf Mattia Binotto, jenž chce ostudu řádně prošetřit.
"Nyní, který proces nás přiměl k chybám? První chybou bylo podle mě to, že jsme podcenili rychlost na přechodných pneumatikách a a náskok, který jsme měli na ostatní vozy, pokud jde o pozici na trati," vysvětluje Binotto počínání svého týmu v Monte Carlu.
"Myslím, že jsme udělali také chybu, protože jsme ho měli povolat dříve, alespoň o kolo dříve. A pokud ne, měli jsme zůstat na dráze a jednoduše pokračovat na pneumatikách do deště, chránit si pozici a pak zřejmě přejít rovnou na suché," přemýšlí šéf Ferrari po prohrané bitvě.
"Teď, poté, co jsme udělali chyby, to je podle mě jednoduché. Který proces nás k tomu dovedl? Bude to ještě chvíli trvat se na to podívat a získat jasné vysvětlení," požaduje Binotto po svém týmu.
Ferrari chyby se na smůlu nevymlouváNevymlouvá se ani na provoz (Sainze chvíli zdržel Latifi): "Ne, nemyslím si, že bychom měli smůlu. Není to záležitost štěstí nebo smůly. Podle mě jsme se dopustili chyb v našem úsudku. Když v Monaku vedete závod, pak byste měli dojet první nebo alespoň druzí. To, že jsme skončili čtvrtí, ukazuje, že jsme udělali něco špatně. Nemyslím si, že by šlo o štěstí nebo smůlu."
"Myslím, že se o něco později dočkáme odpovědí. Očividně šlo o složitou situaci. Budeme mít v příštích dnech několik schůzek, abychom to jako tým pochopili. Teď to potřebujeme trochu více a detailněji prodiskutovat," uzavírá Binotto.
It's becoming a #MonacoGP tradition 😉💦 pic.twitter.com/1NcvRbbUo6
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) May 30, 2022Pružnost Red Bullu a síla výjezdových kol, která Ferrari podceniloJeho protějšek u Red Bullu naopak pěl ódy na svůj tým: "Vždy jsme se soustředili na to, abychom zvládli dobře základy, ať jde o strategii, zastávky, přizpůsobivé myšlení - o tom to bylo. A o reakci na to, co se děje kolem vás. Myslím, že celý tým na to skvěle odpověděl, a piloti samozřejmě zvládli svou část."
"Boxová zídka, stratégové, odvedli skvělou práci, obzvlášť kluci v boxové uličce, kde museli zvládnout dvojzastávky. A samozřejmě Checo [Pérez], jeho výkonnost, nájezd a výjezd z boxů, obzvlášť na přechodných pneumatikách, to bylo ohromné," popisuje Horner.
"Těžili jsme z chyb, které udělali. Podmínky byly stejné pro všechny a dnes to mezi dvěma týmy bylo velmi těsné. Zdálo se, že to má Charles v úvodních kolech s přehledem pod kontrolou, vyjel si náskok i na svého týmového kolegu. V tu chvíli to vypadalo, že má Ferrari závod v hrsti, podle mě jsme však velmi dobře zareagovali na podmínky a správně jsme načasovali přechody, dvojité zastávky atd. Vyšlo nám to. Síle výjezdových kol byla enormní. Checo je zajel zcela perfektně," dodává Horner.
Přehled všech kol GP Monaka 2022: zde.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.