Fernando Alonso neřeší stížnosti Lewise Hamiltona během Velké ceny Monaka. Vicemistrovi světa vadila pomalá jízda Španěla, který se snažil šetřit pneumatiky. Poté však předvedl nejrychlejší kolo a pilotovi Mercedesu ujel.
Po přerušení závodu patřila Alonsovi sedmá příčka, pro restart se rozhodl obout středně-tvrdou směs hladkých pneumatik, na nichž hodlal dojet až do cíle. Jeho tempo však bylo výrazně pomalejší než u soupeřů před ním - na kolo ztrácel přes tři sekundy a Lando Norris s McLarenem na šesté příčce se vzdaloval.
Alpine přitom nemělo se svým vozem žádným problém, jenže Hamilton se marně svého soupeře snažil zdolat a na jeho jízdu si nahlas stěžoval. Španěl přidal až 15 min před koncem velké ceny, kdy předvedl dokonce nejrychlejší kolo závodu (v závěru jej dokázali vylepšit už jen Cunoda a Norris).
Alonso pak vysvětlil, že dle výpočtu stratégů musel své pneumatiky šetřit, aby dojel do cíle: "Myslím, že bychom nedosáhli takové životnosti pneumatik, když mi zbývalo 33 kol. Jde o rychlý závod a my jsme měli dvě možnosti: nasadit od jeho počátku tvrdé nebo středně-tvrdé pneumatiky. Rozhodli jsme se pro středně-tvrdé, ale jejich životnost byla kratší než 33 kol."
"Proto jsme nevěděli, jestli dokážeme závod dokončit, proto jsem pneumatiky 15 kol hodně šetřil, a pak jsem na to v posledních 15 tlačil, když mi řekli, že Esteban [Ocon] dostal trest," přibližuje zkušený pilot, jenž cílem projel jako sedmý s náskokem pěti sekund na Hamiltona.
Ten novinářům řekl, že to bylo "frustrující" trávit tolik kol za Alonsem, za ním "zkrátka jen kroužil." Španěl však nad jeho stížnostmi jen mávl rukou: "To není můj problém." Udržet pilota Mercedesu bylo podle Fernanda "extrémně jednoduché," byť ten do toho dával vše.
Alonso si dojel pro svůj nejlepší letošní výsledek a pomohl se svému týmu dotáhnout na rozdíl jediného bodu na pátou Alfu Romeo v šampionátu konstruktérů.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.