Na konci roku 2006, když Fernando Alonso získal svůj druhý titul mistra světa, se zdálo, že Španěl překoná všechny možné rekordy. Nestalo se. Alonso od roku 2006 neměl nikdy k dispozici nejrychlejší vůz v poli.
A ten ve Formuli 1 potřebujete jako sůl. Ne snad, že by nebyla potřebná složka jezdce, ale bez kvalitního materiálu je i ten nejlepší jezdec bezradný. Tak to prostě je. Jen si vzpomeňme na Alonsovu éru u Ferrari, kdy nonstop bojoval proti Sebastianu Vettelovi v objektivně rychlejším Red Bullu.
Teď něco podobného zažívá Lewis Hamilton. Sedminásobný šampion Formuli 1 od roku 2014 dominoval. Pomohl mu k tomu Mercedes, který Lewisovi poskytnul bezkonkurenční stroj. Hybridní turboéra se zkrátka nese ve znamení Stříbrných šípů. Jenže letos se stroj na úspěchy zadrhnul. Mercedes najednou není tím postrachem, jakým byl ještě loni a na tento fakt doplácí i Hamilton. Ten najednou bojuje „pouze" ve středu pole.
„Lewis je skvělý jezdec. Má spoustu vítězství a spoustu pole positions. Všechno z toho si zaslouží. Nicméně i na jeho případě je vidět, že jezdec je ve Formuli 1 důležitý, nikoliv však klíčový. Potřebujete mít dobré auto. On to poznal třeba v Austrálii, kde podle svých slov zajel dobré kolo, ale stejně ztrácel sekundu. Vítej v mém světe," řekl bych mu, nechal se slyšet Alonso.
„Když jsem v letech 2005 a 2006 porazil Michaela Schumachera, hodně se o tom mluvilo. Byla to senzace, protože mladý jezdec porazil hvězdného šampiona. Moje auto bylo tenkrát o něco rychlejší i spolehlivější, avšak v novinách slízne smetanu vždy jezdec. Auto nemůžete dostatečně vychválit. S Lewisem je to stejné," uzavírá rodák z Ovieda.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.