Na konci roku 2006, když Fernando Alonso získal svůj druhý titul mistra světa, se zdálo, že Španěl překoná všechny možné rekordy. Nestalo se. Alonso od roku 2006 neměl nikdy k dispozici nejrychlejší vůz v poli.
A ten ve Formuli 1 potřebujete jako sůl. Ne snad, že by nebyla potřebná složka jezdce, ale bez kvalitního materiálu je i ten nejlepší jezdec bezradný. Tak to prostě je. Jen si vzpomeňme na Alonsovu éru u Ferrari, kdy nonstop bojoval proti Sebastianu Vettelovi v objektivně rychlejším Red Bullu.
Teď něco podobného zažívá Lewis Hamilton. Sedminásobný šampion Formuli 1 od roku 2014 dominoval. Pomohl mu k tomu Mercedes, který Lewisovi poskytnul bezkonkurenční stroj. Hybridní turboéra se zkrátka nese ve znamení Stříbrných šípů. Jenže letos se stroj na úspěchy zadrhnul. Mercedes najednou není tím postrachem, jakým byl ještě loni a na tento fakt doplácí i Hamilton. Ten najednou bojuje „pouze" ve středu pole.
„Lewis je skvělý jezdec. Má spoustu vítězství a spoustu pole positions. Všechno z toho si zaslouží. Nicméně i na jeho případě je vidět, že jezdec je ve Formuli 1 důležitý, nikoliv však klíčový. Potřebujete mít dobré auto. On to poznal třeba v Austrálii, kde podle svých slov zajel dobré kolo, ale stejně ztrácel sekundu. Vítej v mém světe," řekl bych mu, nechal se slyšet Alonso.
„Když jsem v letech 2005 a 2006 porazil Michaela Schumachera, hodně se o tom mluvilo. Byla to senzace, protože mladý jezdec porazil hvězdného šampiona. Moje auto bylo tenkrát o něco rychlejší i spolehlivější, avšak v novinách slízne smetanu vždy jezdec. Auto nemůžete dostatečně vychválit. S Lewisem je to stejné," uzavírá rodák z Ovieda.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.