Na konci roku 2006, když Fernando Alonso získal svůj druhý titul mistra světa, se zdálo, že Španěl překoná všechny možné rekordy. Nestalo se. Alonso od roku 2006 neměl nikdy k dispozici nejrychlejší vůz v poli.
A ten ve Formuli 1 potřebujete jako sůl. Ne snad, že by nebyla potřebná složka jezdce, ale bez kvalitního materiálu je i ten nejlepší jezdec bezradný. Tak to prostě je. Jen si vzpomeňme na Alonsovu éru u Ferrari, kdy nonstop bojoval proti Sebastianu Vettelovi v objektivně rychlejším Red Bullu.
Teď něco podobného zažívá Lewis Hamilton. Sedminásobný šampion Formuli 1 od roku 2014 dominoval. Pomohl mu k tomu Mercedes, který Lewisovi poskytnul bezkonkurenční stroj. Hybridní turboéra se zkrátka nese ve znamení Stříbrných šípů. Jenže letos se stroj na úspěchy zadrhnul. Mercedes najednou není tím postrachem, jakým byl ještě loni a na tento fakt doplácí i Hamilton. Ten najednou bojuje „pouze" ve středu pole.
„Lewis je skvělý jezdec. Má spoustu vítězství a spoustu pole positions. Všechno z toho si zaslouží. Nicméně i na jeho případě je vidět, že jezdec je ve Formuli 1 důležitý, nikoliv však klíčový. Potřebujete mít dobré auto. On to poznal třeba v Austrálii, kde podle svých slov zajel dobré kolo, ale stejně ztrácel sekundu. Vítej v mém světe," řekl bych mu, nechal se slyšet Alonso.
„Když jsem v letech 2005 a 2006 porazil Michaela Schumachera, hodně se o tom mluvilo. Byla to senzace, protože mladý jezdec porazil hvězdného šampiona. Moje auto bylo tenkrát o něco rychlejší i spolehlivější, avšak v novinách slízne smetanu vždy jezdec. Auto nemůžete dostatečně vychválit. S Lewisem je to stejné," uzavírá rodák z Ovieda.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.