Max Verstappen minulý víkend v Miami vyhrál třetí velkou cenu této sezóny a se svým Red Bullem stáhl náskok Charlese Leclerca a Ferrari na čele šampionátů. Podle bývalého jezdce Martina Brundla musí v Maranellu zabrat, budou-li se chtít udržet v bitvě o titul až do konce.
V sobotu to ještě vypadalo se Scuderií výtečně, když její rudé vozy obsadily v kvalifikaci první řadu. Jenže druhý den se Verstappen hned po startu dostal před Carlose Sainze a o osm kol později zdolal i Leclerca, jenž se trápil o něco více s degradací středně-tvrdých pneumatik.
Ferrari je sice lépe zahřívá a má lepší rychlost na jedno kolo, Red Bull však dokázal zlepšit svou práci s nimi a je na nich šetrnější a svého soupeře předčí pří delších jízdách. Mezi oběma týmy je v šampionátu konstruktérů již pouze šestibodový rozdíl, mezi piloty si Charles drží 19bodový náskok.
"V závodě musíme reagovat, obzvlášť na měkčích směsích. Na středně-tvrdé a měkké se v posledních dvou závodech zdálo, že mají v závodním režimu navrch a že tyto pneumatiky dokážou lépe šetřit. V kvalifikaci dokážeme pneumatiky dostat vždy do toho správného pracovního rámce, což nám pomáhá. Ale při delších jízdách se ve srovnání s nimi trápíme," uznává monacký jezdec po Velké ceně Miami.
Ferrari musí zabrat, náskok klesá"Charles Leclerc a jeho Ferrari bylo opět tou nejrychlejší kombinací na trati pro zajištění pole-position, ale Ferrari znovu nenašlo odpověď na zázračnou rychlost Red Bullu na rovinkách, ať už mělo DRS na zadním křídle otevřené či nikoliv. Dokud to nespraví a nebudou mít nižší odpor při vyšších rychlostech, pak mistrovský titul připadne Red Bullu," varuje Brundle.
Přitom chválí výkony obou pilotů: "Šlo o další velmi působivou a vyspělou jízdu od Verstappena i Leclerca, jezdci Ferrari se ale už nedokážou dostat jednoduše zpět, jak to dokázal Leclerc s Verstappenem v Bahrajnu. To Maxovi a Sergiovi Pérezovi poskytuje komfort, když si můžou hlídat své pneumatiky a hrát hry dlouhodoběji. Ví, že později na to můžou šlapat relativně bez rizika."
Nevyužitá možnost - chyba ve strategii FerrariNechápe, proč Ferrari ke konci závodu na Floridě nevyužilo možnost zajet zdarma do boxů pro čerstvé pneumatiky při výjezdu safety caru po kolizi Landa Norrise s Pierrem Gaslym. Scuderia tvrdí, že neměla žádnou novou měkkou či středně-tvrdou směs, pouze tu tvrdou, nicméně i mírně jetá středně-tvrdá pneumatika by stála za zvážení - 11 kol do konce by jistě zvládla.
"Ferrari by si teď určitě přálo zajet alespoň s jedním ze svých vozů během nevyhnutelného virtuálního a plného safety caru, když došlo ke kontaktu Gaslyho s Norrisem na relativně úzké části trati. Verstappen už byl za čárou, když byl vyhlášen virtuální safety car," upozorňuje Brundle na situaci, kdy Red Bull již nemohl reagovat, Ferrari naopak dostalo skvělou příležitost, kterou nicméně nevyužilo.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.