Max Verstappen minulý víkend v Miami vyhrál třetí velkou cenu této sezóny a se svým Red Bullem stáhl náskok Charlese Leclerca a Ferrari na čele šampionátů. Podle bývalého jezdce Martina Brundla musí v Maranellu zabrat, budou-li se chtít udržet v bitvě o titul až do konce.
V sobotu to ještě vypadalo se Scuderií výtečně, když její rudé vozy obsadily v kvalifikaci první řadu. Jenže druhý den se Verstappen hned po startu dostal před Carlose Sainze a o osm kol později zdolal i Leclerca, jenž se trápil o něco více s degradací středně-tvrdých pneumatik.
Ferrari je sice lépe zahřívá a má lepší rychlost na jedno kolo, Red Bull však dokázal zlepšit svou práci s nimi a je na nich šetrnější a svého soupeře předčí pří delších jízdách. Mezi oběma týmy je v šampionátu konstruktérů již pouze šestibodový rozdíl, mezi piloty si Charles drží 19bodový náskok.
"V závodě musíme reagovat, obzvlášť na měkčích směsích. Na středně-tvrdé a měkké se v posledních dvou závodech zdálo, že mají v závodním režimu navrch a že tyto pneumatiky dokážou lépe šetřit. V kvalifikaci dokážeme pneumatiky dostat vždy do toho správného pracovního rámce, což nám pomáhá. Ale při delších jízdách se ve srovnání s nimi trápíme," uznává monacký jezdec po Velké ceně Miami.
Ferrari musí zabrat, náskok klesá"Charles Leclerc a jeho Ferrari bylo opět tou nejrychlejší kombinací na trati pro zajištění pole-position, ale Ferrari znovu nenašlo odpověď na zázračnou rychlost Red Bullu na rovinkách, ať už mělo DRS na zadním křídle otevřené či nikoliv. Dokud to nespraví a nebudou mít nižší odpor při vyšších rychlostech, pak mistrovský titul připadne Red Bullu," varuje Brundle.
Přitom chválí výkony obou pilotů: "Šlo o další velmi působivou a vyspělou jízdu od Verstappena i Leclerca, jezdci Ferrari se ale už nedokážou dostat jednoduše zpět, jak to dokázal Leclerc s Verstappenem v Bahrajnu. To Maxovi a Sergiovi Pérezovi poskytuje komfort, když si můžou hlídat své pneumatiky a hrát hry dlouhodoběji. Ví, že později na to můžou šlapat relativně bez rizika."
Nevyužitá možnost - chyba ve strategii FerrariNechápe, proč Ferrari ke konci závodu na Floridě nevyužilo možnost zajet zdarma do boxů pro čerstvé pneumatiky při výjezdu safety caru po kolizi Landa Norrise s Pierrem Gaslym. Scuderia tvrdí, že neměla žádnou novou měkkou či středně-tvrdou směs, pouze tu tvrdou, nicméně i mírně jetá středně-tvrdá pneumatika by stála za zvážení - 11 kol do konce by jistě zvládla.
"Ferrari by si teď určitě přálo zajet alespoň s jedním ze svých vozů během nevyhnutelného virtuálního a plného safety caru, když došlo ke kontaktu Gaslyho s Norrisem na relativně úzké části trati. Verstappen už byl za čárou, když byl vyhlášen virtuální safety car," upozorňuje Brundle na situaci, kdy Red Bull již nemohl reagovat, Ferrari naopak dostalo skvělou příležitost, kterou nicméně nevyužilo.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.