Max Verstappen minulý víkend v Miami vyhrál třetí velkou cenu této sezóny a se svým Red Bullem stáhl náskok Charlese Leclerca a Ferrari na čele šampionátů. Podle bývalého jezdce Martina Brundla musí v Maranellu zabrat, budou-li se chtít udržet v bitvě o titul až do konce.
V sobotu to ještě vypadalo se Scuderií výtečně, když její rudé vozy obsadily v kvalifikaci první řadu. Jenže druhý den se Verstappen hned po startu dostal před Carlose Sainze a o osm kol později zdolal i Leclerca, jenž se trápil o něco více s degradací středně-tvrdých pneumatik.
Ferrari je sice lépe zahřívá a má lepší rychlost na jedno kolo, Red Bull však dokázal zlepšit svou práci s nimi a je na nich šetrnější a svého soupeře předčí pří delších jízdách. Mezi oběma týmy je v šampionátu konstruktérů již pouze šestibodový rozdíl, mezi piloty si Charles drží 19bodový náskok.
"V závodě musíme reagovat, obzvlášť na měkčích směsích. Na středně-tvrdé a měkké se v posledních dvou závodech zdálo, že mají v závodním režimu navrch a že tyto pneumatiky dokážou lépe šetřit. V kvalifikaci dokážeme pneumatiky dostat vždy do toho správného pracovního rámce, což nám pomáhá. Ale při delších jízdách se ve srovnání s nimi trápíme," uznává monacký jezdec po Velké ceně Miami.
Ferrari musí zabrat, náskok klesá"Charles Leclerc a jeho Ferrari bylo opět tou nejrychlejší kombinací na trati pro zajištění pole-position, ale Ferrari znovu nenašlo odpověď na zázračnou rychlost Red Bullu na rovinkách, ať už mělo DRS na zadním křídle otevřené či nikoliv. Dokud to nespraví a nebudou mít nižší odpor při vyšších rychlostech, pak mistrovský titul připadne Red Bullu," varuje Brundle.
Přitom chválí výkony obou pilotů: "Šlo o další velmi působivou a vyspělou jízdu od Verstappena i Leclerca, jezdci Ferrari se ale už nedokážou dostat jednoduše zpět, jak to dokázal Leclerc s Verstappenem v Bahrajnu. To Maxovi a Sergiovi Pérezovi poskytuje komfort, když si můžou hlídat své pneumatiky a hrát hry dlouhodoběji. Ví, že později na to můžou šlapat relativně bez rizika."
Nevyužitá možnost - chyba ve strategii FerrariNechápe, proč Ferrari ke konci závodu na Floridě nevyužilo možnost zajet zdarma do boxů pro čerstvé pneumatiky při výjezdu safety caru po kolizi Landa Norrise s Pierrem Gaslym. Scuderia tvrdí, že neměla žádnou novou měkkou či středně-tvrdou směs, pouze tu tvrdou, nicméně i mírně jetá středně-tvrdá pneumatika by stála za zvážení - 11 kol do konce by jistě zvládla.
"Ferrari by si teď určitě přálo zajet alespoň s jedním ze svých vozů během nevyhnutelného virtuálního a plného safety caru, když došlo ke kontaktu Gaslyho s Norrisem na relativně úzké části trati. Verstappen už byl za čárou, když byl vyhlášen virtuální safety car," upozorňuje Brundle na situaci, kdy Red Bull již nemohl reagovat, Ferrari naopak dostalo skvělou příležitost, kterou nicméně nevyužilo.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.