Šéf Red Bullu Christian Horner popisuje vztah mezi dvěma mladými piloty, kteří mezi sebou letos bojují o vítězství ve velkých cenách. Max Verstappen se s Charlesem Leclercem velmi dobře znají již od dětství, kdy začali závodit v motokárách.
Každý z nich dokázal vyhrát dva závody ze čtyř, čímž se dostali do role hlavních kandidátů na titul. Verstappen na svého soupeře kvůli dvěma odstoupením po technických problémech ztrácí 27 bodů, což vzhledem k nabitému kalendáři není nikterak hrozivé - stále zbývá 19 podniků.
Na trati se již několikrát střetli kolo na kolo, ani jeden z jejich soubojů však komisaři zatím nemuseli vyšetřovat, což je velký rozdíl proti loňské bitvě o titul Verstappena s Hamiltonem. Podle šéfa Red Bullu je mezi nimi patrná přirozená úcta jednoho k druhému.
"Myslím, že spolu vyrůstali v motokárách, proto se velmi dobře znají. Pocházejí ze stejné generace, díky tomu mezi nimi panuje skutečný respekt," popisuje Horner vztah mezi dvěma nejlepšími jezdci současné sezóny F1.
Verstappen si cestu do F1 našel dříve: překvapivě již v roce 2015 poté, co teprve v předchozí sezóně vstoupil do světa jednosedadlových formulí v sérii Formule 3. Leclerc se do královské třídy motorsportu dostal až v roce 2018 poté, co vyhrál tituly v GP3 a ve Formuli 2.
Podle monackého pilota to mezi ním a Maxem "bylo vždy velmi těsné. Vzpomínám si, že v motokárách to byl buď on nebo já. Proto jsme se v jednu chvíli nenáviděli, jelikož to velmi často nekončilo tím nejlepším způsobem."
"Nicméně šlo o dobré časy. Myslím, že zkrátka máme dva velmi odlišné jízdní styly. Někdy vyhrává ten, jindy onen, je to ale zábava. Líbí se mi to ," pokračuje Leclerc, podle něhož s Verstappenem od motokárových začátků oba "velmi vyspěli."
"V té době to vše bylo jen sen, všechno se zdálo být nemožné. Proto to je nyní skvělé spolu bojovat ve Formuli 1. A mezi sebou máme velký vzájemný respekt. Takže ano, určitě se to hodně změnilo," hodnotí 24letý pilot Ferrari.
Jak se bude boj o titul letos v F1 vyvíjet podle šéfa Red Bullu? "Ferrari má skvělé auto, skvělé jezdce. V Imole měli smůlu. Ale jsem si jistý, že v Miami budou super konkurenceschopní. A podle mě tomu tak bude po celou sezónu," odpovídá Horner.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.