Šéf Red Bullu Christian Horner popisuje vztah mezi dvěma mladými piloty, kteří mezi sebou letos bojují o vítězství ve velkých cenách. Max Verstappen se s Charlesem Leclercem velmi dobře znají již od dětství, kdy začali závodit v motokárách.
Každý z nich dokázal vyhrát dva závody ze čtyř, čímž se dostali do role hlavních kandidátů na titul. Verstappen na svého soupeře kvůli dvěma odstoupením po technických problémech ztrácí 27 bodů, což vzhledem k nabitému kalendáři není nikterak hrozivé - stále zbývá 19 podniků.
Na trati se již několikrát střetli kolo na kolo, ani jeden z jejich soubojů však komisaři zatím nemuseli vyšetřovat, což je velký rozdíl proti loňské bitvě o titul Verstappena s Hamiltonem. Podle šéfa Red Bullu je mezi nimi patrná přirozená úcta jednoho k druhému.
"Myslím, že spolu vyrůstali v motokárách, proto se velmi dobře znají. Pocházejí ze stejné generace, díky tomu mezi nimi panuje skutečný respekt," popisuje Horner vztah mezi dvěma nejlepšími jezdci současné sezóny F1.
Verstappen si cestu do F1 našel dříve: překvapivě již v roce 2015 poté, co teprve v předchozí sezóně vstoupil do světa jednosedadlových formulí v sérii Formule 3. Leclerc se do královské třídy motorsportu dostal až v roce 2018 poté, co vyhrál tituly v GP3 a ve Formuli 2.
Podle monackého pilota to mezi ním a Maxem "bylo vždy velmi těsné. Vzpomínám si, že v motokárách to byl buď on nebo já. Proto jsme se v jednu chvíli nenáviděli, jelikož to velmi často nekončilo tím nejlepším způsobem."
"Nicméně šlo o dobré časy. Myslím, že zkrátka máme dva velmi odlišné jízdní styly. Někdy vyhrává ten, jindy onen, je to ale zábava. Líbí se mi to ," pokračuje Leclerc, podle něhož s Verstappenem od motokárových začátků oba "velmi vyspěli."
"V té době to vše bylo jen sen, všechno se zdálo být nemožné. Proto to je nyní skvělé spolu bojovat ve Formuli 1. A mezi sebou máme velký vzájemný respekt. Takže ano, určitě se to hodně změnilo," hodnotí 24letý pilot Ferrari.
Jak se bude boj o titul letos v F1 vyvíjet podle šéfa Red Bullu? "Ferrari má skvělé auto, skvělé jezdce. V Imole měli smůlu. Ale jsem si jistý, že v Miami budou super konkurenceschopní. A podle mě tomu tak bude po celou sezónu," odpovídá Horner.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.