Ferrari i Carlos Sainz během uplynulého období avizovali, že mezi oběma stranami probíhají jednání o novém kontraktu. Teď bylo vše dotaženo ke zdárnému cíli.
Rodák z Madridu bude barvy Schderie oblékat minimálně do konce sezony 2024. Stejně jako Leclerc. Sainz si novou smlouvu vysloužil zejména díky svým loňským výkonům, kdy dokázal v celkovém pořadí šampionátu porazit i Leclerca. Letos má Španěl na svém kontě dvě pódia. V Bahrajnu skončil druhý, v Saúdské Arábii obsadil třetí pozici.
V Austrálii už to taková sláva nebyla. U protinožců měl Sainz smůlu v kvalifikaci, neboť rychlý pokus mu ve třetí části zhatily červené vlajky. Pak už se to se Španělem vezlo. Vše vyvrcholilo problémy s volantem před startem závodu a následným odstoupením těsně po jeho začátku. U Ferrari však věří, že Sainz bude brzy zpět. Potenciál na to rozhodně má.
„Jsem nesmírně šťastný, že jsem prodloužil smlouvu s Ferrari. Vždy jsem tvrdil, že neexistuje lepší tým, pro který bych mohl ve Formuli 1 závodit. Po víc než roce našeho partnerství můžu tahle slova potvrdit. Závodit za Ferrari je speciální. Loni jsme zažili dobrou sezonu a společně se zlepšovali. Výsledek této práce je vidět letos na našem dosavadním voze," říká Sainz.
Spokojeností hýří také šéf týmu Mattia Binotto. Ten si pochvaluje zejména Sainzovu pracovitost mimo vůz. Ta podle něj významným způsobem přispěla k současné formě rudých vozů. „Několikrát jsem řekl, že máme nejlepší jezdeckou dvojici na roštu. Přišlo mi proto naprosto přirozené prodloužit s Carlosem smlouvu a zajistit mu tak stabilitu a kontinuitu."
„Ukazuje talent, který jsme od něj očekávali. Dokáže získávat skvělé výsledky a většinou maximalizuje potenciál vozu. Mimo auto je to velký pracant, který má smysl pro sebemenší detail. To je aspekt, který pomohl celému týmu ke zlepšení. Jsem si jistý, že společně s Charlesem mohou napsat novou a úspěšnou kapitolu v historii Ferrari," uzavírá Mattia Binotto.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.