Ferrari i Carlos Sainz během uplynulého období avizovali, že mezi oběma stranami probíhají jednání o novém kontraktu. Teď bylo vše dotaženo ke zdárnému cíli.
Rodák z Madridu bude barvy Schderie oblékat minimálně do konce sezony 2024. Stejně jako Leclerc. Sainz si novou smlouvu vysloužil zejména díky svým loňským výkonům, kdy dokázal v celkovém pořadí šampionátu porazit i Leclerca. Letos má Španěl na svém kontě dvě pódia. V Bahrajnu skončil druhý, v Saúdské Arábii obsadil třetí pozici.
V Austrálii už to taková sláva nebyla. U protinožců měl Sainz smůlu v kvalifikaci, neboť rychlý pokus mu ve třetí části zhatily červené vlajky. Pak už se to se Španělem vezlo. Vše vyvrcholilo problémy s volantem před startem závodu a následným odstoupením těsně po jeho začátku. U Ferrari však věří, že Sainz bude brzy zpět. Potenciál na to rozhodně má.
„Jsem nesmírně šťastný, že jsem prodloužil smlouvu s Ferrari. Vždy jsem tvrdil, že neexistuje lepší tým, pro který bych mohl ve Formuli 1 závodit. Po víc než roce našeho partnerství můžu tahle slova potvrdit. Závodit za Ferrari je speciální. Loni jsme zažili dobrou sezonu a společně se zlepšovali. Výsledek této práce je vidět letos na našem dosavadním voze," říká Sainz.
Spokojeností hýří také šéf týmu Mattia Binotto. Ten si pochvaluje zejména Sainzovu pracovitost mimo vůz. Ta podle něj významným způsobem přispěla k současné formě rudých vozů. „Několikrát jsem řekl, že máme nejlepší jezdeckou dvojici na roštu. Přišlo mi proto naprosto přirozené prodloužit s Carlosem smlouvu a zajistit mu tak stabilitu a kontinuitu."
„Ukazuje talent, který jsme od něj očekávali. Dokáže získávat skvělé výsledky a většinou maximalizuje potenciál vozu. Mimo auto je to velký pracant, který má smysl pro sebemenší detail. To je aspekt, který pomohl celému týmu ke zlepšení. Jsem si jistý, že společně s Charlesem mohou napsat novou a úspěšnou kapitolu v historii Ferrari," uzavírá Mattia Binotto.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.