Mercedes získal všechny konstruktérské šampionáty počínaje rokem 2014. Teď to ale vypadá, že úctyhodná série bude přerušena, byť u týmu stále věří v potenciál svého vozu.
Na Ferrari a Red Bull Mercedes zatím nestačí. Ani zdaleka. Stříbrným vozům leckdy nepatří ani primát nejrychlejšího ze středu pole. Přesto se obhájci titulu nevzdávají. Toto Wolff tvrdí, že na simulátoru je jejich vůz o vteřinu na kolo rychlejší než ve skutečnosti. Co je tedy zásadní problém?
„Naším největším problémem je poskakování. V simulacích je vůz o sekundu na kolo rychlejší, ale jakmile vyjedeme na trať, trápíme se s poskakováním, což nás limituje. Není to něco, co by se dalo snadno vyřešit. Nemůžeme se jen tak vrátit k nastavení z testů. Faktem je, že jiné týmy vyřešily poskakování lépe, proto jsou před námi," říká Wolff.
Také George Russell tvrdí, že půjde o běh na dlouhou trať. Mercedes prý v dohledné době výrazný balík vylepšení nechystá. Cílem je v prvé řadě dobře pochopit letošní stroj. Od toho se bude odvíjet následný vývoj.
Russellův šéf Toto Wolff nabádá k pracovitosti. „Je tolik oblastí, ve kterých můžeme přidat. Máme spoustu prostoru pro zlepšení. Musíme se soustředit sami na sebe. Tenhle tým má sílu. Jsou to pořád ti samí muži a ty samé ženy, na jejichž kontě je spousta šampionátů." Zabojuje ještě Mercedes o letošní tituly?
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.