Sebastian Vettel patří mezi nejzkušenější a nejrespektovanější piloty současného startovního pole. Začátek sezony 2022 pro něj ale je noční můrou.
Začalo to těsně před závodem v Bahrajnu, kdy byl čtyřnásobnému šampionovi diagnostikován covid-19. Kvůli tomu musel Vettel úvodní dva podniky letošního mistrovství světa vynechat. Vrátil se v Austrálii. Jenže bez fanfár.
Vše nabralo špatný směr už v prvním tréninku, kdy Seba pronásledovaly technické problémy s pohonnou jednotkou. Ve třetím tréninku Vettel havaroval a tentýž osud jej potkal během nedělního závodu. Není se tak co divit, že nový šéf Aston Martinu Mike Krack Vettela je za jeho australské výkony zkritizoval.
„Hlavně jsem rád, že je Seb v pořádku, to je nejdůležitější. Ale co se týče jeho australského víkendu... Musíme se na to podívat. Není normální, aby dělal čtyřnásobný mistr světa takové chyby. A že úvodní dva závody sezony neodjel? Podle mě to nemá na situaci žádný vliv. Jezdec s jeho zkušenostmi by to měl zvládnout. Musíme se proto podívat na to, jaké auto mu poskytujeme," říká Krack.
Je pravdou, že zelené monoposty jsou na tom prachbídně. Lawrence Stroll sice má jen ta nejvyšší očekávání, realita je ovšem jiná. Aston Martin letos zatím nebodoval. Po třech závodech má přitom na bodovém kontě nulu jako jediný. A Krack ví, v čem je problém. „Nechci být konkrétní, ale trápíme se s aerodynamikou a hmotností vozu. Když se vám ve Formuli 1 nedaří, tkví nedostatky většinou právě v těchto oblastech. U nás to není jiné."
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.