Sebastian Vettel patří mezi nejzkušenější a nejrespektovanější piloty současného startovního pole. Začátek sezony 2022 pro něj ale je noční můrou.
Začalo to těsně před závodem v Bahrajnu, kdy byl čtyřnásobnému šampionovi diagnostikován covid-19. Kvůli tomu musel Vettel úvodní dva podniky letošního mistrovství světa vynechat. Vrátil se v Austrálii. Jenže bez fanfár.
Vše nabralo špatný směr už v prvním tréninku, kdy Seba pronásledovaly technické problémy s pohonnou jednotkou. Ve třetím tréninku Vettel havaroval a tentýž osud jej potkal během nedělního závodu. Není se tak co divit, že nový šéf Aston Martinu Mike Krack Vettela je za jeho australské výkony zkritizoval.
„Hlavně jsem rád, že je Seb v pořádku, to je nejdůležitější. Ale co se týče jeho australského víkendu... Musíme se na to podívat. Není normální, aby dělal čtyřnásobný mistr světa takové chyby. A že úvodní dva závody sezony neodjel? Podle mě to nemá na situaci žádný vliv. Jezdec s jeho zkušenostmi by to měl zvládnout. Musíme se proto podívat na to, jaké auto mu poskytujeme," říká Krack.
Je pravdou, že zelené monoposty jsou na tom prachbídně. Lawrence Stroll sice má jen ta nejvyšší očekávání, realita je ovšem jiná. Aston Martin letos zatím nebodoval. Po třech závodech má přitom na bodovém kontě nulu jako jediný. A Krack ví, v čem je problém. „Nechci být konkrétní, ale trápíme se s aerodynamikou a hmotností vozu. Když se vám ve Formuli 1 nedaří, tkví nedostatky většinou právě v těchto oblastech. U nás to není jiné."
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.