Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko promluvil o tom, co vedlo k odstoupení Maxe Verstappena z Velké ceny Austrálie. Jeho ztráta kriticky narůstá, vedení proto volá po rychlém řešení.
Holanďan ještě 20 kol před koncem držel druhou příčku za Ferrari Charlese Leclerca, když najednou zastavil na okraji dráhy za první zatáčkou. Šlo přitom o druhé odstoupení v dosavadních třech závodech.
Bodový deficit na vedoucího muže šampionátu ve výši 46 bodů bude velmi náročné stáhnout. Red Bullu kvůli tomu mezi konstruktéry patří až třetí příčka za Mercedesem. "Čeká nás těžký úkol," uznává Helmut Marko po zpackaném úvodu kvůli nespolehlivosti techniky.
Co se stalo tentokrát? Již v neděli hovořili zástupci týmů o tom, že podezření padá na palivový systém, byť problém měl být odlišný než v Bahrajnu. Dva dny po závodě odborný poradce Red Bullu k problému uvedl: "Dokázali jsme objasnit příčinu úniku paliva v Maxově autě. Záležitost je velmi komplexní. Problém je rozhodně jiný než ten v Bahrajnu."
Šéf týmu Christian Horner řekl, že postřehli, jak se problém rozvíjí, ještě když byl Verstappen na trati: "Mohli jsme na datech pozorovat, že něco není pořádku. A Max to také cítil. Vypadá to na potíž s palivovým systémem, mimo nádrž, proto jsme jej uložili do izolace. Díly se vrátí [Hondě] do Japonska a my se pokusíme co nejrychleji pochopit problém."
Red Bull horečně řešil nějaký problém s hydraulikou na Verstappenově voze těsně před startem, podle něj ale nikterak nesouvisel s tím, co nakonec vedlo k odstoupení pilota ze závodu.
"Musíme to všechno pochopit a rychle vyřešit. Protože i v den, kdy jsme nebyli tak rychlí jako Ferrari, jsme měli zaručené druhé místo. U Maxe jsme přišli o 36 bodů, jako tým o 50 bodů. Situace v šampionátech by byla hodně odlišná. Nicméně stále zbývá velká část šampionátu. Musíme všechny ty problémy rychle vyřešit," uvědomuje si šéf Red Bullu, který ztrácí po třech velkých cenách na Mercedes 10 a na Ferrari 49 bodů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.