Mercedes letos zažívá šok, když po loňském titulu mezi konstruktéry jeho nové auto není konkurenceschopné a na špici hodně ztrácí. V továrně navíc žádné větší novinky pořád nechystá ve snaze porozumět svému řešení s ultra-úzkými bočnicemi.
Stříbrný šíp W13 na rovinkách divoce poskakuje a jeho piloti zatím nedokážou držet krok s vozy Ferrari a Red Bullu. I když v Melbourne dosáhli opět na bronz, o žádné stahování konkurence se nejedná.
Proti předchozímu závodu v Saúdské Arábii si pohoršili o více než 0,3 % v kvalifikaci i v závodě. Jejich výkonnost se jevila o něco lépe díky horší konkurenceschopnosti Red Bullu, který opět postihly technické problémy u Maxe Verstappena.
I když se tedy drží v šampionátu na druhé příčce za Ferrari a Red Bullem, tak si u Mercedesu dobře uvědomují, že musí hodně zrychlit - a navíc brzy. V továrně usilovně pracují na tom, aby porozuměli potížím s poskakováním působeným přísavným efektem podlahy, ale nové díly zatím stále nechystají.
"Žel ve vývoji nebude brzy nic velkého. Nedojde k tomu přes noc. Zabere to několik závodů," prozrazuje smutně George Russell, jenž v Melbourne obsadil třetí příčku před svým týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem, když těžil z odstoupení Verstappena i Sainze.
"Myslím, že dojde na drobné věci, malé kroky. Uvědomujeme si však, že naši soupeři budou činit totéž, takže to z vnějšku nemusí být patrné, že děláme pokroky, protože Ferrari a Red Bull je budou dělat taky," pokračuje pilot Mercedesu.
Šéf týmu Toto Wolff v Austrálii uvedl, že se nechtějí bezhlavě pustit do vylepšování auta, dokud plně neporozumí jeho slabinám. Riskovali by tím to, že by mohli být zavedení na scestí, pokud jde o příčinu problémů.
"Myslím, že zkrátka auto poznáváme, poznáváme pneumatiky. Nic z toho, co jsme o víkendu udělali, neodemklo aerodynamický potenciál nebo neomezilo poskakování. Pořád jsme na tom stejně. Proto nemá žádný smysl nasazovat novinky, protože vás to ještě více zmate. Faktem je možná to, že čím více přítlaku nasadíte, tím horší je poskakování," uvedl Wolff po závodě v Melbourne.
Mercedes ale boj o titul stále neodepisuje a věří, že se opět dostane do formy. "Rád bych řekl, že jsme udělali pokrok, ale musíme se podívat na časy na kolo, abychom zjistili, že jsme kluky na čele nestáhli. Víme, že nás čeká spousta práce, máme ale víru v to, že se do toho dostaneme," popisuje Russell.
"Víme, že auto má potenciál. A čeká nás hodně práce na tom, abychom z něj výkonnost dostali. to se nestane přes noc. Nedojde k tomu v příštím závodě, ale myslím, že se do toho dostaneme," dodává 24letý britský pilot, jemuž v průběžném pořadí šampionátu patří mezi jezdci druhé místo za Charlesem Leclercem z Ferrari.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.