Mercedes dominoval Formuli 1 od roku 2014. Letos se ale stroj na úspěchy zadrhl a nic jej zatím nedokázalo nastartovat.
„Do Austrálie jsme přijeli v dobré náladě. Udělali jsme na voze nějaké změny, ale auto se prostě nechce zlepšit. Je to frustrující," zoufal si Lewis Hamilton po pátečních trénincích v Austrálii. Sedminásobný šampion skončil odpoledne na třináctém místě. Jeho ztráta na Leclerca, který druhý trénink vyhrál činila propastnou sekundu a půl.
Mistrovský tým zkoušel během druhého tréninku změny. Bez efektu. Vůz nastavený na nižší přítlak nepomohl, což uznává i Hamilton. „Máme komplikovaný monopost. Ráno jsem se v něm cítil lépe. Odpoledne jsme udělali nějaké změny, které ale nezafungovaly." Lewise nemůže těšit ani skutečnost, že George Russell byl ve druhém tréninku o tři desetiny rychlejší.
Jedenácté místo však Russella nikterak netěší. „Musíme se na to podívat. Nejsme na tom tak, jak bychom chtěli. Ve středu pole je před námi řada aut a na čelo vůbec nestačíme. Je třeba, abychom si prostudovali data a přišli na to, co můžeme udělat lépe."
Mercedes se i v Austrálii trápí s poskakováním. Podle Russella je situace zatím dokonce nejhorší, jaká během dosavadní sezony byla. Díly, které by mohly poskakování alespoň částečně vyřešit má Mercedes nasadit během následujících závodů. Kolují zvěsti zejména o nové podlaze. V Austrálii je to ale stále boj. „Snažíme se, ale opravdu hodně poskakujeme. V deváté zatáčce asi zatím nejvíc v porovnání s celým průběhem letošní sezony. Ať uděláme s vozem cokoliv, efekt to nepřináší." dodává George Russell.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.