Mercedes dominoval Formuli 1 od roku 2014. Letos se ale stroj na úspěchy zadrhl a nic jej zatím nedokázalo nastartovat.
„Do Austrálie jsme přijeli v dobré náladě. Udělali jsme na voze nějaké změny, ale auto se prostě nechce zlepšit. Je to frustrující," zoufal si Lewis Hamilton po pátečních trénincích v Austrálii. Sedminásobný šampion skončil odpoledne na třináctém místě. Jeho ztráta na Leclerca, který druhý trénink vyhrál činila propastnou sekundu a půl.
Mistrovský tým zkoušel během druhého tréninku změny. Bez efektu. Vůz nastavený na nižší přítlak nepomohl, což uznává i Hamilton. „Máme komplikovaný monopost. Ráno jsem se v něm cítil lépe. Odpoledne jsme udělali nějaké změny, které ale nezafungovaly." Lewise nemůže těšit ani skutečnost, že George Russell byl ve druhém tréninku o tři desetiny rychlejší.
Jedenácté místo však Russella nikterak netěší. „Musíme se na to podívat. Nejsme na tom tak, jak bychom chtěli. Ve středu pole je před námi řada aut a na čelo vůbec nestačíme. Je třeba, abychom si prostudovali data a přišli na to, co můžeme udělat lépe."
Mercedes se i v Austrálii trápí s poskakováním. Podle Russella je situace zatím dokonce nejhorší, jaká během dosavadní sezony byla. Díly, které by mohly poskakování alespoň částečně vyřešit má Mercedes nasadit během následujících závodů. Kolují zvěsti zejména o nové podlaze. V Austrálii je to ale stále boj. „Snažíme se, ale opravdu hodně poskakujeme. V deváté zatáčce asi zatím nejvíc v porovnání s celým průběhem letošní sezony. Ať uděláme s vozem cokoliv, efekt to nepřináší." dodává George Russell.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.