Mercedes dominoval Formuli 1 od roku 2014. Letos se ale stroj na úspěchy zadrhl a nic jej zatím nedokázalo nastartovat.
„Do Austrálie jsme přijeli v dobré náladě. Udělali jsme na voze nějaké změny, ale auto se prostě nechce zlepšit. Je to frustrující," zoufal si Lewis Hamilton po pátečních trénincích v Austrálii. Sedminásobný šampion skončil odpoledne na třináctém místě. Jeho ztráta na Leclerca, který druhý trénink vyhrál činila propastnou sekundu a půl.
Mistrovský tým zkoušel během druhého tréninku změny. Bez efektu. Vůz nastavený na nižší přítlak nepomohl, což uznává i Hamilton. „Máme komplikovaný monopost. Ráno jsem se v něm cítil lépe. Odpoledne jsme udělali nějaké změny, které ale nezafungovaly." Lewise nemůže těšit ani skutečnost, že George Russell byl ve druhém tréninku o tři desetiny rychlejší.
Jedenácté místo však Russella nikterak netěší. „Musíme se na to podívat. Nejsme na tom tak, jak bychom chtěli. Ve středu pole je před námi řada aut a na čelo vůbec nestačíme. Je třeba, abychom si prostudovali data a přišli na to, co můžeme udělat lépe."
Mercedes se i v Austrálii trápí s poskakováním. Podle Russella je situace zatím dokonce nejhorší, jaká během dosavadní sezony byla. Díly, které by mohly poskakování alespoň částečně vyřešit má Mercedes nasadit během následujících závodů. Kolují zvěsti zejména o nové podlaze. V Austrálii je to ale stále boj. „Snažíme se, ale opravdu hodně poskakujeme. V deváté zatáčce asi zatím nejvíc v porovnání s celým průběhem letošní sezony. Ať uděláme s vozem cokoliv, efekt to nepřináší." dodává George Russell.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.