Mick Schumacher má za sebou jednu z těch méně příjemných premiér - zaznamenal v letošním ročníku masivní karambol, po kterém se chvíli nevědělo, zda syn sedminásobného mistra světa není vážně zraněn. I proto televize po nějakou dobu nevysílala záběry z místa nehody.
Na časomíře při Q2 se objevily číslice 20:43, když Haas německého pilota najel do zatáčky 22. Vůz v té chvíli dosahoval rychlosti kolem 270 km/h, ovšem už nájezd na obrubník nevěstil nic dobrého. Pilot nezvládl výjezd a bokem v nezmenšené rychlosti narazil do bariéry za zatáčkou 23. Vrak putoval setrvačností dalších několik desítek metrů a dospěl téměř do zatáčky 25, než se definitivně zastavil. Na okruhu okamžitě zavlály červené vlajky.
Třiadvacetiletý závodník zůstal v kokpitu, což nevěstilo nic dobrého, ale poté, co dorazil na místo nehody medical car a posádka začala zjišťovat stav pilota po nehodě, byl si schopen sám sundat rukavice a s okolím komunikovat. Zda byla po nárazu zničena vysílačka zatím není známo; obvykle totiž po takovém nárazu, pokud je účastník nehody v pořádku, pošle na boxovou zídku uklidňující zprávu - k tomu ovšem v tomto případě nedošlo. Schumacher byl vyproštěn z vozu, naložen do sanitky a po okruhu odvezen do Medical centra. Po krátkém vyšetření následoval letecký převoz vrtulníkem do nemocnice k důkladné prohlídce.
Lewis Hamilton díky svému vypadnutí v Q1 měl možnost na nehodu reagovat: "Slyšel jsem, co se stalo - doufám, že je v pořádku." Na diskusních fórech se objevily komentáře a jeden fanoušek napsal: "Byla to naprosto příšerná nehoda. Ve vysoké rychlosti přímo do betonu. Vypadalo to hrozivě, takže doufám, že Mick je v pořádku."
Zatímco Schumacher putoval do nemocnice, probíhaly úpravy na místě nehody. Betonová zeď byla pouze posunuta do původní polohy, ačkoliv ji vůz evidentně rozlomil. Při odstraňování se monopost rozpadl na dva kusy, prostor za zatáčkou 22 byl doslova poset množstvím trosek. S ohledem na poškození Haasu musela být trať pečlivě očištěna, zástupce FIA po prověrce místa nehody měl výhradu ke kluzkému povrchu, proto ještě následovalo vysokotlaké čištění. Trvalo celkem 57 minut, než mohl zbytek startovního pole dokončit chybějící 4:58 do konce Q2.
Podle posledních zpráv je Mick Schumacher fyzicky v pořádku, není vyloučen jeho pobyt v nemocnici až do zítřka kvůli pečlivému pozorování. Každopádně ještě před transportem do nemocnice stihl vyřídit telefonát s matkou Corinnou Schumacher. Šéf týmu Haas Günther Steiner mezitím uvedl, že německý pilot zítra do závodu nenastoupí. Jak se zdá, okruh v Jeddah Schumacherovi není příliš "po chuti", protože v loňském závodě tu rovněž havaroval, ovšem tato nehoda byla podstatně méně závažná. Š
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.