Mick Schumacher má za sebou jednu z těch méně příjemných premiér - zaznamenal v letošním ročníku masivní karambol, po kterém se chvíli nevědělo, zda syn sedminásobného mistra světa není vážně zraněn. I proto televize po nějakou dobu nevysílala záběry z místa nehody.
Na časomíře při Q2 se objevily číslice 20:43, když Haas německého pilota najel do zatáčky 22. Vůz v té chvíli dosahoval rychlosti kolem 270 km/h, ovšem už nájezd na obrubník nevěstil nic dobrého. Pilot nezvládl výjezd a bokem v nezmenšené rychlosti narazil do bariéry za zatáčkou 23. Vrak putoval setrvačností dalších několik desítek metrů a dospěl téměř do zatáčky 25, než se definitivně zastavil. Na okruhu okamžitě zavlály červené vlajky.
Třiadvacetiletý závodník zůstal v kokpitu, což nevěstilo nic dobrého, ale poté, co dorazil na místo nehody medical car a posádka začala zjišťovat stav pilota po nehodě, byl si schopen sám sundat rukavice a s okolím komunikovat. Zda byla po nárazu zničena vysílačka zatím není známo; obvykle totiž po takovém nárazu, pokud je účastník nehody v pořádku, pošle na boxovou zídku uklidňující zprávu - k tomu ovšem v tomto případě nedošlo. Schumacher byl vyproštěn z vozu, naložen do sanitky a po okruhu odvezen do Medical centra. Po krátkém vyšetření následoval letecký převoz vrtulníkem do nemocnice k důkladné prohlídce.
Lewis Hamilton díky svému vypadnutí v Q1 měl možnost na nehodu reagovat: "Slyšel jsem, co se stalo - doufám, že je v pořádku." Na diskusních fórech se objevily komentáře a jeden fanoušek napsal: "Byla to naprosto příšerná nehoda. Ve vysoké rychlosti přímo do betonu. Vypadalo to hrozivě, takže doufám, že Mick je v pořádku."
Zatímco Schumacher putoval do nemocnice, probíhaly úpravy na místě nehody. Betonová zeď byla pouze posunuta do původní polohy, ačkoliv ji vůz evidentně rozlomil. Při odstraňování se monopost rozpadl na dva kusy, prostor za zatáčkou 22 byl doslova poset množstvím trosek. S ohledem na poškození Haasu musela být trať pečlivě očištěna, zástupce FIA po prověrce místa nehody měl výhradu ke kluzkému povrchu, proto ještě následovalo vysokotlaké čištění. Trvalo celkem 57 minut, než mohl zbytek startovního pole dokončit chybějící 4:58 do konce Q2.
Podle posledních zpráv je Mick Schumacher fyzicky v pořádku, není vyloučen jeho pobyt v nemocnici až do zítřka kvůli pečlivému pozorování. Každopádně ještě před transportem do nemocnice stihl vyřídit telefonát s matkou Corinnou Schumacher. Šéf týmu Haas Günther Steiner mezitím uvedl, že německý pilot zítra do závodu nenastoupí. Jak se zdá, okruh v Jeddah Schumacherovi není příliš "po chuti", protože v loňském závodě tu rovněž havaroval, ovšem tato nehoda byla podstatně méně závažná. Š
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.