George Russella čeká doposud největší kariérní posun. Mladý Brit přestupuje z Williamsu do Mercedesu a je si vědom, že v jistém úhlu pohledu už nic nebude jako dřív.
Třiadvacetiletý závodní čelí životní výzvě. Dostává se do týmu, který v poslední dekádě dominuje Formuli 1. I přestože příští rok poznamenají výrazné změny pravidel, dá se čekat, že Stříbrné šípy budou mít opět k dispozici velmi kvalitní vůz. Možná i takový, který dá Russellovi šanci bojovat o mistrovský titul. Je však otázkou, jak si George povede v interním týmovém souboji s Lewisem Hamiltonem.
Tedy za předpokladu, že čerstvě sedmatřicetiletý sedminásobný šampion neukončí kariéru. Russell se každopádně na tuto bitvu těší. „Měřit se s Lewisem je pro mě úžasná šance, jak se posunout dopředu. Může mě to hodně naučit," říká nováček u Mercedesu.
Jeden z největších talentů současné Formule 1 se zároveň těší na zbrusu nové vozy postavené podle naprosto odlišných technických pravidel. „Je vzrušující, když vidím jaké možnosti nová auta všem nabízejí. Bude to velká výzva. Myslím si, že na začátku ročníku mohou mít některé týmy zajímavé vychytávky, ale rozhodovat se bude podle mě jinde."
„Konkrétně v oblasti rychlosti vývoje. Tým, který dokáže být nejlepší a nejrychlejší bude na konci sezony úspěšný. Osobně se velmi těším na to až budu s týmem pracovat na neustálém vylepšování našeho vozu."
Russell zároveň čeká, že to pro něj bude nejintenzivnější rok dosavadní kariéry. Zejména kvůli povinnostem mimo okruh, které jsou u Mercedesu enormní. „Myslím, že si na začátku ledna budu muset vzít pořádnou dovolenou, protože pak se nezastavíme. Williams neměl tolik partnerů, u Mercedesu je to něco úplně jiného. Marketingové povinnosti vám zaberou spoustu času. Myslím si, že půjde o nejintenzivnější rok mé kariéry," dodává mladý závodník.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.