George Russella čeká doposud největší kariérní posun. Mladý Brit přestupuje z Williamsu do Mercedesu a je si vědom, že v jistém úhlu pohledu už nic nebude jako dřív.
Třiadvacetiletý závodní čelí životní výzvě. Dostává se do týmu, který v poslední dekádě dominuje Formuli 1. I přestože příští rok poznamenají výrazné změny pravidel, dá se čekat, že Stříbrné šípy budou mít opět k dispozici velmi kvalitní vůz. Možná i takový, který dá Russellovi šanci bojovat o mistrovský titul. Je však otázkou, jak si George povede v interním týmovém souboji s Lewisem Hamiltonem.
Tedy za předpokladu, že čerstvě sedmatřicetiletý sedminásobný šampion neukončí kariéru. Russell se každopádně na tuto bitvu těší. „Měřit se s Lewisem je pro mě úžasná šance, jak se posunout dopředu. Může mě to hodně naučit," říká nováček u Mercedesu.
Jeden z největších talentů současné Formule 1 se zároveň těší na zbrusu nové vozy postavené podle naprosto odlišných technických pravidel. „Je vzrušující, když vidím jaké možnosti nová auta všem nabízejí. Bude to velká výzva. Myslím si, že na začátku ročníku mohou mít některé týmy zajímavé vychytávky, ale rozhodovat se bude podle mě jinde."
„Konkrétně v oblasti rychlosti vývoje. Tým, který dokáže být nejlepší a nejrychlejší bude na konci sezony úspěšný. Osobně se velmi těším na to až budu s týmem pracovat na neustálém vylepšování našeho vozu."
Russell zároveň čeká, že to pro něj bude nejintenzivnější rok dosavadní kariéry. Zejména kvůli povinnostem mimo okruh, které jsou u Mercedesu enormní. „Myslím, že si na začátku ledna budu muset vzít pořádnou dovolenou, protože pak se nezastavíme. Williams neměl tolik partnerů, u Mercedesu je to něco úplně jiného. Marketingové povinnosti vám zaberou spoustu času. Myslím si, že půjde o nejintenzivnější rok mé kariéry," dodává mladý závodník.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.