Příští sezona přinese revoluční změny technických pravidel. Ty dávají šanci dotáhnout se na špici dalším týmům, které v nyní již minulé éře o vítězství nebojovaly. Jedním z nich je i Ferrari.
Stáj z Maranella zažila těžké dva roky. Posuďte sami: Ferrari čeká na vítězství od GP Singapuru 2019, kdy na nejvyšší stupínek dosáhl Sebastian Vettel. Pak přišlo trápení a zmar. Zejména v ročníku 2020, který byl pro Scuderii nejhorším za několik posledních dekád. V roce 2021 se sice červení zlepšili, ale na vítězství v závidě nedosáhli. Patrně nejblíže mu byl v Silverstone Charles Leclerc, ale kýžený triumf Ferrari nakonec uzmul Lewis Hamilton.
Nutno však podotknout, že sezona 2021 byla pro Scuderii přechodná. Představitelé nejstarší stáje se už od jejího počátku dušovali, že vůz pro tento rok nikdy neměl prioritu. V Maranellu vše vsadili na jednu kartu. Na tu s číselným označením 2022. Otázka zní: Vyplatí se to?
„Do ročníku 2022 jsme vložili velké úsilí. Byl pro nás dlouhou dobu prioritou. Nemůžu vám říct, jak na tom budeme v porovnání s ostatními, protože nemám žádná data, ale vím, že jsme do příprav vložili maximum. Naším cílem je pokračovat v růstu. Chceme snížit ztrátu na nejlepší týmy a nová pravidla nabízejí v tomto ohledu jedinečnou možnost. Zásadní pro nás je, abychom byli konkurenceschopní, což znamená bojovat o vítězství v závodech," říká Mattia Binotto.
Kromě aerodynamických zněn a zněn v oblasti šasi doznají úprav také pohonné jednotky. Zejména z důvodu toho, že Formule 1 plánuje postupný přechod na biopaliva. Od následující sezony bude proto povinnou složkou benzínu používaného v královně motorsportu etanol. Ten bude v nádrži zastoupen deseti procenty, Podle Binotta to týmy připraví o několik koňských sil ve srovnání se sezonou 2021.
„Až na hybridní část bude motor pro sezonu 2022 velmi odlišný. Máme navíc nové palivo, které obsahuje z deseti procent etanol, což přinese změny ve spalovacím procesu. Jen tenhle aspekt, bez ohledu na cokoliv dalšího, nás bude stát zhruba dvacet koní výkonu," dodává šéf Ferrari.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.