Události z posledního kola poslední GP sezony stále neutichají. Na jejich adresu se vyjadřuje a nejspíš ještě nějakou dobu vyjadřovat bude celá řada osobností. Nechybí mezi nimi ani Bernie Ecclestone.
Bývalý šéf Formule 1 má přitom jasno. Když se ho britská média zeptala, jestli byl Lewis Hamilton kvůli kontroverznímu závodu v Abú Zabí okraden o osmý titul, Ecclestone se jen pousmál. Podle něj nemůže být o žádné "krádeži" řeč. Nyní jednadevadesátiletý magnát je toho názoru, že takové věci se při závodění zkrátka stávají
„Manipulace? To je hloupost! Chtěl bych vidět, kdo by to udělal. Kdo je tak šikovný, že by to zvládl. Roli sehrála celá řada jedinečných okolností, ke kterým navíc došlo ve velmi krátkém čase. Díky tomu byla neuvěřitelná sezona ukončena neméně neuvěřitelným způsobem," reagoval Ecclestone na otázku novinářů.
Prakticky už od konce nedělního závodu se řeší, jestli Mercedes využije možnosti odvolání. V takovém případě by celou věc řešil odvolací soud FIA, který by mohl sáhnout ke změně konečných výsledků. Nutno dodat, že podle většiny odborníků by Mercedes nepochodil. I Ecclestone přitom Stříbrným šípům radí, aby odvolání nepodávaly.
„Vypadali by jako někdo, kdo neumí prohrávat. Dva piloti proti sobě férově bojovali na trati a jeden byl rychlejší jako druhý. Tečka. To ostatní jsou nesmysly. Pro sport je dobře, že mistrovský titul získal Max, lidé chtějí vidět novou tvář. A já osobně jsem rád, že nevyhrál Lewis, protože bych nerad sledoval, jak někdo překonává Michaela Schumachera," dodává Bernie.
Ten se zároveň vrátil k událostem v samotném začátku závodu, kdy Lewis Hamilton vyjel po útoku Maxe Verstappena z trati, přičemž první pozici po tomto manévru vracet nemusel. „Za tenhle manévr Lewise vůbec nepotrestali. Už proto by si neměl stěžovat."
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.