Události z posledního kola poslední GP sezony stále neutichají. Na jejich adresu se vyjadřuje a nejspíš ještě nějakou dobu vyjadřovat bude celá řada osobností. Nechybí mezi nimi ani Bernie Ecclestone.
Bývalý šéf Formule 1 má přitom jasno. Když se ho britská média zeptala, jestli byl Lewis Hamilton kvůli kontroverznímu závodu v Abú Zabí okraden o osmý titul, Ecclestone se jen pousmál. Podle něj nemůže být o žádné "krádeži" řeč. Nyní jednadevadesátiletý magnát je toho názoru, že takové věci se při závodění zkrátka stávají
„Manipulace? To je hloupost! Chtěl bych vidět, kdo by to udělal. Kdo je tak šikovný, že by to zvládl. Roli sehrála celá řada jedinečných okolností, ke kterým navíc došlo ve velmi krátkém čase. Díky tomu byla neuvěřitelná sezona ukončena neméně neuvěřitelným způsobem," reagoval Ecclestone na otázku novinářů.
Prakticky už od konce nedělního závodu se řeší, jestli Mercedes využije možnosti odvolání. V takovém případě by celou věc řešil odvolací soud FIA, který by mohl sáhnout ke změně konečných výsledků. Nutno dodat, že podle většiny odborníků by Mercedes nepochodil. I Ecclestone přitom Stříbrným šípům radí, aby odvolání nepodávaly.
„Vypadali by jako někdo, kdo neumí prohrávat. Dva piloti proti sobě férově bojovali na trati a jeden byl rychlejší jako druhý. Tečka. To ostatní jsou nesmysly. Pro sport je dobře, že mistrovský titul získal Max, lidé chtějí vidět novou tvář. A já osobně jsem rád, že nevyhrál Lewis, protože bych nerad sledoval, jak někdo překonává Michaela Schumachera," dodává Bernie.
Ten se zároveň vrátil k událostem v samotném začátku závodu, kdy Lewis Hamilton vyjel po útoku Maxe Verstappena z trati, přičemž první pozici po tomto manévru vracet nemusel. „Za tenhle manévr Lewise vůbec nepotrestali. Už proto by si neměl stěžovat."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.