Prozatím nejdelší sezóna (myšlen počet závodu) se chýlí ke konci a některé týmy toho mají - lidově řečeno - plné zuby. U amerického týmu je situace natolik vážná, že šéf Günther Steiner před Abú Dhabí bije na poplach, aby se jeho vozy vůbec objevily na startu.
Americká stáj bojuje v současné době s nedostatkem náhradních dílů. Mazepin si poškodil podvozek přejížděním vyšší obrubníků už v Kataru, jak dopadly nejslabší vozy letošního šampionátu na okruhu v Džiddě je ještě v čerstvé paměti: Schumacher i Mazepin havarovali a to nese logický důsledek: V Abú Dhabí nemusí mít tým dostatek náhradních dílů, aby vůbec nastoupil do závodu.
"V posledních dvou závodech, nejen v Saúdské Arábii, ale také v Kataru, jsme utrpěli nějaké škody a nebyl čas na výrobu nových dílů, takže naše zásoby se pochopitelně ztenčily. Závodit určitě budeme, pokud se v trénincích vyhneme nehodám, pak bude všechno v pořádku. V pátek si nemůžeme dovolit riskovat. Nějaká zásoba tu je, ale pokud by se opakoval pátek jako při minulém víkendu, ocitneme se v úzkých," popisuje situaci Günther Steiner.
Při té příležitosti upřesnil, že největší problém se týká šasi - jedno doznalo úhony v Kataru, druhé v Saúdské Arábii. Připravit pro piloty vozy se tak stává hodně obtížným úkolem, ale Steiner věří, že nakonec i tuto výzvu tým zvládne: "Některé díly chybí, ale dalších komponentů máme tolik, že s nimi dokážeme vystačit. Kluci musí být v pátek opatrnější, určitě v tom směru dostanou patřičné instrukce, pak už to bude bez problémů. Nesmíme v žádném případě podlehnout panice," pokračuje Steiner.
Zároveň se ohradil proti fámám, že Haas právě kvůli materiálním potížím do Abú Dhabí vůbec nedorazí. Vyjádřil se k tomu i Nikita Mazepin, u nějž se spekulovalo o ztrátě motivace a poklesu zájmu o F1.
"Jsem nadšený, že na Yas Marina pojedu - trať se mění a jsem zvědavý, jak se s tím vyrovnám. Závodil jsem tu v F2 a F3, předjíždět se tu dalo obtížně, ale nebylo to nemožné. Necítím se psychicky unavený, jsem připraven pokračovat, ale chápu, že tým, inženýři a mechanici už si přestávku zaslouží. Mě ještě čeká test v chystané novice po závodním víkendu, pak bud tři dny jezdit v poušti s buggy. Potom mě čeká univerzita a zkoušky, které chci mít hotové před začátkem další sezóny," uvedl Nikita Mazepin.
Fittipaldi zůstáváZástupce třetí generace rodu Fittipaldi nadále bude pokračovat v barvách amerického týmu. Pietro Fittipaldi příští rok zahájí u Haasu čtvrtou sezónu - během těchto let si dvakrát zkusil vůz v závodním režimu, když nahradil po děsivé havárii Romaina Grosjeana v posledních dvou závodech roku 2020.
"Pro nás bylo jednoduché rozhodnutí ponechat si Pietra jako oficiálního testpilota a rezervního jezdce. Dobře zná vnitřní strukturu našeho týmu, je už s námi dlouho. Loni prokázal schopnost v případě nutnosti zrychlit a naskočit do závodu. Letos jsou jeho výkony kontinuální. Jsme rádi, že naše partnerství pokračuje a budeme ho mít na palubě i v roce 2022," oznámil další Brazilcovo angažmá Günther Steiner.
"Jsem nesmírně šťastný a stejně tak nadšený z možnosti pokračovat i nadále u týmu Haas F1 Team. Za těch několik sezón už je pro mě něco jako rodina. Hodně jsem se naučil a doufám, že budu moci přispět k nové generaci F1 v příštím roce. Bude zajímavé sledovat, co se stane a jsem samozřejmě stejně jako zbytek týmu zvědavý a dychtivý, co náš VF-22 předvede na trati," komentuje situaci Fittipaldi.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.