Prozatím nejdelší sezóna (myšlen počet závodu) se chýlí ke konci a některé týmy toho mají - lidově řečeno - plné zuby. U amerického týmu je situace natolik vážná, že šéf Günther Steiner před Abú Dhabí bije na poplach, aby se jeho vozy vůbec objevily na startu.
Americká stáj bojuje v současné době s nedostatkem náhradních dílů. Mazepin si poškodil podvozek přejížděním vyšší obrubníků už v Kataru, jak dopadly nejslabší vozy letošního šampionátu na okruhu v Džiddě je ještě v čerstvé paměti: Schumacher i Mazepin havarovali a to nese logický důsledek: V Abú Dhabí nemusí mít tým dostatek náhradních dílů, aby vůbec nastoupil do závodu.
"V posledních dvou závodech, nejen v Saúdské Arábii, ale také v Kataru, jsme utrpěli nějaké škody a nebyl čas na výrobu nových dílů, takže naše zásoby se pochopitelně ztenčily. Závodit určitě budeme, pokud se v trénincích vyhneme nehodám, pak bude všechno v pořádku. V pátek si nemůžeme dovolit riskovat. Nějaká zásoba tu je, ale pokud by se opakoval pátek jako při minulém víkendu, ocitneme se v úzkých," popisuje situaci Günther Steiner.
Při té příležitosti upřesnil, že největší problém se týká šasi - jedno doznalo úhony v Kataru, druhé v Saúdské Arábii. Připravit pro piloty vozy se tak stává hodně obtížným úkolem, ale Steiner věří, že nakonec i tuto výzvu tým zvládne: "Některé díly chybí, ale dalších komponentů máme tolik, že s nimi dokážeme vystačit. Kluci musí být v pátek opatrnější, určitě v tom směru dostanou patřičné instrukce, pak už to bude bez problémů. Nesmíme v žádném případě podlehnout panice," pokračuje Steiner.
Zároveň se ohradil proti fámám, že Haas právě kvůli materiálním potížím do Abú Dhabí vůbec nedorazí. Vyjádřil se k tomu i Nikita Mazepin, u nějž se spekulovalo o ztrátě motivace a poklesu zájmu o F1.
"Jsem nadšený, že na Yas Marina pojedu - trať se mění a jsem zvědavý, jak se s tím vyrovnám. Závodil jsem tu v F2 a F3, předjíždět se tu dalo obtížně, ale nebylo to nemožné. Necítím se psychicky unavený, jsem připraven pokračovat, ale chápu, že tým, inženýři a mechanici už si přestávku zaslouží. Mě ještě čeká test v chystané novice po závodním víkendu, pak bud tři dny jezdit v poušti s buggy. Potom mě čeká univerzita a zkoušky, které chci mít hotové před začátkem další sezóny," uvedl Nikita Mazepin.
Fittipaldi zůstáváZástupce třetí generace rodu Fittipaldi nadále bude pokračovat v barvách amerického týmu. Pietro Fittipaldi příští rok zahájí u Haasu čtvrtou sezónu - během těchto let si dvakrát zkusil vůz v závodním režimu, když nahradil po děsivé havárii Romaina Grosjeana v posledních dvou závodech roku 2020.
"Pro nás bylo jednoduché rozhodnutí ponechat si Pietra jako oficiálního testpilota a rezervního jezdce. Dobře zná vnitřní strukturu našeho týmu, je už s námi dlouho. Loni prokázal schopnost v případě nutnosti zrychlit a naskočit do závodu. Letos jsou jeho výkony kontinuální. Jsme rádi, že naše partnerství pokračuje a budeme ho mít na palubě i v roce 2022," oznámil další Brazilcovo angažmá Günther Steiner.
"Jsem nesmírně šťastný a stejně tak nadšený z možnosti pokračovat i nadále u týmu Haas F1 Team. Za těch několik sezón už je pro mě něco jako rodina. Hodně jsem se naučil a doufám, že budu moci přispět k nové generaci F1 v příštím roce. Bude zajímavé sledovat, co se stane a jsem samozřejmě stejně jako zbytek týmu zvědavý a dychtivý, co náš VF-22 předvede na trati," komentuje situaci Fittipaldi.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.