Prozatím nejdelší sezóna (myšlen počet závodu) se chýlí ke konci a některé týmy toho mají - lidově řečeno - plné zuby. U amerického týmu je situace natolik vážná, že šéf Günther Steiner před Abú Dhabí bije na poplach, aby se jeho vozy vůbec objevily na startu.
Americká stáj bojuje v současné době s nedostatkem náhradních dílů. Mazepin si poškodil podvozek přejížděním vyšší obrubníků už v Kataru, jak dopadly nejslabší vozy letošního šampionátu na okruhu v Džiddě je ještě v čerstvé paměti: Schumacher i Mazepin havarovali a to nese logický důsledek: V Abú Dhabí nemusí mít tým dostatek náhradních dílů, aby vůbec nastoupil do závodu.
"V posledních dvou závodech, nejen v Saúdské Arábii, ale také v Kataru, jsme utrpěli nějaké škody a nebyl čas na výrobu nových dílů, takže naše zásoby se pochopitelně ztenčily. Závodit určitě budeme, pokud se v trénincích vyhneme nehodám, pak bude všechno v pořádku. V pátek si nemůžeme dovolit riskovat. Nějaká zásoba tu je, ale pokud by se opakoval pátek jako při minulém víkendu, ocitneme se v úzkých," popisuje situaci Günther Steiner.
Při té příležitosti upřesnil, že největší problém se týká šasi - jedno doznalo úhony v Kataru, druhé v Saúdské Arábii. Připravit pro piloty vozy se tak stává hodně obtížným úkolem, ale Steiner věří, že nakonec i tuto výzvu tým zvládne: "Některé díly chybí, ale dalších komponentů máme tolik, že s nimi dokážeme vystačit. Kluci musí být v pátek opatrnější, určitě v tom směru dostanou patřičné instrukce, pak už to bude bez problémů. Nesmíme v žádném případě podlehnout panice," pokračuje Steiner.
Zároveň se ohradil proti fámám, že Haas právě kvůli materiálním potížím do Abú Dhabí vůbec nedorazí. Vyjádřil se k tomu i Nikita Mazepin, u nějž se spekulovalo o ztrátě motivace a poklesu zájmu o F1.
"Jsem nadšený, že na Yas Marina pojedu - trať se mění a jsem zvědavý, jak se s tím vyrovnám. Závodil jsem tu v F2 a F3, předjíždět se tu dalo obtížně, ale nebylo to nemožné. Necítím se psychicky unavený, jsem připraven pokračovat, ale chápu, že tým, inženýři a mechanici už si přestávku zaslouží. Mě ještě čeká test v chystané novice po závodním víkendu, pak bud tři dny jezdit v poušti s buggy. Potom mě čeká univerzita a zkoušky, které chci mít hotové před začátkem další sezóny," uvedl Nikita Mazepin.
Fittipaldi zůstáváZástupce třetí generace rodu Fittipaldi nadále bude pokračovat v barvách amerického týmu. Pietro Fittipaldi příští rok zahájí u Haasu čtvrtou sezónu - během těchto let si dvakrát zkusil vůz v závodním režimu, když nahradil po děsivé havárii Romaina Grosjeana v posledních dvou závodech roku 2020.
"Pro nás bylo jednoduché rozhodnutí ponechat si Pietra jako oficiálního testpilota a rezervního jezdce. Dobře zná vnitřní strukturu našeho týmu, je už s námi dlouho. Loni prokázal schopnost v případě nutnosti zrychlit a naskočit do závodu. Letos jsou jeho výkony kontinuální. Jsme rádi, že naše partnerství pokračuje a budeme ho mít na palubě i v roce 2022," oznámil další Brazilcovo angažmá Günther Steiner.
"Jsem nesmírně šťastný a stejně tak nadšený z možnosti pokračovat i nadále u týmu Haas F1 Team. Za těch několik sezón už je pro mě něco jako rodina. Hodně jsem se naučil a doufám, že budu moci přispět k nové generaci F1 v příštím roce. Bude zajímavé sledovat, co se stane a jsem samozřejmě stejně jako zbytek týmu zvědavý a dychtivý, co náš VF-22 předvede na trati," komentuje situaci Fittipaldi.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.