Kvalifikaci na GP Kataru opanoval jednoznačným způsobem Lewisem Hamilton. Druhý skončil jeho úhlavní rival v boji o šampionát Max Verstappen, třetí příčku obsadil Valtteri Bottas.
V prvním kvalifikačním segmentu ukazovaly dobrou formu oba Mercedesy. Zdá se, že Red Bull v Kataru opravdu není tak rychlý jako jeho úhlavní soupeř v boji o tituly. Verstappen ztrácel na Stříbrné šípy po prvním pokusu více než čtvrt sekundy. Střed pole byl velmi vyrovnaný. Patřili do něj piloti Ferrari, McLarenu, AlphaTauri a Alpine. Závěr výsledkové listiny patřil tradičně Williamsu, Alfě Romeo a Haasu.
Komplikace potkaly Norrise i Leclerca. Ředitelství závodu odebralo oběma pilotům jejich rychlá kola kvůli překročení limitů trati. Trápil se Mazepin, Rus neabsolvoval vzhledem k technickým problémům na jeho voze druhý ani třetí trénink a bylo to vidět. Mazepin ztrácel na Schumachera přes dvě sekundy.
Do Q2 se nakonec nepodívali, Raikkonen, Latifi, Giovinazzi, Schumacher a Mazepin.
Hamilton is flying! He improves on his previous time and holds onto pole with a. 1:20.827 ⏱#QatarGP 🇶🇦 #F1 pic.twitter.com/vtfhdwLsZA
— Formula 1 (@F1) November 20, 2021Q2 přinesla snahu většiny startovního pole zajet nejrychlejší čas na středně tvrdé směsi pneumatik. Dostatečný náskok si však najelo jen minimum pilotů. Zejména pak Mercedesy a Verstappen. Velký rozdíl byl mezi oběma piloty Ferrari - Leclerc ztrácel na Sainze prakticky vteřinu. Čelo výsledkové listiny patřilo Hamiltonovi, který byl rychlejší než Verstappen o tři desetiny sekundy.
Do třetí části kvalifikace nepostoupili Pérez, což je pro Red Bull šok, dále v Q2 uvízli Leclerc, Ricciardo, Russell a Stroll.
Kvalifikační finále si pro sebe rezervoval Lewis Hamilton, který zajel nejrychlejší čas rozdílem téměř půl sekundy před druhým Maxem Verstappenem. Třetí příčka patří Valtteri Bottasovi, čtvrtý odstartuje do zítřejšího závodu Pierre Gasly.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.