Kvalifikaci na GP Kataru opanoval jednoznačným způsobem Lewisem Hamilton. Druhý skončil jeho úhlavní rival v boji o šampionát Max Verstappen, třetí příčku obsadil Valtteri Bottas.
V prvním kvalifikačním segmentu ukazovaly dobrou formu oba Mercedesy. Zdá se, že Red Bull v Kataru opravdu není tak rychlý jako jeho úhlavní soupeř v boji o tituly. Verstappen ztrácel na Stříbrné šípy po prvním pokusu více než čtvrt sekundy. Střed pole byl velmi vyrovnaný. Patřili do něj piloti Ferrari, McLarenu, AlphaTauri a Alpine. Závěr výsledkové listiny patřil tradičně Williamsu, Alfě Romeo a Haasu.
Komplikace potkaly Norrise i Leclerca. Ředitelství závodu odebralo oběma pilotům jejich rychlá kola kvůli překročení limitů trati. Trápil se Mazepin, Rus neabsolvoval vzhledem k technickým problémům na jeho voze druhý ani třetí trénink a bylo to vidět. Mazepin ztrácel na Schumachera přes dvě sekundy.
Do Q2 se nakonec nepodívali, Raikkonen, Latifi, Giovinazzi, Schumacher a Mazepin.
Hamilton is flying! He improves on his previous time and holds onto pole with a. 1:20.827 ⏱#QatarGP 🇶🇦 #F1 pic.twitter.com/vtfhdwLsZA
— Formula 1 (@F1) November 20, 2021Q2 přinesla snahu většiny startovního pole zajet nejrychlejší čas na středně tvrdé směsi pneumatik. Dostatečný náskok si však najelo jen minimum pilotů. Zejména pak Mercedesy a Verstappen. Velký rozdíl byl mezi oběma piloty Ferrari - Leclerc ztrácel na Sainze prakticky vteřinu. Čelo výsledkové listiny patřilo Hamiltonovi, který byl rychlejší než Verstappen o tři desetiny sekundy.
Do třetí části kvalifikace nepostoupili Pérez, což je pro Red Bull šok, dále v Q2 uvízli Leclerc, Ricciardo, Russell a Stroll.
Kvalifikační finále si pro sebe rezervoval Lewis Hamilton, který zajel nejrychlejší čas rozdílem téměř půl sekundy před druhým Maxem Verstappenem. Třetí příčka patří Valtteri Bottasovi, čtvrtý odstartuje do zítřejšího závodu Pierre Gasly.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.