Kvalifikaci na GP Kataru opanoval jednoznačným způsobem Lewisem Hamilton. Druhý skončil jeho úhlavní rival v boji o šampionát Max Verstappen, třetí příčku obsadil Valtteri Bottas.
V prvním kvalifikačním segmentu ukazovaly dobrou formu oba Mercedesy. Zdá se, že Red Bull v Kataru opravdu není tak rychlý jako jeho úhlavní soupeř v boji o tituly. Verstappen ztrácel na Stříbrné šípy po prvním pokusu více než čtvrt sekundy. Střed pole byl velmi vyrovnaný. Patřili do něj piloti Ferrari, McLarenu, AlphaTauri a Alpine. Závěr výsledkové listiny patřil tradičně Williamsu, Alfě Romeo a Haasu.
Komplikace potkaly Norrise i Leclerca. Ředitelství závodu odebralo oběma pilotům jejich rychlá kola kvůli překročení limitů trati. Trápil se Mazepin, Rus neabsolvoval vzhledem k technickým problémům na jeho voze druhý ani třetí trénink a bylo to vidět. Mazepin ztrácel na Schumachera přes dvě sekundy.
Do Q2 se nakonec nepodívali, Raikkonen, Latifi, Giovinazzi, Schumacher a Mazepin.
Hamilton is flying! He improves on his previous time and holds onto pole with a. 1:20.827 ⏱#QatarGP 🇶🇦 #F1 pic.twitter.com/vtfhdwLsZA
— Formula 1 (@F1) November 20, 2021Q2 přinesla snahu většiny startovního pole zajet nejrychlejší čas na středně tvrdé směsi pneumatik. Dostatečný náskok si však najelo jen minimum pilotů. Zejména pak Mercedesy a Verstappen. Velký rozdíl byl mezi oběma piloty Ferrari - Leclerc ztrácel na Sainze prakticky vteřinu. Čelo výsledkové listiny patřilo Hamiltonovi, který byl rychlejší než Verstappen o tři desetiny sekundy.
Do třetí části kvalifikace nepostoupili Pérez, což je pro Red Bull šok, dále v Q2 uvízli Leclerc, Ricciardo, Russell a Stroll.
Kvalifikační finále si pro sebe rezervoval Lewis Hamilton, který zajel nejrychlejší čas rozdílem téměř půl sekundy před druhým Maxem Verstappenem. Třetí příčka patří Valtteri Bottasovi, čtvrtý odstartuje do zítřejšího závodu Pierre Gasly.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.