Druhý trénink před GP Kataru patřil Mercedesu a Valtteri Bottasovi. Ve velmi dobrém světle se ukazuje rovněž AlphaTauri.
Druhý trénink na GP Kataru přinesl už od počátku na tratu mnoho vzruchu. Silné časy zajížděly Red Bully a Mercedesy, to se koneckonců očekávalo. Rakouská stáj bude spoléhat na technickou pasáž okruhu, ve které by měla být nejsilnější, Mercedes bude mít podle všeho nejlepší maximální rychlost. Christian Horner si myslí, že Stříbrné šípy jsou na konci rovinky o sedm kilometrů za hodinu rychlejší.
Navíc se zdá, že na katarském okruhu by předjíždění nemuselo činit zásadní potíže, takže kvalifikace možná nebude tolik zásadní, jak na některých jiných okruzích. Jdeme každopádně do velké neznámé, protože v Kataru se ještě nikdy GP Formule 1 neuskutečnila.
He's not wrong, is he?! 😃#QatarGP 🇶🇦 @OscarPiastri pic.twitter.com/rNb2FCmEmw
— Formula 1 (@F1) November 19, 2021V rámci kvalifikačních simulací byl nejrychlejší Bottas, před Gaslym a Hamiltonem. Verstappenovi patřila čtvrtá příčka. Slušnou formu AlphaTauri potvrzoval také sedmý Cunoda. V první desítce byly rovněž Pérez, Vettel, Norris, Stroll a Sainz. Závěr výsledkové listiny patřil už tradičně vozům Williamsu a Haasu. Zklamáním je zatím rychlost Alpine, ani jeden z modrých vozů neatakoval pozice v elitní desítce.
Tak či tak nás čeká zajímavý závodní víkend. Vzhledem k tomu, že týmy nemají na nové trati dostatek dat, bude kvalifikace a hlavně závod tak trochu krokem do neznáma. Momentálně to však vypadá, že minimálně kvalifikační potenciál je u Mercedesu o něco větší než ten u Red Bullu. Pokud by tomu tak opravdu bylo, je to v rámci bitvy o titul další zápletka.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.