Druhý trénink před GP Kataru patřil Mercedesu a Valtteri Bottasovi. Ve velmi dobrém světle se ukazuje rovněž AlphaTauri.
Druhý trénink na GP Kataru přinesl už od počátku na tratu mnoho vzruchu. Silné časy zajížděly Red Bully a Mercedesy, to se koneckonců očekávalo. Rakouská stáj bude spoléhat na technickou pasáž okruhu, ve které by měla být nejsilnější, Mercedes bude mít podle všeho nejlepší maximální rychlost. Christian Horner si myslí, že Stříbrné šípy jsou na konci rovinky o sedm kilometrů za hodinu rychlejší.
Navíc se zdá, že na katarském okruhu by předjíždění nemuselo činit zásadní potíže, takže kvalifikace možná nebude tolik zásadní, jak na některých jiných okruzích. Jdeme každopádně do velké neznámé, protože v Kataru se ještě nikdy GP Formule 1 neuskutečnila.
He's not wrong, is he?! 😃#QatarGP 🇶🇦 @OscarPiastri pic.twitter.com/rNb2FCmEmw
— Formula 1 (@F1) November 19, 2021V rámci kvalifikačních simulací byl nejrychlejší Bottas, před Gaslym a Hamiltonem. Verstappenovi patřila čtvrtá příčka. Slušnou formu AlphaTauri potvrzoval také sedmý Cunoda. V první desítce byly rovněž Pérez, Vettel, Norris, Stroll a Sainz. Závěr výsledkové listiny patřil už tradičně vozům Williamsu a Haasu. Zklamáním je zatím rychlost Alpine, ani jeden z modrých vozů neatakoval pozice v elitní desítce.
Tak či tak nás čeká zajímavý závodní víkend. Vzhledem k tomu, že týmy nemají na nové trati dostatek dat, bude kvalifikace a hlavně závod tak trochu krokem do neznáma. Momentálně to však vypadá, že minimálně kvalifikační potenciál je u Mercedesu o něco větší než ten u Red Bullu. Pokud by tomu tak opravdu bylo, je to v rámci bitvy o titul další zápletka.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.