Kvalifikaci na zítřejší sprint zvládl nejlépe Lewis Hamilton s novou pohonnou jednotkou. Druhou příčku obsadil Max Verstappen, třetí byl Valtteri Bottas.
Jako první si kvalifikační čas připsali piloti Ferrari, přičemž Sainz byl mírně rychlejší než Leclerc. Rudé vozy však okamžitě přeskočil ve skvělé formě jedoucí Gasly. Následovali další piloti. Sklvěle se jevil Mercedes a hlavně Hamilton, který byl v úvodu kvalifikace o půl vteřiny rychlejší než druhý Verstappen.
Rozdílná nálada byla u Ferrari, zatímco Sainzovi patřila druhá příčka, Leclerc o svůj nejrychlejší čas kvůli překročení traťových limitů přišel. Monačanovi proto průběžně patřila až osmnáctá příčka. Závěrečné minuty Q1 přinesly hektickou podívanou, do prostřední části se nakonec neprobojovali Stroll, oba Williamsy a oba Haasy. Za zmínku stojí skutečnost, že Nicholas Latifi dokázal v kvalifikaci poprvé porazit George Russella.
V prvních pokusech prostředníhio kvalifikačního segmentu zajel nejlépe Verstappen, za ním se seřadili Gasly, Bottas a Leclerc. Hamiltonovi byl kvůli překročení traťových limitů smazán čas. Brit si spravil chuť ve druhém ostrém pokusu, v němž byl o dvě desetiny rychlejší než Verstappen. Do Q2 by se v dvě minuty před koncem vyměřeného času neprobojovali Ocon, Vettel, Cunoda a obě Alfy Romeo. Stejná skupina jezdců nakonec neprošla do závěrečné kvalifikační části.
Ve třetí části zajel nejlépe Hamilton před Verstappenem a Bottasem. Brit dokázal vytěžit ze zbrusu nové pohonné jednotky, kterou mohl zatížit na maximum. Kvalitně si počínal také Gasly a Ferrari znovu potvrdilo, že jeho vůz je v závěru sezony lepší než ten McLarenu, oba piloti Scuderie totiž skončili před svými britskými rivaly.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.