Kvalifikaci na zítřejší sprint zvládl nejlépe Lewis Hamilton s novou pohonnou jednotkou. Druhou příčku obsadil Max Verstappen, třetí byl Valtteri Bottas.
Jako první si kvalifikační čas připsali piloti Ferrari, přičemž Sainz byl mírně rychlejší než Leclerc. Rudé vozy však okamžitě přeskočil ve skvělé formě jedoucí Gasly. Následovali další piloti. Sklvěle se jevil Mercedes a hlavně Hamilton, který byl v úvodu kvalifikace o půl vteřiny rychlejší než druhý Verstappen.
Rozdílná nálada byla u Ferrari, zatímco Sainzovi patřila druhá příčka, Leclerc o svůj nejrychlejší čas kvůli překročení traťových limitů přišel. Monačanovi proto průběžně patřila až osmnáctá příčka. Závěrečné minuty Q1 přinesly hektickou podívanou, do prostřední části se nakonec neprobojovali Stroll, oba Williamsy a oba Haasy. Za zmínku stojí skutečnost, že Nicholas Latifi dokázal v kvalifikaci poprvé porazit George Russella.
V prvních pokusech prostředníhio kvalifikačního segmentu zajel nejlépe Verstappen, za ním se seřadili Gasly, Bottas a Leclerc. Hamiltonovi byl kvůli překročení traťových limitů smazán čas. Brit si spravil chuť ve druhém ostrém pokusu, v němž byl o dvě desetiny rychlejší než Verstappen. Do Q2 by se v dvě minuty před koncem vyměřeného času neprobojovali Ocon, Vettel, Cunoda a obě Alfy Romeo. Stejná skupina jezdců nakonec neprošla do závěrečné kvalifikační části.
Ve třetí části zajel nejlépe Hamilton před Verstappenem a Bottasem. Brit dokázal vytěžit ze zbrusu nové pohonné jednotky, kterou mohl zatížit na maximum. Kvalitně si počínal také Gasly a Ferrari znovu potvrdilo, že jeho vůz je v závěru sezony lepší než ten McLarenu, oba piloti Scuderie totiž skončili před svými britskými rivaly.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.