Mercedes v Brazílii u svého šampiona uvažuje nasazení dalšího nového motoru, což by vedlo k odsunu zpět na startovním roštu.
Týmy Formule 1 se během týdne přemístily z Mexika do Brazílie, kde je bez volného víkendu čeká další závod. A neodpočinou si ani příští týden, kdy už budou opět závodit v Kataru.
Na okruhu Interlagos se díky nadmořské výšce očekává výhoda Red Bullu, byť už by neměla být tak velká jako minulou neděli v Mexiku. Souboje Maxe Verstappena s Lewisem Hamiltonem by však znovu mohl ovlivnit spolehlivost - resp. potíže, které v závěru sezóny mají u Stříbrných šípů.
Ty zvažují nasazení dalšího nového motoru. Hamilton si přitom jednu penalizaci odbyl v již v Turecku, kde skončil až pátý. Britský pilot k tomu včera jen stručně řekl: "Opravdu to teď nemůžu komentovat. Nevím. Myslím, že motory ještě ani nedorazily. Podle toho, co vím, je můj motor v pořádku, ale více se dozvím později. S inženýry jsme to ještě neprošli."
Brazilský víkend bude zpestřený také sobotním sprintovým závodem za tři body pro vítěze, kvalifikace se proto pojede již v pátek po prvním tréninku. Pomůže to Mercedesu? "Pokud budou rychlejší, tak nám to do karet hrát nebude. Počkáme a uvidíme," odpovídá Hamilton.
"Budeme se soustředit na to, abychom auto dostali do toho správného provozního rámce, což není jednoduché. Auto se nenastavuje snadno, ale myslím si, že to asi platí pro všechny. Máme jen první trénink, půjde tedy o intenzivní trénink," komentuje pilot Mercedesu dále.
"Trať není moc dobrá pro předjíždění. Jistě, máte velmi dlouhou rovinku, podle mě však jde o jeden z nejtěžších závodů z pohledu předjíždění. Musíte mít ve voze výhodu kolem 1,1 sekundy, abyste měli 50% šanci na předjetí, nebo něco podobně šíleného, takže z tohoto pohledu není skvělá," popisuje úřadující mistr světa.
Do víkendu jde se ztrátou 19 bodů na Verstappena, stále však zbývá odjet čtyři závody. Situace se tedy může ještě otočit. "Stačí, když jednou nedojedete do cíle, a může to změnit celkový obrázek. Myslím, že Mercedes ještě neřekl poslední slovo. Po několika náročných víkendech se vrátí ve formě. Vypadá to, že Red Bull má celkově silnější balík, ale Mercedes a Lewis jsou Mercedes a Lewis," upozorňuje Carlos Sainz.
Jeho Ferrari očekává, že v Brazílii bude McLaren silnější než oni: "Podle našich čísel tomu tak bude... máme své simulace a očekávání vyplývající ze simulací. A podle vlastností okruhu a toho všeho, podle nás budou o půl desetiny před námi, ne víc," dodává pilot Scuderie, která nyní v šampionátu konstruktérů drží třetí místo s náskokem 13,5 bodů.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.