Mercedes v Brazílii u svého šampiona uvažuje nasazení dalšího nového motoru, což by vedlo k odsunu zpět na startovním roštu.
Týmy Formule 1 se během týdne přemístily z Mexika do Brazílie, kde je bez volného víkendu čeká další závod. A neodpočinou si ani příští týden, kdy už budou opět závodit v Kataru.
Na okruhu Interlagos se díky nadmořské výšce očekává výhoda Red Bullu, byť už by neměla být tak velká jako minulou neděli v Mexiku. Souboje Maxe Verstappena s Lewisem Hamiltonem by však znovu mohl ovlivnit spolehlivost - resp. potíže, které v závěru sezóny mají u Stříbrných šípů.
Ty zvažují nasazení dalšího nového motoru. Hamilton si přitom jednu penalizaci odbyl v již v Turecku, kde skončil až pátý. Britský pilot k tomu včera jen stručně řekl: "Opravdu to teď nemůžu komentovat. Nevím. Myslím, že motory ještě ani nedorazily. Podle toho, co vím, je můj motor v pořádku, ale více se dozvím později. S inženýry jsme to ještě neprošli."
Brazilský víkend bude zpestřený také sobotním sprintovým závodem za tři body pro vítěze, kvalifikace se proto pojede již v pátek po prvním tréninku. Pomůže to Mercedesu? "Pokud budou rychlejší, tak nám to do karet hrát nebude. Počkáme a uvidíme," odpovídá Hamilton.
"Budeme se soustředit na to, abychom auto dostali do toho správného provozního rámce, což není jednoduché. Auto se nenastavuje snadno, ale myslím si, že to asi platí pro všechny. Máme jen první trénink, půjde tedy o intenzivní trénink," komentuje pilot Mercedesu dále.
"Trať není moc dobrá pro předjíždění. Jistě, máte velmi dlouhou rovinku, podle mě však jde o jeden z nejtěžších závodů z pohledu předjíždění. Musíte mít ve voze výhodu kolem 1,1 sekundy, abyste měli 50% šanci na předjetí, nebo něco podobně šíleného, takže z tohoto pohledu není skvělá," popisuje úřadující mistr světa.
Do víkendu jde se ztrátou 19 bodů na Verstappena, stále však zbývá odjet čtyři závody. Situace se tedy může ještě otočit. "Stačí, když jednou nedojedete do cíle, a může to změnit celkový obrázek. Myslím, že Mercedes ještě neřekl poslední slovo. Po několika náročných víkendech se vrátí ve formě. Vypadá to, že Red Bull má celkově silnější balík, ale Mercedes a Lewis jsou Mercedes a Lewis," upozorňuje Carlos Sainz.
Jeho Ferrari očekává, že v Brazílii bude McLaren silnější než oni: "Podle našich čísel tomu tak bude... máme své simulace a očekávání vyplývající ze simulací. A podle vlastností okruhu a toho všeho, podle nás budou o půl desetiny před námi, ne víc," dodává pilot Scuderie, která nyní v šampionátu konstruktérů drží třetí místo s náskokem 13,5 bodů.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.