Mercedes v Brazílii u svého šampiona uvažuje nasazení dalšího nového motoru, což by vedlo k odsunu zpět na startovním roštu.
Týmy Formule 1 se během týdne přemístily z Mexika do Brazílie, kde je bez volného víkendu čeká další závod. A neodpočinou si ani příští týden, kdy už budou opět závodit v Kataru.
Na okruhu Interlagos se díky nadmořské výšce očekává výhoda Red Bullu, byť už by neměla být tak velká jako minulou neděli v Mexiku. Souboje Maxe Verstappena s Lewisem Hamiltonem by však znovu mohl ovlivnit spolehlivost - resp. potíže, které v závěru sezóny mají u Stříbrných šípů.
Ty zvažují nasazení dalšího nového motoru. Hamilton si přitom jednu penalizaci odbyl v již v Turecku, kde skončil až pátý. Britský pilot k tomu včera jen stručně řekl: "Opravdu to teď nemůžu komentovat. Nevím. Myslím, že motory ještě ani nedorazily. Podle toho, co vím, je můj motor v pořádku, ale více se dozvím později. S inženýry jsme to ještě neprošli."
Brazilský víkend bude zpestřený také sobotním sprintovým závodem za tři body pro vítěze, kvalifikace se proto pojede již v pátek po prvním tréninku. Pomůže to Mercedesu? "Pokud budou rychlejší, tak nám to do karet hrát nebude. Počkáme a uvidíme," odpovídá Hamilton.
"Budeme se soustředit na to, abychom auto dostali do toho správného provozního rámce, což není jednoduché. Auto se nenastavuje snadno, ale myslím si, že to asi platí pro všechny. Máme jen první trénink, půjde tedy o intenzivní trénink," komentuje pilot Mercedesu dále.
"Trať není moc dobrá pro předjíždění. Jistě, máte velmi dlouhou rovinku, podle mě však jde o jeden z nejtěžších závodů z pohledu předjíždění. Musíte mít ve voze výhodu kolem 1,1 sekundy, abyste měli 50% šanci na předjetí, nebo něco podobně šíleného, takže z tohoto pohledu není skvělá," popisuje úřadující mistr světa.
Do víkendu jde se ztrátou 19 bodů na Verstappena, stále však zbývá odjet čtyři závody. Situace se tedy může ještě otočit. "Stačí, když jednou nedojedete do cíle, a může to změnit celkový obrázek. Myslím, že Mercedes ještě neřekl poslední slovo. Po několika náročných víkendech se vrátí ve formě. Vypadá to, že Red Bull má celkově silnější balík, ale Mercedes a Lewis jsou Mercedes a Lewis," upozorňuje Carlos Sainz.
Jeho Ferrari očekává, že v Brazílii bude McLaren silnější než oni: "Podle našich čísel tomu tak bude... máme své simulace a očekávání vyplývající ze simulací. A podle vlastností okruhu a toho všeho, podle nás budou o půl desetiny před námi, ne víc," dodává pilot Scuderie, která nyní v šampionátu konstruktérů drží třetí místo s náskokem 13,5 bodů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.