Mercedes v Brazílii u svého šampiona uvažuje nasazení dalšího nového motoru, což by vedlo k odsunu zpět na startovním roštu.
Týmy Formule 1 se během týdne přemístily z Mexika do Brazílie, kde je bez volného víkendu čeká další závod. A neodpočinou si ani příští týden, kdy už budou opět závodit v Kataru.
Na okruhu Interlagos se díky nadmořské výšce očekává výhoda Red Bullu, byť už by neměla být tak velká jako minulou neděli v Mexiku. Souboje Maxe Verstappena s Lewisem Hamiltonem by však znovu mohl ovlivnit spolehlivost - resp. potíže, které v závěru sezóny mají u Stříbrných šípů.
Ty zvažují nasazení dalšího nového motoru. Hamilton si přitom jednu penalizaci odbyl v již v Turecku, kde skončil až pátý. Britský pilot k tomu včera jen stručně řekl: "Opravdu to teď nemůžu komentovat. Nevím. Myslím, že motory ještě ani nedorazily. Podle toho, co vím, je můj motor v pořádku, ale více se dozvím později. S inženýry jsme to ještě neprošli."
Brazilský víkend bude zpestřený také sobotním sprintovým závodem za tři body pro vítěze, kvalifikace se proto pojede již v pátek po prvním tréninku. Pomůže to Mercedesu? "Pokud budou rychlejší, tak nám to do karet hrát nebude. Počkáme a uvidíme," odpovídá Hamilton.
"Budeme se soustředit na to, abychom auto dostali do toho správného provozního rámce, což není jednoduché. Auto se nenastavuje snadno, ale myslím si, že to asi platí pro všechny. Máme jen první trénink, půjde tedy o intenzivní trénink," komentuje pilot Mercedesu dále.
"Trať není moc dobrá pro předjíždění. Jistě, máte velmi dlouhou rovinku, podle mě však jde o jeden z nejtěžších závodů z pohledu předjíždění. Musíte mít ve voze výhodu kolem 1,1 sekundy, abyste měli 50% šanci na předjetí, nebo něco podobně šíleného, takže z tohoto pohledu není skvělá," popisuje úřadující mistr světa.
Do víkendu jde se ztrátou 19 bodů na Verstappena, stále však zbývá odjet čtyři závody. Situace se tedy může ještě otočit. "Stačí, když jednou nedojedete do cíle, a může to změnit celkový obrázek. Myslím, že Mercedes ještě neřekl poslední slovo. Po několika náročných víkendech se vrátí ve formě. Vypadá to, že Red Bull má celkově silnější balík, ale Mercedes a Lewis jsou Mercedes a Lewis," upozorňuje Carlos Sainz.
Jeho Ferrari očekává, že v Brazílii bude McLaren silnější než oni: "Podle našich čísel tomu tak bude... máme své simulace a očekávání vyplývající ze simulací. A podle vlastností okruhu a toho všeho, podle nás budou o půl desetiny před námi, ne víc," dodává pilot Scuderie, která nyní v šampionátu konstruktérů drží třetí místo s náskokem 13,5 bodů.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.