Šéf Scuderie Mattia Binotto sice může být po Velké ceně Mexika spokojený, protože se konečně dostali na třetí příčku před McLaren, výkonností svého týmu byl přesto rozčarovaný.
Charles Leclerc dojel na pátém a Carlos Sainz na šestém místě, díky tomu nasbírali o 17 bodů více než soupeř z Wokingu, jehož v šampionátu konstruktérů přeskočili. Přesto Binotto prohlásil, že "doufali v lepší víkend, pokud jde o výkonnost."
Je to dáno nárůstem ztráty Ferrari na Red Bull a McLaren, k čemuž se navíc přidalo překvapení v podobě AlphyTaury - ta zásluhou Pierra Gaslyho, jenž skončil těsně pod pódiem, skončila před stájí z Maranella.
"Když se podíváte na poslední závody, tak jsme se rychlostí více blížili špičkovým týmům - dělalo to kolem půl sekundy, zatímco v Mexiku už šlo o zhruba devět desetin sekundy. Trochu jsme zaostávali," popisuje šéf Ferrari po Velké ceně Mexika.
"V Mexiku, kde pohonné jednotky hrají menší roli, jde o okruh méně citlivý na výkon, jsem upřímně doufal, že budeme mít lepší celkovou relativní výkonnost, k čemuž nedošlo. Trochu jsme se s výkonnosti trápili v kvalifikaci i v ve srovnání s nejlepšími vozy v závodě," pokračuje.
"A skutečnost, že Gasly dojel před námi, je dalším známkou. Rozhodně si vedl velmi dobře, takže mu a AlphěTauri patří všechna čest. Ale doufal jsem, že skončíme aspoň před AlphouTauri a blíže k těm nejlepším," rozebírá Binotto své zklamání.
Je sice pravda, že díky nadmořské výšce se Ferrari na rovinkách vyrovnalo Mercedesu, jejich deficit tak ale vycházel spíše z nedostatečné výkonnosti v zatáčkách.
"Od Monaka se spousta věci změnila. Zejména ty špičkové týmy hodně vylepšily svá auta a vidíte, jak teď mají Mercedes a Red Bull na mnoha okruzích větší náskok než na počátku sezóny. Bylo to těžší zapojit se do soubojů, než jsme očekávali," uznává Binotto.
"Největším překvapením je zřejmě AlphaTauri - to, že byli po celý víkend tak rychlí jako my, nebo možná ještě o desetinku rychlejší. Ale pokud jde o naši výkonnost ve srovnání s lídry, ti měli víceméně stejný náskok jako v několika posledních závodech, a tato trať zkrátka ukázala, kde ztrácíme... Doufal jsem, že v Mexiku budeme rychlejší, ale nebylo to tak," shrnuje šéf Ferrari.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.