Šéf Scuderie Mattia Binotto sice může být po Velké ceně Mexika spokojený, protože se konečně dostali na třetí příčku před McLaren, výkonností svého týmu byl přesto rozčarovaný.
Charles Leclerc dojel na pátém a Carlos Sainz na šestém místě, díky tomu nasbírali o 17 bodů více než soupeř z Wokingu, jehož v šampionátu konstruktérů přeskočili. Přesto Binotto prohlásil, že "doufali v lepší víkend, pokud jde o výkonnost."
Je to dáno nárůstem ztráty Ferrari na Red Bull a McLaren, k čemuž se navíc přidalo překvapení v podobě AlphyTaury - ta zásluhou Pierra Gaslyho, jenž skončil těsně pod pódiem, skončila před stájí z Maranella.
"Když se podíváte na poslední závody, tak jsme se rychlostí více blížili špičkovým týmům - dělalo to kolem půl sekundy, zatímco v Mexiku už šlo o zhruba devět desetin sekundy. Trochu jsme zaostávali," popisuje šéf Ferrari po Velké ceně Mexika.
"V Mexiku, kde pohonné jednotky hrají menší roli, jde o okruh méně citlivý na výkon, jsem upřímně doufal, že budeme mít lepší celkovou relativní výkonnost, k čemuž nedošlo. Trochu jsme se s výkonnosti trápili v kvalifikaci i v ve srovnání s nejlepšími vozy v závodě," pokračuje.
"A skutečnost, že Gasly dojel před námi, je dalším známkou. Rozhodně si vedl velmi dobře, takže mu a AlphěTauri patří všechna čest. Ale doufal jsem, že skončíme aspoň před AlphouTauri a blíže k těm nejlepším," rozebírá Binotto své zklamání.
Je sice pravda, že díky nadmořské výšce se Ferrari na rovinkách vyrovnalo Mercedesu, jejich deficit tak ale vycházel spíše z nedostatečné výkonnosti v zatáčkách.
"Od Monaka se spousta věci změnila. Zejména ty špičkové týmy hodně vylepšily svá auta a vidíte, jak teď mají Mercedes a Red Bull na mnoha okruzích větší náskok než na počátku sezóny. Bylo to těžší zapojit se do soubojů, než jsme očekávali," uznává Binotto.
"Největším překvapením je zřejmě AlphaTauri - to, že byli po celý víkend tak rychlí jako my, nebo možná ještě o desetinku rychlejší. Ale pokud jde o naši výkonnost ve srovnání s lídry, ti měli víceméně stejný náskok jako v několika posledních závodech, a tato trať zkrátka ukázala, kde ztrácíme... Doufal jsem, že v Mexiku budeme rychlejší, ale nebylo to tak," shrnuje šéf Ferrari.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.