V kvalifikaci na GP Mexika překvapivě zvítězil Valtteri Bottas před Hamiltonem. Až v závěsu skončili jezdci Red Bullu. Lance Stroll havaroval v první části kvalifikace.
Q1
Kvalifikaci provázelo obdobné počasí jako při všech třech volných trénincích. Teplota vzduchu okolo krásných 20 °C a teplota tratě dosahovala 40 °C, do těchto podmínek sice první vyrazil Nicholas Latifi, ale první si čas zapsal až Mick Schumacher, kterého následoval jeho týmový kolega Nikita Mazepin, prvně jmenovanému z dvojce Haasu byl ale jeho čas škrtnut. Po uplynulých pěti minutách se na čele ocitl Charles Leclerc před Vettelem a Sainzem, ale rázem byly vyvěšeny červené vlajky, protože Lance Stroll na výjezdu z poslední zatáčky neukočíroval svůj monopost a narazil do bariéry. Do této doby si čas stihlo zaspat 7 jezdců.
🚩 RED FLAG 🚩Stroll into the barriers. The Canadian is ok and out of the car.#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/EqN5CszFwl
— Formula 1 (@F1) November 6, 2021Po restartu se vydala na trať většina jezdců, ale hned po výjezdu z boxů zatrnulo Carlosu Sainzovi, protože z ničeho nic ztratil výkon, ale nakonec se mu podařilo jeho červený monopost rozchodit. Necelých 5 minut před koncem 1. části kvalifikace byl nejrychlejší Max Verstappen, který se se svým časem 1:16,788 s přehledem umístil na prvním místě, jelikož druhý Pérez ztrácel 6 desetin. Tento čas dokázali po závěrečných pokusech překonat Valtteri Bottas a Charles Leclerc.
Nepostoupili: Alonso, Latifi, Schumacher, Mazepin a Lance Stroll.
Q2
Do druhé části kvalifikace se všichni jezdci na trati vydali na žlutě označených pneumatikách. Na červeně označené se prvotně na trať vydali pouze Cunoda s Oconem. Po prvních pokusech na první příčce figuroval Verstappen, který svůj čas z první části vylepšil ještě o 3 desetiny, druhý Hamilton zaostal pouze o 16 tisícin, na třetí příčce se objevil Juki Cunoda, který svůj čas zaznamenal na měkké směsi pneumatik, ten ale zítra odstartuje s penalizací. Po druhých pokusech se na první příčku vyšvihnul Lewis Hamilton, Verstappenovi jeho první čas vystačil a na Brita ztratil pouhých 9 tisícin, třetí příčka zůstala Cunodovi. V závěru se do problémů ještě dostal Antonio Giovinazzi, ten udělal v nájezdu na stadion, tedy v 12. zatáčce okruhu, hodiny. Krom Itala jsme ve třetí části neviděli ještě Vettela, Räikkönena, Russella a Ocona, kteří dál nepostoupili.
❌ ELIMINATED IN Q2 ❌VettelRaikkonenRussellGiovinazzi 📷Ocon #MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/mUsb0kr42s
— Formula 1 (@F1) November 6, 2021
Q3
Po prvních pokusech v závěrečné části se povedlo Bottasovi zkompletovat nejrychlejší kolo se všemi fialovými sektory o hodnotě 1:15,875, druhý čas patřil Hamiltonovi, tandem Red Bullu se umístil až na 3. a 4. příčce, přičemž Verstappen na Fina ztrácel přes 3 desetiny a domácí Pérez přes 4 desetiny. Lando Norris při svém rychlém kole probrzdil první zatáčku a skončil na trávě, o zlepšení se již nesnažil. Druhé pokusy měli jezdci Red Bullu velmi dobře rozjeté, ale Pérez se ocitl mezi zatáčkami 10 a 11 mimo trať, díky čemuž zpomalil i Max Verstappen a z pole position se tak raduje Valtteri Bottas.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.