V kvalifikaci na GP Mexika překvapivě zvítězil Valtteri Bottas před Hamiltonem. Až v závěsu skončili jezdci Red Bullu. Lance Stroll havaroval v první části kvalifikace.
Q1
Kvalifikaci provázelo obdobné počasí jako při všech třech volných trénincích. Teplota vzduchu okolo krásných 20 °C a teplota tratě dosahovala 40 °C, do těchto podmínek sice první vyrazil Nicholas Latifi, ale první si čas zapsal až Mick Schumacher, kterého následoval jeho týmový kolega Nikita Mazepin, prvně jmenovanému z dvojce Haasu byl ale jeho čas škrtnut. Po uplynulých pěti minutách se na čele ocitl Charles Leclerc před Vettelem a Sainzem, ale rázem byly vyvěšeny červené vlajky, protože Lance Stroll na výjezdu z poslední zatáčky neukočíroval svůj monopost a narazil do bariéry. Do této doby si čas stihlo zaspat 7 jezdců.
🚩 RED FLAG 🚩Stroll into the barriers. The Canadian is ok and out of the car.#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/EqN5CszFwl
— Formula 1 (@F1) November 6, 2021Po restartu se vydala na trať většina jezdců, ale hned po výjezdu z boxů zatrnulo Carlosu Sainzovi, protože z ničeho nic ztratil výkon, ale nakonec se mu podařilo jeho červený monopost rozchodit. Necelých 5 minut před koncem 1. části kvalifikace byl nejrychlejší Max Verstappen, který se se svým časem 1:16,788 s přehledem umístil na prvním místě, jelikož druhý Pérez ztrácel 6 desetin. Tento čas dokázali po závěrečných pokusech překonat Valtteri Bottas a Charles Leclerc.
Nepostoupili: Alonso, Latifi, Schumacher, Mazepin a Lance Stroll.
Q2
Do druhé části kvalifikace se všichni jezdci na trati vydali na žlutě označených pneumatikách. Na červeně označené se prvotně na trať vydali pouze Cunoda s Oconem. Po prvních pokusech na první příčce figuroval Verstappen, který svůj čas z první části vylepšil ještě o 3 desetiny, druhý Hamilton zaostal pouze o 16 tisícin, na třetí příčce se objevil Juki Cunoda, který svůj čas zaznamenal na měkké směsi pneumatik, ten ale zítra odstartuje s penalizací. Po druhých pokusech se na první příčku vyšvihnul Lewis Hamilton, Verstappenovi jeho první čas vystačil a na Brita ztratil pouhých 9 tisícin, třetí příčka zůstala Cunodovi. V závěru se do problémů ještě dostal Antonio Giovinazzi, ten udělal v nájezdu na stadion, tedy v 12. zatáčce okruhu, hodiny. Krom Itala jsme ve třetí části neviděli ještě Vettela, Räikkönena, Russella a Ocona, kteří dál nepostoupili.
❌ ELIMINATED IN Q2 ❌VettelRaikkonenRussellGiovinazzi 📷Ocon #MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/mUsb0kr42s
— Formula 1 (@F1) November 6, 2021
Q3
Po prvních pokusech v závěrečné části se povedlo Bottasovi zkompletovat nejrychlejší kolo se všemi fialovými sektory o hodnotě 1:15,875, druhý čas patřil Hamiltonovi, tandem Red Bullu se umístil až na 3. a 4. příčce, přičemž Verstappen na Fina ztrácel přes 3 desetiny a domácí Pérez přes 4 desetiny. Lando Norris při svém rychlém kole probrzdil první zatáčku a skončil na trávě, o zlepšení se již nesnažil. Druhé pokusy měli jezdci Red Bullu velmi dobře rozjeté, ale Pérez se ocitl mezi zatáčkami 10 a 11 mimo trať, díky čemuž zpomalil i Max Verstappen a z pole position se tak raduje Valtteri Bottas.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.