V kvalifikaci na GP Mexika překvapivě zvítězil Valtteri Bottas před Hamiltonem. Až v závěsu skončili jezdci Red Bullu. Lance Stroll havaroval v první části kvalifikace.
Q1
Kvalifikaci provázelo obdobné počasí jako při všech třech volných trénincích. Teplota vzduchu okolo krásných 20 °C a teplota tratě dosahovala 40 °C, do těchto podmínek sice první vyrazil Nicholas Latifi, ale první si čas zapsal až Mick Schumacher, kterého následoval jeho týmový kolega Nikita Mazepin, prvně jmenovanému z dvojce Haasu byl ale jeho čas škrtnut. Po uplynulých pěti minutách se na čele ocitl Charles Leclerc před Vettelem a Sainzem, ale rázem byly vyvěšeny červené vlajky, protože Lance Stroll na výjezdu z poslední zatáčky neukočíroval svůj monopost a narazil do bariéry. Do této doby si čas stihlo zaspat 7 jezdců.
🚩 RED FLAG 🚩Stroll into the barriers. The Canadian is ok and out of the car.#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/EqN5CszFwl
— Formula 1 (@F1) November 6, 2021Po restartu se vydala na trať většina jezdců, ale hned po výjezdu z boxů zatrnulo Carlosu Sainzovi, protože z ničeho nic ztratil výkon, ale nakonec se mu podařilo jeho červený monopost rozchodit. Necelých 5 minut před koncem 1. části kvalifikace byl nejrychlejší Max Verstappen, který se se svým časem 1:16,788 s přehledem umístil na prvním místě, jelikož druhý Pérez ztrácel 6 desetin. Tento čas dokázali po závěrečných pokusech překonat Valtteri Bottas a Charles Leclerc.
Nepostoupili: Alonso, Latifi, Schumacher, Mazepin a Lance Stroll.
Q2
Do druhé části kvalifikace se všichni jezdci na trati vydali na žlutě označených pneumatikách. Na červeně označené se prvotně na trať vydali pouze Cunoda s Oconem. Po prvních pokusech na první příčce figuroval Verstappen, který svůj čas z první části vylepšil ještě o 3 desetiny, druhý Hamilton zaostal pouze o 16 tisícin, na třetí příčce se objevil Juki Cunoda, který svůj čas zaznamenal na měkké směsi pneumatik, ten ale zítra odstartuje s penalizací. Po druhých pokusech se na první příčku vyšvihnul Lewis Hamilton, Verstappenovi jeho první čas vystačil a na Brita ztratil pouhých 9 tisícin, třetí příčka zůstala Cunodovi. V závěru se do problémů ještě dostal Antonio Giovinazzi, ten udělal v nájezdu na stadion, tedy v 12. zatáčce okruhu, hodiny. Krom Itala jsme ve třetí části neviděli ještě Vettela, Räikkönena, Russella a Ocona, kteří dál nepostoupili.
❌ ELIMINATED IN Q2 ❌VettelRaikkonenRussellGiovinazzi 📷Ocon #MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/mUsb0kr42s
— Formula 1 (@F1) November 6, 2021
Q3
Po prvních pokusech v závěrečné části se povedlo Bottasovi zkompletovat nejrychlejší kolo se všemi fialovými sektory o hodnotě 1:15,875, druhý čas patřil Hamiltonovi, tandem Red Bullu se umístil až na 3. a 4. příčce, přičemž Verstappen na Fina ztrácel přes 3 desetiny a domácí Pérez přes 4 desetiny. Lando Norris při svém rychlém kole probrzdil první zatáčku a skončil na trávě, o zlepšení se již nesnažil. Druhé pokusy měli jezdci Red Bullu velmi dobře rozjeté, ale Pérez se ocitl mezi zatáčkami 10 a 11 mimo trať, díky čemuž zpomalil i Max Verstappen a z pole position se tak raduje Valtteri Bottas.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.