V kvalifikaci na GP Mexika překvapivě zvítězil Valtteri Bottas před Hamiltonem. Až v závěsu skončili jezdci Red Bullu. Lance Stroll havaroval v první části kvalifikace.
Q1
Kvalifikaci provázelo obdobné počasí jako při všech třech volných trénincích. Teplota vzduchu okolo krásných 20 °C a teplota tratě dosahovala 40 °C, do těchto podmínek sice první vyrazil Nicholas Latifi, ale první si čas zapsal až Mick Schumacher, kterého následoval jeho týmový kolega Nikita Mazepin, prvně jmenovanému z dvojce Haasu byl ale jeho čas škrtnut. Po uplynulých pěti minutách se na čele ocitl Charles Leclerc před Vettelem a Sainzem, ale rázem byly vyvěšeny červené vlajky, protože Lance Stroll na výjezdu z poslední zatáčky neukočíroval svůj monopost a narazil do bariéry. Do této doby si čas stihlo zaspat 7 jezdců.
🚩 RED FLAG 🚩Stroll into the barriers. The Canadian is ok and out of the car.#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/EqN5CszFwl
— Formula 1 (@F1) November 6, 2021Po restartu se vydala na trať většina jezdců, ale hned po výjezdu z boxů zatrnulo Carlosu Sainzovi, protože z ničeho nic ztratil výkon, ale nakonec se mu podařilo jeho červený monopost rozchodit. Necelých 5 minut před koncem 1. části kvalifikace byl nejrychlejší Max Verstappen, který se se svým časem 1:16,788 s přehledem umístil na prvním místě, jelikož druhý Pérez ztrácel 6 desetin. Tento čas dokázali po závěrečných pokusech překonat Valtteri Bottas a Charles Leclerc.
Nepostoupili: Alonso, Latifi, Schumacher, Mazepin a Lance Stroll.
Q2
Do druhé části kvalifikace se všichni jezdci na trati vydali na žlutě označených pneumatikách. Na červeně označené se prvotně na trať vydali pouze Cunoda s Oconem. Po prvních pokusech na první příčce figuroval Verstappen, který svůj čas z první části vylepšil ještě o 3 desetiny, druhý Hamilton zaostal pouze o 16 tisícin, na třetí příčce se objevil Juki Cunoda, který svůj čas zaznamenal na měkké směsi pneumatik, ten ale zítra odstartuje s penalizací. Po druhých pokusech se na první příčku vyšvihnul Lewis Hamilton, Verstappenovi jeho první čas vystačil a na Brita ztratil pouhých 9 tisícin, třetí příčka zůstala Cunodovi. V závěru se do problémů ještě dostal Antonio Giovinazzi, ten udělal v nájezdu na stadion, tedy v 12. zatáčce okruhu, hodiny. Krom Itala jsme ve třetí části neviděli ještě Vettela, Räikkönena, Russella a Ocona, kteří dál nepostoupili.
❌ ELIMINATED IN Q2 ❌VettelRaikkonenRussellGiovinazzi 📷Ocon #MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/mUsb0kr42s
— Formula 1 (@F1) November 6, 2021
Q3
Po prvních pokusech v závěrečné části se povedlo Bottasovi zkompletovat nejrychlejší kolo se všemi fialovými sektory o hodnotě 1:15,875, druhý čas patřil Hamiltonovi, tandem Red Bullu se umístil až na 3. a 4. příčce, přičemž Verstappen na Fina ztrácel přes 3 desetiny a domácí Pérez přes 4 desetiny. Lando Norris při svém rychlém kole probrzdil první zatáčku a skončil na trávě, o zlepšení se již nesnažil. Druhé pokusy měli jezdci Red Bullu velmi dobře rozjeté, ale Pérez se ocitl mezi zatáčkami 10 a 11 mimo trať, díky čemuž zpomalil i Max Verstappen a z pole position se tak raduje Valtteri Bottas.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.