Třetí volný trénink ovládl domácí hrdina Sergio Pérez s náskokem necelých dvou desetin před Maxem Verstappenem. Oba Mercedesy zaostaly o více než 6 desetin.
Při třetím volném tréninku na VC Mexika se prvním odvážlivcem trati stal až po 5 minutách Juki Cunoda, který byl následován Lancem Strollem a Georgem Russelem. Právě Brit do zítřejšího závodu odstartuje s penalizací 5 míst, protože mu při včerejším tréninku odešla převodovka, jež byla rezervována pro závod. První jezdci na trati si ale museli dávat pozor na olejové skvrny v zatáčce č.4 a mezi zatáčkami 7 a 8, olej byl sice zasypán, ale trať stále při prvních kolech klouzala. Aktivita byla malá, čas si zapsal pouze jen Russell a Cunoda, jehož rychlé kolo dosáhlo hodnoty 1:19,744.
Až po uplynulých dvaceti minutách se začala aktivita jezdců zvedat. Na čele se nějakou dobu držel Lando Norris, ten navíc při jednom ze svých kol probrzdil 1. zatáčku okruhu a skončil na trávě. Brit navíc do zítřejšího závodu odstartuje taktéž s penalizací kvůli nasazení nového motoru, k tomuto rozhodnutí dosáhl tým po zjištění, že se jejich vůz přehřívá.
Lando takes a slight de-tour on the grass at Turn 1 #MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/J8kBlToqVx
— Formula 1 (@F1) November 6, 2021
S přibývajícími časy začalo přibývat i jezdců, kteří se dostali do problémů v první zatáčce, na trávě se zde krom Norrise ocitl i Alonso nebo třeba Hamilton. Na čele se rázem objevil tandem Red Bullu, přičemž rychlejší byl Verstappen a domácí Pérez za ním zaostal o necelé 4 desetiny, rudé býky dále doplnili jezdci Ferrari v pořadí Leclerc - Sainz. Holanďan při svém dalším rychlém kole vylepšil svůj čas o další 3 desetiny, to už ale druhý byl Valtterri Bottas se ztrátou necelé půl vteřiny.
Že se jede na hraně poznal i Charles Leclerc, ten neukočíroval svůj monopost v 5. zatáčce, ale do hodin se nakonec nedostal. Tomuto incidentu pomohla i zasypaná olejová skvrna v předchozí zatáčce.
Kdo při závěrečných pokusech vylepšil své rychlé kolo byl bezesporu domácí hrdina Sergio Pérez, ten svůj dosavadní čas vylepšil o necelých 7 desetin a za svým týmovým kolegou zaostal o 5 setin. Při svém dalším kole Verstappena přeskočil o 193 tisícin. K dalšímu vylepšování časů již nedospělo a dvojici vozů Red Bull následovaly stříbrné šípy, oba na vozy Red Bullu ztratily už více než 6 desetin.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.
Na Esports World Cupu v Rijádu zavzpomínal Lando Norris na své dětství plné motorek, které formovalo jeho závodnické schopnosti. Britský pilot McLarenu přiznal, že právě tyto zkušenosti ho naučily odvaze, soustředění a soutěživému duchu, který dnes uplatňuje ve Formuli 1.
Nico Hülkenberg i Gabriel Bortoleto vyzdvihli výrazný pokrok týmu Kick Sauber v sezoně 2025, který jim dodává sebevědomí před nadcházející proměnou v Audi.
Formule 1 se připravuje na zásadní obrat v technických pravidlech, která vstoupí v platnost už příští rok.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.