Ferrari vstoupilo do letošní sezony s částečně pozměněnou jezdeckou sestavou, když Sebatiana Vettela nahradil Carlos Sainz. Nyní se zdá, že Scuderia zvolila správně.
Důvodů je hned několik. Ale především jde o týmovou harmonii. Jen si vzpomeňte na vyostřený závěr sezony 2019, kdy spolu Vettel s Leclercem kolidovali na brazilském Interlagosu. Od té chvíle byl jejich vztah napjatý, což potvrdil Monačan i během letošního ročníku s tím, že teď je atmosféra ve Ferrari jiná. Klidnější.
Jeho slova potvrzuje i Sainz, který do Ferrari zapadl výborně. Dá se říct, že v Maranellu mají nyní nejvyrovnanější jezdeckou dvojici v poli. Nebo minimálně jednu z nejvyrovnanějších. Rodák z Madridu byl přitom ještě pár let dozadu podhodnocován a nebylo se moc čemu divit. Vždyť v žádném týmu si dlouhou dobu nedokázal najít pevné místo. Pak ale přišla štace u McLarenu, kde Carlos naznačil svůj potenciál, přičemž u Ferrari ho rozvíjí více a více.
„Jezdit za Ferrari byl vždycky můj sen. Já to dokázal v šestadvaceti a teď můžu říct, že od toho kroku se moje kariéra změnila. Dost možná to byl klíčový předěl. Mým cílem je neustále se zlepšovat, pracovat na sobě. Chci Ferrari pomoci zpět na vrchol," říká španělský pilot.
Nutno říct, že onu zmíněnou cestu zpět na vrchol Ferrari dost možná opravdu započalo. Ještě loni to přitom byla pro Scuderii katastrofa. Sezona 2020 znamenala pro červené vozy největší pohromu za několik posledních dekád. Aktuálně to však vypadá, že se Italům opět blýská na lepší zítřky. Tým dostává novou dynamiku, přičemž mladý a ambiciózní tandem pilotů dodává Ferrari šmrnc. Právě jezdci jsou patrně hlavním trumfem týmu v boji s McLarenem o třetí příčku v Poháru konstruktérů.
„Spolupracovat s Charlesem pro mě byla nejlepší věc, která se mohla stát. Vycházíme spolu skvěle. Myslím si, že právě tohle je klíčový aspekt, pokud chcete jakýkoliv tým posunout výš. Nejde o to, abyste spolu vycházeli jen jako závodníci, musíte spolu vycházet i po lidské stránce. Nám se to daří, hrajeme spolu golf i šachy... Pevně věřím tomu, že Ferrari dostaneme zpět na špici," uzavírá Sainz.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.