Ferrari vstoupilo do letošní sezony s částečně pozměněnou jezdeckou sestavou, když Sebatiana Vettela nahradil Carlos Sainz. Nyní se zdá, že Scuderia zvolila správně.
Důvodů je hned několik. Ale především jde o týmovou harmonii. Jen si vzpomeňte na vyostřený závěr sezony 2019, kdy spolu Vettel s Leclercem kolidovali na brazilském Interlagosu. Od té chvíle byl jejich vztah napjatý, což potvrdil Monačan i během letošního ročníku s tím, že teď je atmosféra ve Ferrari jiná. Klidnější.
Jeho slova potvrzuje i Sainz, který do Ferrari zapadl výborně. Dá se říct, že v Maranellu mají nyní nejvyrovnanější jezdeckou dvojici v poli. Nebo minimálně jednu z nejvyrovnanějších. Rodák z Madridu byl přitom ještě pár let dozadu podhodnocován a nebylo se moc čemu divit. Vždyť v žádném týmu si dlouhou dobu nedokázal najít pevné místo. Pak ale přišla štace u McLarenu, kde Carlos naznačil svůj potenciál, přičemž u Ferrari ho rozvíjí více a více.
„Jezdit za Ferrari byl vždycky můj sen. Já to dokázal v šestadvaceti a teď můžu říct, že od toho kroku se moje kariéra změnila. Dost možná to byl klíčový předěl. Mým cílem je neustále se zlepšovat, pracovat na sobě. Chci Ferrari pomoci zpět na vrchol," říká španělský pilot.
Nutno říct, že onu zmíněnou cestu zpět na vrchol Ferrari dost možná opravdu započalo. Ještě loni to přitom byla pro Scuderii katastrofa. Sezona 2020 znamenala pro červené vozy největší pohromu za několik posledních dekád. Aktuálně to však vypadá, že se Italům opět blýská na lepší zítřky. Tým dostává novou dynamiku, přičemž mladý a ambiciózní tandem pilotů dodává Ferrari šmrnc. Právě jezdci jsou patrně hlavním trumfem týmu v boji s McLarenem o třetí příčku v Poháru konstruktérů.
„Spolupracovat s Charlesem pro mě byla nejlepší věc, která se mohla stát. Vycházíme spolu skvěle. Myslím si, že právě tohle je klíčový aspekt, pokud chcete jakýkoliv tým posunout výš. Nejde o to, abyste spolu vycházeli jen jako závodníci, musíte spolu vycházet i po lidské stránce. Nám se to daří, hrajeme spolu golf i šachy... Pevně věřím tomu, že Ferrari dostaneme zpět na špici," uzavírá Sainz.
V prvním tréninku v Austinu ukázal Lando Norris svou rychlost, když překonal Nich Hülkenberga a Oscara Piastriho. Charles Leclerc v technických problémech.
Lewis Hamilton reaguje na spekulace o možném přesunu Christiana Hornera do Ferrari.
Charles Leclerc prožívá s Ferrari další náročnou sezonu a kolem jeho budoucnosti v týmu začaly narůstat spekulace. Před víkendem ve Spojených státech podal vyjádření.
Zak Brown ostře reagoval na spekulace a označil je za „naprosto směšné“, když někdo naznačil, že by nechtěl Oscara Piastriho v McLarenu v roce 2023.
Oscar Piastri se vyjádřil k reakci médií a fanoušků po incidentu s Landem Norrisem v Singapuru a komentoval spekulace o preferencích McLarenu.
Mercedes potvrdil, že i pro sezónu 2026 zůstanou v týmu George Russell a Kimi Antonelli, přičemž Russell zároveň poskytl bližší informace o podmínkách své nové smlouvy.
Max Verstappen se vyjádřil k aktuální debatě kolem interního přístupu McLarenu a naznačil, že tým si současnou situaci do jisté míry způsobil sám.
Většina týmů Formule 1 představila pro Grand Prix USA speciální lakování, která slibují vizuálně atraktivní podívanou.
Ve středu se v Londýně nečekaně setkali tři nejvlivnější osobnosti F1, což vzbudilo pozornost a překvapení mezi fanoušky i odborníky motorsportu.
Mercedes po několika měsících spekulací konečně oznámil, kdo bude tvořit jejich jezdeckou dvojici v revolučním roce 2026.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.