Ferrari vstoupilo do letošní sezony s částečně pozměněnou jezdeckou sestavou, když Sebatiana Vettela nahradil Carlos Sainz. Nyní se zdá, že Scuderia zvolila správně.
Důvodů je hned několik. Ale především jde o týmovou harmonii. Jen si vzpomeňte na vyostřený závěr sezony 2019, kdy spolu Vettel s Leclercem kolidovali na brazilském Interlagosu. Od té chvíle byl jejich vztah napjatý, což potvrdil Monačan i během letošního ročníku s tím, že teď je atmosféra ve Ferrari jiná. Klidnější.
Jeho slova potvrzuje i Sainz, který do Ferrari zapadl výborně. Dá se říct, že v Maranellu mají nyní nejvyrovnanější jezdeckou dvojici v poli. Nebo minimálně jednu z nejvyrovnanějších. Rodák z Madridu byl přitom ještě pár let dozadu podhodnocován a nebylo se moc čemu divit. Vždyť v žádném týmu si dlouhou dobu nedokázal najít pevné místo. Pak ale přišla štace u McLarenu, kde Carlos naznačil svůj potenciál, přičemž u Ferrari ho rozvíjí více a více.
„Jezdit za Ferrari byl vždycky můj sen. Já to dokázal v šestadvaceti a teď můžu říct, že od toho kroku se moje kariéra změnila. Dost možná to byl klíčový předěl. Mým cílem je neustále se zlepšovat, pracovat na sobě. Chci Ferrari pomoci zpět na vrchol," říká španělský pilot.
Nutno říct, že onu zmíněnou cestu zpět na vrchol Ferrari dost možná opravdu započalo. Ještě loni to přitom byla pro Scuderii katastrofa. Sezona 2020 znamenala pro červené vozy největší pohromu za několik posledních dekád. Aktuálně to však vypadá, že se Italům opět blýská na lepší zítřky. Tým dostává novou dynamiku, přičemž mladý a ambiciózní tandem pilotů dodává Ferrari šmrnc. Právě jezdci jsou patrně hlavním trumfem týmu v boji s McLarenem o třetí příčku v Poháru konstruktérů.
„Spolupracovat s Charlesem pro mě byla nejlepší věc, která se mohla stát. Vycházíme spolu skvěle. Myslím si, že právě tohle je klíčový aspekt, pokud chcete jakýkoliv tým posunout výš. Nejde o to, abyste spolu vycházeli jen jako závodníci, musíte spolu vycházet i po lidské stránce. Nám se to daří, hrajeme spolu golf i šachy... Pevně věřím tomu, že Ferrari dostaneme zpět na špici," uzavírá Sainz.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.
Formule 1 dnes oznámila novou spolupráci, podle které bude šampaňské značky Moët & Chandon oficiálně podáváno na stupních vítězů po závodech Velké ceny.
Lewis Hamilton opět ukázal svou štědrou stránku. Po více než deseti letech v týmu Mercedes, kde dosáhl mnoha úspěchů, obdaroval všechny zaměstnance svého bývalého zaměstnavatele. Jeho podobizna z Monaka 2019, kterou vytvořil britský umělec Paul Oz, teď zdobí centrálu Mercedesu v Brackley.
Jean Todt, bývalý šéf Ferrari, potvrdil, že více než deset let po vážné nehodě, která změnila život Michaela Schumachera, jej stále pravidelně navštěvuje.
Carlos Sainz, který se připojil k Williamsu, by mohl mít na tento tým podobný vliv, jaký měl přestup Lewise Hamiltona do Ferrari nebo Adrian Neweyho do Aston Martinu. I když jde o silná tvrzení, pro tým, který dlouhodobě zápasí s výsledky, jsou zkušenosti bývalého pilota Ferrari a McLarenu neocenitelné. Tento názor sdílí i šéf Williamsu James Vowles.