Vedení Formule 1 oznámilo, že se na pořádání velkých cen dohodlo s katarským okruhem Losail International Circuit. První závod se tam pojede již za necelé dva měsíce - 21. listopadu 2021, od roku 2023 tam pak monoposty budeme spatřovat pravidelně.
Po letošním závodě budou mít v Kataru příští rok spoustu starostí s pořádáním fotbalového mistrovství světa, proto se tam další podnik F1 uskuteční až v sezóně 2023. Od té doby se tam ale bude dle nové smlouvy závodit minimálně 10 let pravidelně.
Dvacátého prvního listopadu se mělo původně jet v Austrálii, tam ale kvůli Covidu-19 od pořádání velké ceny opět upustili. O nic však nepřijdeme, F1 se dohodla s katarským okruhem v Lusailu, který každý rok hostí jezdce MotoGP, a to již od sezóny 2004. Obsahuje 16 zatáček s celkovou délkou 5,38 km.
Na přelomu letošního listopadu a prosince týmy F1 tedy čekají tři závody na Blízkém východě s jediným volným víkendem: Katar sponzorovaný mezinárodní komunikační společností Ooredoo (21. listopadu), Saúdská Arábie (5. prosince) a Abú Zabí (12. prosince).
"Ze strany Kataru byla silná vůle napomoci F1 a během tohoto procesu byla samozřejmě projednána vize dlouhodobého partnerství, které bylo odsouhlaseno na 10 let," uvádí Formule 1 ve svém oficiálním prohlášení.
"Od snahy pomoci k dlouhodobé strategii to již bylo blízko. Vize Formule 1 jako výkladní skříně pro Katar po FIFA Mistrovství světa v roce 2022 byla hnací sílou za touto dlouhodobou smlouvou. Její součástí budou diskuse o místu pro velkou cenu od roku 2023. Další detaily poskytneme později," informuje F1.
Její výkonný ředitel Stefano Domenicali oceňuje místní automobilovou federaci (QMMF) a vládní orgány, které pomohly tak rychle uspořádat velkou cenu: "Máme velkou radost, že můžeme přivítat Katar do kalendáře letošní sezóny a dále od roku 2023."
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.