Vedení Formule 1 oznámilo, že se na pořádání velkých cen dohodlo s katarským okruhem Losail International Circuit. První závod se tam pojede již za necelé dva měsíce - 21. listopadu 2021, od roku 2023 tam pak monoposty budeme spatřovat pravidelně.
Po letošním závodě budou mít v Kataru příští rok spoustu starostí s pořádáním fotbalového mistrovství světa, proto se tam další podnik F1 uskuteční až v sezóně 2023. Od té doby se tam ale bude dle nové smlouvy závodit minimálně 10 let pravidelně.
Dvacátého prvního listopadu se mělo původně jet v Austrálii, tam ale kvůli Covidu-19 od pořádání velké ceny opět upustili. O nic však nepřijdeme, F1 se dohodla s katarským okruhem v Lusailu, který každý rok hostí jezdce MotoGP, a to již od sezóny 2004. Obsahuje 16 zatáček s celkovou délkou 5,38 km.
Na přelomu letošního listopadu a prosince týmy F1 tedy čekají tři závody na Blízkém východě s jediným volným víkendem: Katar sponzorovaný mezinárodní komunikační společností Ooredoo (21. listopadu), Saúdská Arábie (5. prosince) a Abú Zabí (12. prosince).
"Ze strany Kataru byla silná vůle napomoci F1 a během tohoto procesu byla samozřejmě projednána vize dlouhodobého partnerství, které bylo odsouhlaseno na 10 let," uvádí Formule 1 ve svém oficiálním prohlášení.
"Od snahy pomoci k dlouhodobé strategii to již bylo blízko. Vize Formule 1 jako výkladní skříně pro Katar po FIFA Mistrovství světa v roce 2022 byla hnací sílou za touto dlouhodobou smlouvou. Její součástí budou diskuse o místu pro velkou cenu od roku 2023. Další detaily poskytneme později," informuje F1.
Její výkonný ředitel Stefano Domenicali oceňuje místní automobilovou federaci (QMMF) a vládní orgány, které pomohly tak rychle uspořádat velkou cenu: "Máme velkou radost, že můžeme přivítat Katar do kalendáře letošní sezóny a dále od roku 2023."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.