V Rusku sice nevyhrál, přesto za svůj výkon ve Velké ceně Ruska sklízí Lando Norris obdiv od bývalých pilotů Formule 1 i svých současných kolegů.
Britský pilot s McLarenem v závodě dlouho vedl a marně se jej pokusil zdolat i úřadující mistr světa Lewis Hamilton, během závěrečného deště však o svou pozici po příliš dlouhém setrvání na hladkých pneumatikách na mokré trati o vedení přišel - pro intermediálky zajel příliš pozdě. Po dojezdu do cíle byl kvůli svému rozhodnutí zničený.
"Je to šílené, protože vím, jak je zklamaný. Když se ale podíváte na celkový obrázek, vedli jste velkou cenu. Ano, nevyhráli jste, byli jste však na pódiu, vedli jste nejvíce kol v závodě, neudělali jste žádné chyby. Při zpětném pohledu by 90 % pole moc zvládlo to, co Lando," komentuje bývalý pilot Juan Pablo Montoya, který Velkou cenu Ruska nadšeně sledoval.
"Dokázal, že to může zvládnout - a to je to nejdůležitější! To pozitivní, co si z toho odnese, je vědomí, že na to má," chválí jej kolumbijský pilot, který si v roce 2001 jako nováček ve Velké ceně Brazílie vyšlápl na slavného Michaela Schumachera, později jej ale sestřelil o kolo zpět jedoucí Jos Verstappen.
"Je to trochu jako to, co se mi přihodilo v Brazílii, když do mě najel Jos. Všichni si mysleli, že jsem byl fakt naštvaný. Já jsem byl přitom vlastně opravdu šťastný, protože jsem předjel Michaela a vedl jsem velkou cenu," vzpomíná Montoya.
McLaren se podle něj musí poučit, zlepšit své rozhodování a přivyknout si na to, že bojují na špici: "Jo, předchozí závod vyhráli, ale nebyli moc často v pozici, kdy by mohli vyhrát závod. A když v ní nejste a dostanete se pod tlak, tak děláte chyby. Chvíli to trvá, než zajistíte, abyste dělali ta správná rozhodnutí. Nemyslím si, že by měl být kdokoliv obviňován kvůli tomu, co se tam přihodilo. Jako tým odvedli úžasnou práci, jen jim to zkrátka nevyšlo," shrnuje Montoya.
A rostoucí hrozby ze strany stáje z Wokingu si všímají i soupeři. Šéf Red Bullu Christian Horner o ní prohlásil: "Očividně letos udělali velký pokrok. Jsou okruhy, kde podávají výborné výkony, jiné jsou pro ně možná větší výzvou... Lando si zasloužil závod vyhrát, nicméně jsem si jistý tím, že do konce roku ještě přijdou okruhy, na kterých jim to taky moc dobře pojede."
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.