V Rusku sice nevyhrál, přesto za svůj výkon ve Velké ceně Ruska sklízí Lando Norris obdiv od bývalých pilotů Formule 1 i svých současných kolegů.
Britský pilot s McLarenem v závodě dlouho vedl a marně se jej pokusil zdolat i úřadující mistr světa Lewis Hamilton, během závěrečného deště však o svou pozici po příliš dlouhém setrvání na hladkých pneumatikách na mokré trati o vedení přišel - pro intermediálky zajel příliš pozdě. Po dojezdu do cíle byl kvůli svému rozhodnutí zničený.
"Je to šílené, protože vím, jak je zklamaný. Když se ale podíváte na celkový obrázek, vedli jste velkou cenu. Ano, nevyhráli jste, byli jste však na pódiu, vedli jste nejvíce kol v závodě, neudělali jste žádné chyby. Při zpětném pohledu by 90 % pole moc zvládlo to, co Lando," komentuje bývalý pilot Juan Pablo Montoya, který Velkou cenu Ruska nadšeně sledoval.
"Dokázal, že to může zvládnout - a to je to nejdůležitější! To pozitivní, co si z toho odnese, je vědomí, že na to má," chválí jej kolumbijský pilot, který si v roce 2001 jako nováček ve Velké ceně Brazílie vyšlápl na slavného Michaela Schumachera, později jej ale sestřelil o kolo zpět jedoucí Jos Verstappen.
"Je to trochu jako to, co se mi přihodilo v Brazílii, když do mě najel Jos. Všichni si mysleli, že jsem byl fakt naštvaný. Já jsem byl přitom vlastně opravdu šťastný, protože jsem předjel Michaela a vedl jsem velkou cenu," vzpomíná Montoya.
McLaren se podle něj musí poučit, zlepšit své rozhodování a přivyknout si na to, že bojují na špici: "Jo, předchozí závod vyhráli, ale nebyli moc často v pozici, kdy by mohli vyhrát závod. A když v ní nejste a dostanete se pod tlak, tak děláte chyby. Chvíli to trvá, než zajistíte, abyste dělali ta správná rozhodnutí. Nemyslím si, že by měl být kdokoliv obviňován kvůli tomu, co se tam přihodilo. Jako tým odvedli úžasnou práci, jen jim to zkrátka nevyšlo," shrnuje Montoya.
A rostoucí hrozby ze strany stáje z Wokingu si všímají i soupeři. Šéf Red Bullu Christian Horner o ní prohlásil: "Očividně letos udělali velký pokrok. Jsou okruhy, kde podávají výborné výkony, jiné jsou pro ně možná větší výzvou... Lando si zasloužil závod vyhrát, nicméně jsem si jistý tím, že do konce roku ještě přijdou okruhy, na kterých jim to taky moc dobře pojede."
McLaren odhalil svůj vyzyvatelský monopost pro sezónu 2025 a poprvé jej vyslal na trať během shakedownu v Silverstonu, ikonickém dějišti britské Grand Prix. Lando Norris a Oscar Piastri se za volantem nového MCL39 střídali, přičemž vůz zaujal speciálním kamuflážním designem v tradičních papájových a černých odstínech.
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.
Mercedes vyměnil Lewise Hamiltona za talentovaného teenagera Kimia Antonelliho pro sezónu 2025 F1. Toto Wolff se však rozhodl zmírnit toto riziko příchodem zkušeného Valtteriho Bottase.
Legenda F1 Gerhard Berger má úzké vazby na oba týmy Red Bullu a jeho pohled na jejich aktuální situaci rozhodně stojí za pozornost.
Williams uzavřel významné partnerství se softwarovým gigantem Atlassian, což přinese nejen finanční podporu, ale i změnu jména týmu pro sezónu 2025.
McLaren si pojistil klíčového odborníka, který sehrál zásadní roli v boji o titul v roce 2024. Tým oznámil prodloužení smlouvy se šéfem aerodynamiky Peterem Prodromouem na delší období s cílem udržet konkurenceschopnost a pokračovat v úspěšném návratu na vrchol Formule 1.
Ollie Bearman si stanovil ambiciózní cíle pro svou první kompletní sezónu ve Formuli 1, přičemž přiznal, že po třech startech v roce 2024, jako rezervní jezdec, toužil po větších úspěších.
Alain Prost přirovnal Maxe Verstappena k Nikimu Laudovi, oceňujíc jeho přímý přístup k závodům, který mu pomohl získat čtyři tituly a 63 vítězství. Prost věří, že Verstappen je skvělý šampion, který ukázal něco navíc, a že v budoucnu pravděpodobně překoná jeho úspěchy.
Legendární General Motors se chystá vstoupit do královny motorsportu jako nový výrobce, což otevírá cestu pro 11. tým na startovním roštu. Velká změna, která může zamíchat v roce 2026 kartami.